Τους άνετους χώρους και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου τις αναζητούν οι περισσότεροι κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου. Ευρυχωρία για μια τετραμελή οικογένεια παρέχουν τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα (από τα μικρομεσαία και άνω), ενώ μειωμένες απαιτήσεις σε βενζίνη διαθέτουν τα μοντέλα με κινητήρες υβριδικής τεχνολογίας.
Ωστόσο, υπάρχει ένα μικρό σε διαστάσεις καινούργιο μοντέλο που προσφέρει μεγάλες ανέσεις στο εσωτερικό του, αντίστοιχες ακόμα και με μεσαίων μοντέλων. Επίσης, μέσω της υψηλής τεχνολογίας του υβριδικού του μηχανικού συνόλου συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με δυνατότητα κίνησης μόνο με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Το «πολυτάλαντο» αυτό αυτοκίνητο είναι το εντελώς νέο, τέταρτης γενιάς και αποκλειστικά υβριδικό, Honda Jazz e:HEV.
Μικρές διαστάσεις – μεγάλες ανέσεις
Εξωτερικά «ξεγελάει» το μάτι και δείχνει μεγαλύτερο από ότι είναι, αφού στην πραγματικότητα έχει μήκος 4.044 χλστ., πλάτος 1.694 χλστ., ύψος 1.526 χλστ. και μεταξόνιο 2.517 χλστ. Κοινώς δεν διαφέρει σε διαστάσεις από τα περισσότερα μικρά αυτοκίνητα. Όμως, λόγω της άριστης εκμετάλλευσης της καμπίνας του, οι επιβάτες νιώθουν ότι βρίσκονται σε πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Στο εμπρός τμήμα του εσωτερικού, ο οδηγός και ο συνοδηγός απολαμβάνουν άριστη ορατότητα, χάρη στο επίπεδο άνω τμήμα του ταμπλό, τις λεπτές εμπρός κολόνες, τα πολλά παράθυρα και το μεγάλο παρμπρίζ. Επιπλέον, οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα ενισχύουν ακόμα πιο πολύ την πρακτικότητα και την εργονομία. Αντίστοιχα και στο πίσω μέρος της καμπίνας, ακόμα και οι πιο ψηλοί φιλοξενούμενοι δεν θα χρειαστεί να κάνουν καμία παραχώρηση.
Τις μεταφορικές δυνατότητες αυξάνουν σημαντικά τα πίσω καθίσματα «Magic Seats». Το έδρανο σηκώνεται και κλειδώνει προς τα πάνω για τη μεταφορά ψηλών αντικειμένων, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης δημιουργείται ένας μεγάλος και επίπεδος αποθηκευτικός χώρος 1.205 λίτρων. Με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση, ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και χωρητικότητα 304 λίτρων.
Μεταξύ των σημείων αναφοράς του εσωτερικού του νέου Honda Jazz είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών και το πολύ λειτουργικό τιμόνι με τις δύο ακτίνες. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Honda Connect. Η πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες και εφαρμογές γίνεται μέσω της προηγμένης διεπαφής/οθόνης αφής, αλλά η ενεργοποίησή τους μπορεί να γίνει και μέσω φωνητικών εντολών με το Honda Personal Assistant.
Υβριδική τεχνολογία με δύο ηλεκτροκινητήρες
Το υβριδικό σύστημα i-MMD του νέου Jazz e:HEV συνδυάζει τον 1.5 i-VTEC με 2 ηλεκτροκινητήρες (ένας για την κίνηση και ένας για τη φόρτιση της μπαταρίας). Επίσης, το πρωτοποριακό κιβώτιο e-CVT, δίχως ιμάντα και με ελάχιστα κινούμενα εξαρτήματα αποτελείται από τους ηλεκτροκινητήρες, 2 σετ γραναζιών, 2 πολύδισκους συμπλέκτες και το διαφορικό. Το μοτέρ βενζίνης αποδίδει 97 ίππους και 131 Nm ροπής και ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 109 ίππους και 253 Nm ροπής. Με τη συνδυαστική απόδοση των 109 ίππων, το Jazz e:HEV επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Η κίνηση στους τροχούς μεταδίδεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, αφού ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί για να φορτίσει την μπαταρία στο 80% και μόνο σε υψηλές ταχύτητες κινεί τους τροχούς (20%). Επιπλέον, υπάρχουν 3 προγράμματα λειτουργίας: EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Η μεικτή κατανάλωση περιορίζεται στα 4,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 102 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Ο σύγχρονης τεχνολογίας κινητήρας πλαισιώνεται από ένα πολύ καλό πλαίσιο και σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, τα οποία εξασφαλίζουν μια πολύ ισορροπημένη οδική συμπεριφορά.
Από πλευράς τιμών, το νέο Honda Jazz e:HEV ξεκινά από τις 22.450 ευρώ στην έκδοση Comfort με 10 αερόσακους και τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας. Επιπλέον, περιλαμβάνει αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ραδιόφωνο με οθόνη 5 ιντσών, αυτόματους προβολείς και φώτα κ.λπ.