Η Nissan είναι μια πρωτοπόρος εταιρεία, με μοντέλα που βρίσκονται μπροστά από την εποχή τους και δημιουργούν νέες τάσεις και κατηγορίες. Το Qashqai και το Juke αποτελούν δύο πρωτοπόρα μοντέλα στη σύγχρονη ιστορία της Nissan, καθώς παρουσιάστηκαν καιρό πριν τα μικρά και μικρομεσαία SUV αναπτυχθούν και γίνουν δημοφιλή.
Δείτε ακόμα: Νέο ηλεκτρικό Nissan Ariya με έως 394 ίππους
Το ρεύμα της ηλεκτροκίνητης εποχής δημιούργησε ένα ακόμα πολύ σημαντικό και καινοτόμο Nissan, το αμιγώς ηλεκτρικό LEAF. Παρουσιάστηκε το 2010, όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής βρίσκονταν στα σπάργανα και η ηλεκτροκίνηση φάνταζε σαν κάτι το πολύ μακρινό και ουτοπικό. Ωστόσο, η Nissan δικαιώθηκε για ακόμα μία φορά, αφού οι συνολικές του πωλήσεις ξεπέρασαν τις 300.000 και το έφεραν στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην κατηγορία του.
Μοντέρνο και αεροδυναμικό
Με το νέο, δεύτερης γενιάς LEAF, η Nissan έκανε ένα ακόμα μεγάλο άλμα, καθώς το αναβάθμισε σε κάθε τομέα, όπως σε σχεδιασμό, τεχνολογία, ασφάλεια, αυτονομία και επιδόσεις. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός (Cd: 0,28) του νέου Nissan LEAF είναι όμορφος και δυναμικός παράλληλα, χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις που θα το έκαναν να δείχνει παράταιρο με την υπόλοιπη γκάμα της Nissan. Οι διαστάσεις του (μήκος 4.490 χλστ.) και οι αναλογίες του είναι αντίστοιχες με των μικρομεσαίων χάτσμπακ με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ παρά το γεγονός ότι είναι ένα οικολογικό αυτοκίνητο, διαθέτει σπορτίφ εμφάνιση. Η χαρακτηριστική μάσκα V-Motion με τις μπλε λεπτομέρειες και το τρισδιάστατο σχέδιο, οι τριγωνικοί προβολείς LED, οι εμπνευσμένες από το GT-R ζάντες των 17 ιντσών, ο κομψός διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα και η αιωρούμενη οροφή, αποτελούν ορισμένα από τα μοναδικά του χαρακτηριστικά.
Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Σύγχρονο, μοντέρνο, ευρύχωρο και προσεγμένο στην παραμικρή του λεπτομέρεια, είναι και το εσωτερικό του νέου Nissan LEAF. Οι μπλε λεπτομέρειες, η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών που μοιάζει να αιωρείται, το σπορτίφ τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και το άρτιο επίπεδο της κατασκευής, κάνουν τους επιβάτες να νιώθουν ευχάριστα σε κάθε διαδρομή. Σε αυτό το αίσθημα συμβάλλουν με την σειρά τους τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα και οι άνετοι χώροι εμπρός, πίσω και για τις αποσκευές (435 λτ.). Την σύγχρονη εικόνα του LEAF ενισχύει με τη σειρά του ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός με όλα τα συστήματα ανέσεων και ασφαλείας, συν τις προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού.
Κορυφαία συστήματα υποβοήθησης
Το σύστημα ProPILOT της Nissan κάνει τα πάντα πιο εύκολα και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βοήθημα για τον οδηγό: Διατηρεί αυτόματα το αυτοκίνητο στη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο (ταχύτητες από 30 έως και 100 χλμ./ώρα), το κρατά στη λωρίδα του και ακόμη και μπορεί να το σταματήσει χωρίς ο οδηγός να πατήσει το γκάζι ή το φρένο. Παράλληλα το Intelligent Around View Monitor με τις τέσσερις κάμερες προσφέρει μια εικονική προβολή του LEAF κατά 360 μοίρες, καθώς ο οδηγός μέσω της κεντρικής οθόνης μπορεί να δει εικόνες από μπροστά, πλάγια και πίσω.
Ένα ακόμα στοιχείο που βοηθάει πολύ στην οδήγηση και ειδικά στην πόλη, είναι το το ηλεκτρονικό πεντάλ της Nissan (e-Pedal). Με την ενεργοποίησή του μέσω του σχετικού διακόπτη που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει, να επιβραδύνει και να φρενάρει με μια κίνηση. Με το άφημα του γκαζιού, το αυτοκίνητο αμέσως φρενάρει, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να πατήσει το πεντάλ του φρένου.
Εξαιρετικά άνετο στην οδήγηση
Στην οδήγηση, το LEAF δεν διαφέρει από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ως προς την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός και την οδική του συμπεριφορά. Άνετο στα οδοστρώματα με λακκούβες και ανωμαλίες, πολύ σταθερό σε ευθείες και στροφές ακόμα και υπό πίεση, προσφέρει ασφάλεια στο μέγιστο βαθμό. Η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα δημιουργεί ένα χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο βοηθά στις στροφές με εξαιρετική ακρίβεια και ομαλότητα στην κύλιση. Επιπλέον, το Intelligent Trace Control, αν χρειαστεί, μπορεί να φρενάρει κάθε τροχό ξεχωριστά για να βοηθήσει στην οδήγηση.
Δύναμη και οικονομία στο μέγιστο
Καρδιά του Nissan LEAF στην έκδοση e+ είναι ο δυνατός ηλεκτροκινητήρας των 217 PS και με την πλούσια ροπή των 340 Nm από την εκκίνηση (0 στροφές). Η επιτάχυνση είναι ακαριαία σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ και το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 6,9 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα των 157 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται επίσης πολύ γρήγορα.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 βενζίνη ή 1.5 ντίζελ στα ίδια λεφτά;
Η μπαταρία ιόντων λιθίου με την χωρητικότητα των 62 kWh εξασφαλίζει με μια πλήρη φόρτιση αυτονομία 528 χλμ. (WLTP) σε κύκλο πόλης. Κάτι που σημαίνει ότι μια φόρτιση είναι υπεραρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις μιας εβδομάδας.
Χαμηλά πάγια έξοδα
Με το νέο Nissan LEAF, τα λιγότερα κινούμενα μέρη σημαίνουν και χαμηλότερο κόστος συντήρησης, καθώς και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω των μηδενικών εκπομπών ρύπων. Επίσης, συνοδεύεται με 5ετή εγγύηση στα μέρη της ηλεκτρικής μετάδοσης και με 8ετή εγγύηση για τη μπαταρία. Οι τιμές του ξεκινούν από 27.500 ευρώ, (στην έκδοση με την μπαταρία των 40KWh).