Μπορεί οι Γερμανοί να έχουν μερικά από τα εμπορικότερα αυτοκίνητα στα «πόδια» τους και να είναι μια τεράστια αγορά αυτοκινήτων, όμως την καρδιά τους φαίνεται πως «έκλεψε» ένα νέο ιαπωνικό αυτοκίνητο.
Γνωρίζοντας το μοντέλο δεν μας κάνει εντύπωση, μιας και έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερο και τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο! Κάποιοι θα καταλάβατε για ποιο μιλάμε! Όσοι δεν καταλάβατε να σας πούμε πως η νέα λατρεία των Γερμανών ακούει στο όνομα Honda e. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Honda για την Ευρώπη, ανακηρύχθηκε «German Car of the Year 2021» και έγινε το πρώτο μοντέλο Ιαπωνικής μάρκας που κερδίζει ένα τέτοιο βραβείο! Επίσης, πριν από λίγες μέρες σημείωσε άλλη μια διάκριση, αυτή του 2021 World Urban Car.
Το ιαπωνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Honda, διακρίνεται για τον μοναδικό σχεδιασμό του, το απίστευτο εσωτερικό του με τις οθόνες από άκρη σε άκρη στο ταμπλό, αλλά και τον δυνατό ηλεκτροκινητήρα του. Το Honda e προσφέρεται με τρεις εκδόσεις. Η αρχική των 136 ίππων ξεκινάει από τα 35.990 ευρώ (30.186 ευρώ με την κρατική επιδότηση), ενώ η δυνατότερη Advance με 154 ίππους με ζάντες 16 ή 17 ιντσών, στην ίδια τιμή των 38.990 ευρώ (34.724 ευρώ με την επιδότηση).
Εξοπλιστικά (στην έκδοση Advance) το Honda e ενσωματώνει ότι χρειάζεται ο σύγχρονος οδηγός όπως:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα αυτόνομης πέδησης
- Πληροφόρηση τυφλού σημείου
- Παρακολούθηση κυκλοφορίας κατά την οπισθοπορεία
- Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας & ειδοποίηση απόκλισης
- Σύστημα ειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου αυτοκινήτου
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Οθόνες στο ταμπλό (Multi Info Display)
- Αυτόματος κλιματισμός
- Θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα
- Κάμερα οπισθοπορείας & αισθητήρες στάθμευσης
- LED προβολείς
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/Πίσω
- Γυάλινη πανοραμική οροφή
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κι άλλα πολλά
Ρετρό και σύγχρονο ταυτόχρονα!
Παρατηρώντας το Honda e δεν μας κάνει εντύπωση που το λάτρεψαν οι Γερμανοί και το βράβευσαν ως «German Car of the Year 2021». Οι σχεδιαστικές βάσεις του ξεκινούν από το πρωτότυπο Urban EV, το οποίο μας συστήθηκε εκ νέου μετά από μερικά χρόνια ως Honda e Prototype. Το Honda e νομίζεις ότι ήρθε από το μέλλον, όμως αποτελεί δημιούργημα του σήμερα και συναρπάζει κάθε παρατηρητή. Κύματα ενθουσιασμού δημιουργούν τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, που είναι στρογγυλά και «δένουν» αρμονικά με τις καμπύλες επιφάνειες του αμαξώματος. Αυτός ο συνδυασμός κάνει το Honda e να δείχνει μικρότερο από ότι είναι, παρά τα τέσσερα μέτρα παρά κάτι (3.894 χλστ.) που αγγίζει το μήκος του αμαξώματος. Το φουτουριστικό design ενισχύεται από την απουσία κλασικών καθρεπτών, αφού στη θέση τους υπάρχουν κάμερες! Ναι, σωστά διαβάσατε! Κάμερες, οι οποίες στέλνουν την εικόνα στις οθόνες που υπάρχουν δεξιά κι αριστερά του ταμπλό! Η ευκρίνεια τους είναι εξαιρετική ακόμα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, ή με κακές καιρικές συνθήκες.
Φουλ της οθόνης!
Στην πρώτη σας επαφή με το νέο Honda e δεν πρόκειται να εστιάσετε πουθενά αλλού, εκτός από τις οθόνες που εκτείνονται σε όλο το ταμπλό! Ξεκινώντας από τις άκρες εκεί υπάρχουν οι οθόνες των 6 ιντσών για τους καθρέπτες – κάμερες, ενώ με κάμερα λειτουργεί και ο αντιθαμβωτικός κεντρικός καθρέπτης, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε σαν ένας ευρυγώνιος συμβατικός, είτε να αλλάξει σε λειτουργία κάμερας για μια πιο καθαρή ψηφιακή εικόνα. Ο οδηγός για να ενημερώνεται έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, και δεξιά του υπάρχουν δυο ακόμα οθόνες 12,3 ιντσών που μπορούν να παραμετροποιηθούν κατά το δοκούν, παρέχοντας αστείρευτη πληροφόρηση.
Σε επίπεδο κατασκευής η καμπίνα δεν επιδέχεται κριτικής, μιας κι όλα είναι πολύ καλά συναρμολογημένα, ενώ υπάρχουν και νότες πολυτέλειας όπως η χρήση του μαλακού και ευχάριστου στην όψη και την υφή υφάσματος στις πόρτες και στα καθίσματα. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, χάρη στο ενιαίο πίσω κάθισμα και το εντελώς επίπεδο δάπεδο. Για τις αποσκευές υπάρχουν 171 λίτρα στο ρηχό πορτ μπαγκάζ (571 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος), με τον ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται κάτω από το δάπεδο.
Δύναμη και εξαιρετικό πάτημα στο δρόμο
Ο ηλεκτροκινητήρας του Honda e προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, αφού κινεί με άνεση το όμορφο ιαπωνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οι 154 ίπποι και τα 315 Nm ροπής εκτοξεύουν σαν βέλος το e στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ. (9 δλ. χρειάζεται η έκδοση με τους 136 ίππους) μέχρι και τη μέγιστη ταχύτητα των 145 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την αυτονομία τώρα, η έκδοση με τις ζάντες των 17 ιντσών κινείται με μια φόρτιση για έως και 210 χιλιόμετρα με μεικτή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17,8 kWh/100 χλμ. Η έκδοση με τις 16άρες ζάντες των 154 ίππων, όπως και η μικρότερη σε ισχύ έκδοση με τους 136 ίππους, έχουν αυτονομία 222 χλμ., και μέση κατανάλωση 17,2 kWh/100 χλμ.! Σε ότι αφορά την φόρτιση αυτή διαρκεί 18,8 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW, σε 4,1 ώρες σε ταχυφορτιστή 6,6 kW και σε 31 λεπτά (έως το 80%) σε φορτιστή DC 50 kW.
Αφήνοντας στην άκρη τα αμιγώς τεχνικά χαρακτηριστικά του Honda e, την πεμπτουσία του όλη την ανακαλύπτεις μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Πραγματικά το αίσθημα που νιώθει ο οδηγός του ηλεκτρικού Honda είναι απερίγραπτο. Σανιδώνει το γκάζι, η πλάτη κολλάει στο κάθισμα και όλα αυτά γίνονται σε πλήρη ησυχία. Πέρα όμως από την δυνατή επιτάχυνση, το Honda e συναρπάζει και σε δρόμο με στροφές. Το στιβαρό πλαίσιο, αλλά κι η άριστη λειτουργία της ανάρτησης κατορθώνουν να προσφέρουν πολύ καλά επίπεδα άνεσης, αλλά και άφθονη πρόσφυση ακόμα κι αν ο ρυθμός ανέβει αρκετά! Σημαντική βοήθεια λαμβάνει ο οδηγός από το άμεσο τιμόνι, αλλά και το σύστημα torque vectoring που βελτιώνει με την σειρά του το πάτημα και την πρόσφυση.