Τα αυτοκίνητα με υβριδική τεχνολογία έχουν πλέον πληθύνει αρκετά και διατίθενται σε όλες τις κατηγορίες και σε ποικίλες τιμές. Τα περισσότερα εφοδιάζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο υποβοηθά τον κινητήρα, όμως δεν του επιτρέπει να κινηθεί με μόνο την ηλεκτρική ενέργεια. Κάτι που γίνεται με τα full hybrid αυτοκίνητα, λόγω της ύπαρξης και ηλεκτροκινητήρα.
Ωστόσο, υπάρχει ένα νέο υβριδικό αυτοκίνητο στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, που ξεχωρίζει από όλα τα άλλα υβριδικά, χάρη στην ανώτερη τεχνολογία του -και όχι μόνο. Πρόκειται για το νέο Honda Jazz e:HEV με το προηγμένο υβριδικό σύστημα i-MMD. Αυτό αποτελείται από 2 ηλεκτροκινητήρες, ένα για την κίνηση και ένα για τη φόρτιση της μπαταρίας. Αυτό σημαίνει ότι σε μεικτές συνθήκες και ειδικά στην πόλη το Jazz e:HEV κινείται ηλεκτρικά σε ποσοστό που φτάνει το 80%. Η κίνηση στους εμπρός τροχούς μεταδίδεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, καθώς ο 1.5 i-VTEC λειτουργεί για να φορτίσει την μπαταρία στο 80% και μόνο σε υψηλές ταχύτητες κινεί τους τροχούς (20%).
Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός πρωτοποριακού κιβωτίου e-CVT, δίχως ιμάντα και με ελάχιστα κινούμενα εξαρτήματα. Το e-CVT δεν είναι ένα συμβατικό CVT. Το κιβώτιο ουσιαστικά αποτελείται από τους ηλεκτροκινητήρες, 2 σετ γραναζιών, 2 πολύδισκους συμπλέκτες και το διαφορικό. Η όπισθεν δεν έχει γρανάζια-γίνεται με ηλεκτροκίνηση – αθόρυβα. Με την ισχύ των 109 ίππων και των 253 Nm ροπής, το Jazz e:HEV επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και φτάνει τα 175 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Επίσης, υπάρχουν 3 προγράμματα λειτουργίας. Το EV Drive για κίνηση μόνο με ρεύμα, το Hybrid Drive για μεικτή χρήση και το Engine Drive για κίνηση με μόνο το βενζινοκινητήρα των 97 ίππων και 131 Nm ροπής. Όσον αφορά την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, βρίσκονται στα 4,5 λτ./100 χλμ. και 102 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
Εκτός όμως από το προηγμένης τεχνολογίας υβριδικό σύστημα κίνησης, το νέο Jazz e:HEV διακρίνεται και για την οδική του συμπεριφορά. Το μικρότερο Honda των 4.044 χλστ. μήκους είναι εξαιρετικά ευέλικτο και πάρα πολύ εύκολο και άνετο στην οδήγηση. Ταυτόχρονα, το στιβαρό πλαίσιο και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις προσφέρουν μια ιδανική ισορροπία μεταξύ κρατήματος, άνεσης και ποιότητας κύλισης. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι υποδειγματικός, με μικρές κλίσεις και ήπιες αντιδράσεις στις στροφές.
Μαζί με όλα τα παραπάνω, το νέο Jazz e:HEV ξεχωρίζει για την ευρυχωρία και πρακτικότητα του εσωτερικού του, το οποίο δίνει την αίσθηση στους επιβάτες ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Οι πολλές θήκες, το επίπεδο πάνω μέρος του ταμπλό, το πολύ πλατύ παρμπρίζ, η απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα και τα αναπαυτικά καθίσματα, ενισχύουν περισσότερο την άνεση. Πολύ πρακτικό είναι και το σύστημα των πίσω καθισμάτων Magic Seats, όπου το κάτω μέρος τους σηκώνεται και κλειδώνει προς τα επάνω, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα μεταφοράς ψηλών αντικειμένων. Την ευχρηστία συμπληρώνει και το πορτ μπαγκάζ των 304 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα, που διευκολύνει πολύ την πρόσβαση.
Το νέο Honda Jazz e:HEV πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 22.700 ευρώ, συνοδευόμενο με ένα πλήρη εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας. Περιλαμβάνει στάνταρ 10 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες κ.λπ.