Η οικονομία κατά την κίνηση είναι κάτι που απασχολεί την πλειοψηφία των αγοραστών, όταν ψάχνουν ποιο αυτοκίνητο να αγοράσουν. Τα προηγούμενα χρόνια τα diesel είχαν την τιμητική τους, όμως τώρα οι εταιρείες κι υπό τη δαμόκλειο σπάθη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των ρύπων, έχουν ρίξει το βάρος εξέλιξης στα ηλεκτρικά. Αυτά τα μοντέλα βελτιώνονται συνεχώς κι ιδιαίτερα στο κομμάτι της αυτονομίας.
Το Nissan LEAF, είναι ένας από τους πρωτοπόρους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας πουλήσει μέχρι και σήμερα περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητα. Μάλιστα η αγορά του είναι ευκολότερη από ποτέ, χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις, μιας και η τιμή του γίνεται άκρως δελεαστική. Πιο συγκεκριμένα για την έκδοση Acenta με την μπαταρία των 40kWh και την ισχύ των 150 ίππων, η τελική τιμή έπειτα από την κρατική επιδότηση και το πριμ απόσυρσης των 1.000 ευρώ, είναι στα 27.499 ευρώ. Το LEAF είναι διαθέσιμο και με μεγαλύτερη μπαταρία 62kWh για μεγαλύτερη αυτονομία, με ισχύ 217 ίππων και με την τιμή να διαμορφώνεται στα 34.513 ευρώ.
Αναφορικά με τον εξοπλισμό στην έκδοση Acenta είναι πλούσιος και είναι διαθέσιμα τα εξής: 6 αερόσακοι, ειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ., σύστημα ενεργής πέδησης με ανίχνευση πεζών, προειδοποίηση κάθετης κίνησης αντικειμένου ή οχήματος κατά την οπισθοπορεία, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, intelligent cruise control, hill assist, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής 8 ιντσών κ.α.
Αεροδυναμικό και μοντέρνο παρουσιαστικό!
To LEAF διαθέτει μια ξεχωριστή σχεδιαστική σφραγίδα που το κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα στα άλλα μοντέλα της αγοράς, χωρίς παράλληλα να δείχνει παράταιρο από τη μάρκα. Στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται η μάσκα V-Motion (σήμα κατατεθέν της Nissan), αλλά κι οι έντονες ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Στο πίσω τμήμα, εντύπωση προκαλεί ο διαχύτης, τα φωτιστικά σώματα, αλλά κι ο τρόπος που «σβήνει» η οροφή. Πέρα από το φαίνεσθαι, οι σχεδιαστές φρόντισαν να προσφέρουν κι έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,28), που με τη σειρά του συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση ρεύματος. Σε επίπεδο διαστάσεων, αυτές εντάσσουν το LEAF στo άνω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας, με μήκος 4.490 χλστ., πλάτος 1.788 χλστ., ύψος 1.530 χλστ. και μεταξόνιο 2.700 χλστ.
Άνετη και φουτουριστική καμπίνα
Σύγχρονο, μοντέρνο, ευρύχωρο και προσεγμένο στην παραμικρή του λεπτομέρεια, είναι και το εσωτερικό του νέου Nissan LEAF. Οι μπλε λεπτομέρειες, η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών που μοιάζει να αιωρείται, το σπορτίφ τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και το άρτιο επίπεδο της κατασκευής, κάνουν τους επιβάτες να νιώθουν ευχάριστα σε κάθε διαδρομή. Σε αυτό το αίσθημα συμβάλλουν με την σειρά τους τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα και οι άνετοι χώροι επιβατών, αλλά κι ο μεγάλος χώρος αποσκευών (435 λτ.). Την σύγχρονη εικόνα του LEAF ενισχύει με τη σειρά του ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός με όλα τα συστήματα ανέσεων και ασφαλείας, συν τις προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού.
Αποδοτικός σε όλα του ο ηλεκτροκινητήρας του Leaf
Πηγή κίνησης είναι ο ηλεκτροκινητήρας με την μπαταρία των 40kWh, με ισχύ 150 ίππων και 320 Nm ροπής. Αυτά τα νούμερα κινούν με άνεση το εμφατικό αμάξωμα του Nissan LEAF, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,9 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 144 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά WLTP δεν ξεπερνάει τις 17k Wh/100 χλμ. και η μέγιστη αυτονομία φτάνει στα 270 χλμ. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους τι θα σας στοιχίσει στην πράξη, ας κάνουμε μερικούς υπολογισμούς. Η τιμή κιλοβατώρας ανέρχεται στα 0,11058 ευρώ (σύμφωνα με τη ΔΕΗ για κατανάλωση έως 2.000 kWh). Σε αυτή προσθέτουμε και το 6% Φ.Π.Α. τότε η τελική τιμή είναι 0,1172148 ευρώ.
Σύμφωνα με αυτή την τιμή λοιπόν, το κόστος για 100 χλμ. οδήγησης και με βάση την εργοστασιακή κατανάλωση των 17 kWh/100 χλμ., ανέρχεται στα 1,99 ευρώ για 100 χλμ. Αν υπολογίσουμε και τις επιπλέον χρεώσεις για την αύξηση στην κατανάλωση του ρεύματος, το τελικό ποσό δεν ξεπερνάει τα 3 ευρώ/100 χλμ. (2,9 €/100 χλμ.)!
Σε ότι αφορά το χρόνο φόρτισης τώρα, η Nissan αναφέρει πως απαιτούνται 21 ώρες με τη χρήση οικιακής οικιακής πρίζας, για να γεμίσει την μπαταρία από άδεια έως και 100%! Με τη χρήση του Wallbox και για την πλήρη φόρτιση του LEAF από το μηδέν χρειάζονται 7,5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 50kW απαιτούνται περίπου 60 λεπτά για να φορτίσουν οι μπαταρίες από το 20% έως και το 80%. της χωρητικότητάς τους. Φυσικά το LEAF φορτίζει τις μπαταρίες του και κατά την επιβράδυνση, κάτι που κάνει ακόμη πιο έντονα με τη λειτουργία e-pedal ενεργοποιημένη, η οποία επιτρέπει παράλληλα να το οδηγείτε με τη χρήση μόνο του πεντάλ του «γκαζιού» αφού στο «άσε» ενεργοποιούνται τα φρένα.