Τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται είναι πλέον τόσα πολλά, που είναι εύκολο να μπερδέψει κανείς ένα μοντέλο με κάποιο άλλο. Αυτό συμβαίνει γιατί αρκετές εταιρείες έχουν δώσει στη γκάμα των μοντέλων τους μια εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα, με αποτέλεσμα κοιτώντας τα ειδικά από μακριά να μοιάζουν και να μην ξεχωρίζει ποιο είναι. Παρόμοια φωτιστικά σώματα, μάσκες, στιλιστικές λεπτομέρειες και διάφορα ακόμα στοιχεία υιοθετούνται σε κάθε λογής αυτοκίνητα.
Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένα που ξεχωρίζουν από το πλήθος, προκαλώντας «κεφαλογυρίσματα» όπου να σταθούν και να βρεθούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου που τραβάει τα βλέμματα σαν μαγνήτης, ενώ παράλληλα διαθέτει ένα φαντασμαγορικό εσωτερικό, είναι γρήγορο, fun to drive και κοστίζει ελάχιστα σε κόστος κατανάλωσης, είναι το Honda e.
Το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο με το αμάξωμα των 3.894 χλστ. μήκους, 1.752 χλστ. πλάτους, 1.512 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.538 χλστ. έχει μια σχεδίαση για φίλημα! Το εμπρός και πίσω μέρος του με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φωτιστικά σώματα και το οβάλ πλαίσιο που τα περιβάλλει, εμφανίζει μια συμμετρία. Οι καμπύλες επιφάνειες κυριαρχούν σε κάθε του πλευρά και ξεγελούν το μάτι ως προς τον όγκο του, αφού δείχνει πιο μικρό. Σημείο αναφοράς και ερωτήσεων αποτελούν οι κάμερες στις εμπρός πόρτες, αντί των παραδοσιακών καθρεπτών. Επίσης, τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσιο (όπως στα κουπέ) και οι εμπρός χειρολαβές είναι πτυσσόμενες.
Το εσωτερικό του Honda e είναι «όλα τα λεφτά!». Οι πολλές οθόνες καθηλώνουν όλους όσους το βλέπουν, θυμίζοντας πρωτότυπο φουτουριστικό μοντέλο. Ωστόσο, είναι πλήρως λειτουργικές. Στις άκρες έχουν τοποθετηθεί οι οθόνες των 6 ιντσών για τις κάμερες – καθρέπτες, πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 8,8 ιντσών, ενώ δεξιά υπάρχουν οι δύο κεντρικές οθόνες των 12,3 ιντσών, με τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες. Παρά την υψηλή τεχνολογία, υπάρχουν και κάποια ρετρό στοιχεία, όπως είναι το τιμόνι με τις δύο ακτίνες και η επένδυση με όψη και υφή ξύλου, που παραπέμπουν στο πρώτης γενιάς Civic. Την υψηλή του τεχνολογία ενισχύει η τεχνητή νοημοσύνη μέσω της υπηρεσίας Honda Personal Assistant που χρησιμοποιεί μοναδική κατανόηση των συμφραζομένων, ώστε να δημιουργεί φυσικό διάλογο και να παρέχει πρόσβαση σε μια σειρά από online υπηρεσίες.
Το γεγονός ότι το Honda e είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πιθανώς να μην αρέσει στους πιο «ενθουσιώδεις» οδηγούς. Ωστόσο, με το που θα το οδηγήσει κανείς εντυπωσιάζεται με τον fun to drive χαρακτήρα του, όπως και με τις ταχύτατες επιταχύνσεις. Στην πιο ισχυρή έκδοση των 157 ίππων (διατίθεται και με 136 ίππους) και 315 Nm ροπής, το βάρους 1,5 τόνων Honda e επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,3 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 145 χλμ. Σε κάθε πίεση του γκαζιού, το Honda e επιταχύνει άμεσα, ακόμα και με την επιλογή Normal που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο. Όσοι πάλι θέλουν να περισσότερη δύναμη, υπάρχει και η επιλογή Sport μέσω του Drive Mode. Όσον αφορά την μπαταρία ιόντων λιθίου των 35,5 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 210 χιλιόμετρα, με μεικτή κατανάλωση 17,8 kWh/100 χλμ. Οι χρόνοι φόρτισης είναι 18,8 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW, 4,1 ώρες σε ταχυφορτιστή 6,6 kW και 31 λεπτά (έως το 80%) σε φορτιστή DC 50 kW.
Όπως αναφέραμε παραπάνω, το Honda e χαίρεσαι να το οδηγείς. Είναι εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη, ενώ η οδική του συμπεριφορά θυμίζει καλοστημένο σπορτίφ αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα και όχι ηλεκτρικό μοτέρ. Γεγονός που συμβάλλουν με την σειρά τους οι πολύ καλά ρυθμισμένες και ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – πίσω) και το ιδανικό ζύγισμα 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων. Το πισωκίνητο Honda e εντυπωσιάζει με το χαμηλό θόρυβο κύλισης και τον αποτελεσματικό τρόπο που φιλτράρονται οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, παρά την σφιχτή ρύθμιση.
Τέλος, το Honda e, είναι διαθέσιμο στις εξής εκδόσεις: Την αρχική των 136 ίππων με τιμή από 35.990 ευρώ (30.186 ευρώ με την κρατική επιδότηση) και τη δυνατότερη Advance των 154 ίππων με ζάντες 16 ή 17 ιντσών και τιμή από 38.990 ευρώ (34.724 ευρώ με την επιδότηση).