Τη σημερινή εποχή της αυτοκίνησης, δύο είναι οι λέξεις που κυριαρχούν: «Υβριδικό» και «Ηλεκτρικό». Ειδικά τα νέα μοντέλα με τα υβριδικά συστήματα έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό, τόσο σε αριθμό διαθέσιμων προτάσεων, όσο και σε πωλήσεις. Ακόμα και τα πιο απλής τεχνολογίας ήπια υβριδικά τα οποία συνδυάζονται στην πλειοψηφία τους με βενζινοκινητήρες, προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους, σε συνδυασμό με βελτίωση της απόδοσης.
Μια νέα πρόταση μικρού μοντέλου με κινητήρα turbo και υβριδική τεχνολογία, είναι το ανανεωμένο Kia Rio. Πιο συγκεκριμένα, στην έκδοση 1.0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid GL Comfort πωλείται στην συμφέρουσα τιμή των 15.690 ευρώ (μαζί με την έκπτωση των 600 ευρώ).
Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Αυτόματη ενεργοποίηση φώτων
- Ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8 ιντσών
- Χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι
- Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
Με 800 ευρώ παραπάνω (16.590 ευρώ) η έκδοση GL Optimum περιλαμβάνει ακόμα δισκόφρενα πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, cruise control, εργοστασιακούς αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κεντρικό υποβραχιόνιο, ζάντες 16 ιντσών, φώτα LED και κάμερα οπισθοπορείας. Να σημειώσουμε ότι η αρχική έκδοση 1.2 λτ. 84 PS κοστίζει από 13.590 ευρώ, ενώ η κορυφαία GT-line ξεκινά από τις 17.290 ευρώ με τον 1.000άρη turbo.
Ο γνωστός και αποδοτικός 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 999 κ.εκ. αποδίδει 100 ίππους στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο iMT, το Rio επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 114 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
Να σημειωθεί ότι το ανανεωμένο Rio είναι το πρώτο Kia που εξοπλίζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V σε κινητήρα βενζίνης. To «EcoDynamics+» συνδυάζει το νέο κινητήρα 1.0 λτ. T-GDi, σύστημα MHEV 48V, μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου και μια νέα μονάδα Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG). Το νέο μηχανικό σύνολο Smartstream αντικαθιστά τον παλαιότερο 1.0 T-GDi της γενιάς «Kappa» και διαθέτει τεχνολογία συνεχούς μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (CVVD).