Ακόμα ένα εντυπωσιακό SUV μοντέλο που ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα στη χώρα μας, διακρίνεται πέρα από τη δυναμική του εμφάνιση και για την τεράστια οικονομία κίνησης που προσφέρει. Ενδεικτικό της οικονομίας που απολαμβάνει ο υποψήφιος κάτοχος, είναι πως με μόλις 10 ευρώ, μπορούν να καλυφθούν 405 χλμ. απόστασης και μάλιστα από έναν κινητήρα, με τη διόλου ευκαταφρόνητη δύναμη των 180 ίππων!
Το εκπληκτικότερο όλων, είναι πως τα παραπάνω νούμερα προκύπτουν από ένα μυώδες αυτοκίνητο που σου κεντρίζει το ενδιαφέρον με το καλημέρα! Η Skoda το κατάφερε αυτό με την κατασκευή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, του Enyaq iV, ανοίγοντας έτσι ένα νέο κεφάλαιο στην πολυετή πορεία των 126 χρόνων από την ίδρυσή της, το 1895! Το νέο ηλεκτρικό της μοντέλο προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, Enyaq iV 50, Enyaq iV 60 & Enyaq iV 80. Μεταξύ αυτών περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον αναμένεται να συγκεντρώσει το Enyaq iV 60 με τους 180 ίππους, το οποίο πωλείται από 39.700 ευρώ ή 34.898 ευρώ με την επιδότηση.
Εξοπλιστικά, δεν θα αντιμετωπίσετε την παραμικρή έλλειψη, αφού προσφέρονται τα εξής:
- 7 αερόσακοι
- Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση πεζών και ποδηλατών
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας
- Σύστημα infotainment με οθόνη αφής 13 ιντσών
- Cruise control με περιοριστή ταχύτητας
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,3 ιντσών
- Σύστημα αυτόματης ειδοποίησης ατυχήματος
- Αισθητήρες παρκαρίσματος
- Εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί
- Υποβοήθηση τιμονιού έκτακτης ανάγκης, με σύστημα turn assist
- Climatronic
- Ομπρέλα βροχής
- Ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών
- Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι
Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, υπάρχει κι η ιδιαίτερα εξοπλισμένη και για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων έκδοση 60- Launch Edition, με τιμή που ξεκινάει από τα 49.570 ευρώ ή 44.768 ευρώ με την επιδότηση.
Αιχμηρά συναρπαστικό!
Το Enyaq iV ξεχωρίζει με τον τρομερά ελκυστικό και αιχμηρό σχεδιασμό του, καθώς και με τις πληθωρικές διαστάσεις του (μήκος 4.649 χλστ. πλάτος 1.879 χλστ., ύψος 1.616 χλστ. και μεταξόνιο 2.765 χλστ.). που στο σύνολό τους δημιουργούν ένα μοναδικά δυναμικό αμάξωμα. Ενδεικτικό της δουλειάς που έχουν κάνει οι σχεδιαστές είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής που βρίσκεται στο 0,26 και αποτελεί κορυφαία τιμή. Χαρακτηριστικά του σχεδιαστικά γνωρίσματα αποτελούν η μεγάλη, όρθια τοποθετημένη κλειστού τύπου μάσκα, τα γεμάτα γωνίες φωτιστικά του σώματα, τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά, η τοξοειδής οροφή που καταλήγει σε σπόιλερ και οι εντυπωσιακές ζάντες!
Άνετο και πολυτελές εσωτερικό!
Πολύ θετική είναι η συνολική εικόνα που αποπνέει η καμπίνα του Enyaq iV. Εντυπωσιάζει η ποιότητα κατασκευής, μιας και γίνεται χρήση ποιοτικών υλικών, ενώ σε κορυφαίο επίπεδο βρίσκεται και κι η συναρμογή. Ξεχωρίζει η πολύ μεγάλη κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment των 10 ή 13 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), ενώ σύμφωνα με την τάση της εποχής, στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένα λίγα φυσικά κουμπιά. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 5,3 ιντσών, όπου προβάλλονται βασικές ενδείξεις για το αυτοκίνητο. Νέο στοιχείο στο εσωτερικό του Enyaq iV αποτελούν τα Design Selections για τη διαμόρφωση της καμπίνας, αντικαθιστώντας τα κλασσικά επίπεδα επένδυσης και ικανοποιώντας κάθε γούστο και ανάγκη. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πραγματικά τεράστιοι, με τους επιβάτες εμπρός και πίσω να κάθονται αρχοντικά. Πολύ μεγάλο με την σειρά του και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 585 λίτρων.
Πάει και δεν «καίει»!
Η μεσαία έκδοση «60» προσφέρει ένα ιδανικό συνδυασμό τιμής, επιδόσεων και αυτονομίας. Ο ηλεκτροκινητήρας που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα αποδίδει 180 ίππους και 310 Nm ροπής! Χάρη σε αυτά τα νούμερα, το Enyaq iV επιταχύνει άμεσα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και στο 80-120 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα (σε όλες τις εκδόσεις). Το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλό θόρυβο και γεμίζει σιγουριά τον οδηγό του χάρη στο πολύ καλό πάτημα, που προκύπτει από το ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους (λόγω των μπαταριών στο δάπεδο) και των κατάλληλα ρυθμισμένων ανεξάρτητων αναρτήσεων σε όλους τους τροχούς.
Σύμφωνα με το υπάρχον νυχτερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ, για κάθε 100 χλμ. κίνησης, το Enyaq iV 60 «καίει» μόλις 2,47 ευρώ! (με όλους τους φόρους). Αν κάνουμε τις πράξεις, αυτό μεταφράζεται πως με μόλις 10 ευρώ, το ηλεκτρικό της Skoda θα μπορεί να καλύψει 405 χλμ. Ελαφρώς παρακάτω δηλαδή από την αυτονομία που δίνει η Skoda που ανέρχεται στα 412 χλμ. Σε αντίστοιχα χαμηλά επίπεδα παραμένει το κόστος και για την ισχυρότερη έκδοση Enyaq iV 80 που το κόστος βρίσκεται στα 2,64 ευρώ/100 χλμ. Σε αυτή τη περίπτωση με 10 ευρώ θα μπορείτε να κινηθείτε με άνεση για 379 χλμ.!
Το Enyaq iV μπορεί να φορτιστεί βολικά κατά τη διάρκεια της νύχτας στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα Wallbox AC Skoda iV με απόδοση έως 11 kW. Η διαδικασία φόρτισης για αυτό διαρκεί έξι έως οκτώ ώρες, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Θα χρειαστεί περίπου τον ίδιο χρόνο κατά τη φόρτιση του αυτοκινήτου σε δημόσιο σταθμό AC με την ίδια μέγιστη απόδοση. Για τον σκοπό αυτό, το Enyaq iV έρχεται εξοπλισμένο με ένα καλώδιο Mode–3 για δυνατότητα φόρτισης σε δημόσιο σημείο, ως στάνταρ. Το SUV μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί με 2,3 kW χρησιμοποιώντας μια τυπική οικιακή πρίζα Schuko 230 Volt. Το καλώδιο φόρτισης Mode-2 του Enyaq iV ταιριάζει σε όλες τις συμβατικές πρίζες φόρτισης.