Η Honda διαθέτει πλέον στην Ευρώπη αποκλειστικά εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, όπως είναι τα full hybrid Jazz, HR-V, CR-V, το νέο Civic και το 100% ηλεκτρικό Honda e. Ανάμεσα σε αυτά, το Civic είναι ένα αυτοκίνητο που αγγίζει την τελειότητα σε όλους τους τομείς και πραγματικά εντυπωσιάζει τον οδηγό του, με το πόσο προσεγμένο είναι παντού και στην κάθε λεπτομέρεια. Ουσιαστικά μόνο ένα είναι το μειονέκτημά του και αυτό δεν έχει σχέση με το αυτοκίνητο, αλλά με την παράλογη ελληνική φορολογία.
Καταπληκτικός ο υβριδικός κινητήρας
Το 11ης γενιάς Honda Civic διατίθεται αποκλειστικά με την πιο προηγμένη έκδοση του πλήρως υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης e:HEV. Συνδυάζει δυο ηλεκτροκινητήρες που παράγουν 184 ίππους και 315 Nm ροπής και ένα 2.0 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα 143 ίππων. Η κίνηση γίνεται μέσω των ηλεκτροκινητήρων, αφού ο βενζίνης είναι βοηθητικός και για να φορτίζει την μπαταρία των 1,05 kWh. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός e-CVT μονής σχέσης, το οποίο δεν έχει καμία απολύτως σχέση με άλλα CVT, αφού δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι πρόκειται για ένα γρήγορο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο έλεγχος γραμμικής αλλαγής ταχυτήτων συσχετίζει τον ήχο του κινητήρα με την ταχύτητά του, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αλλαγών ταχυτήτων. Στη λειτουργία Sport, το χαρακτηριστικό αυτό ενισχύεται περαιτέρω με τη χρήση του Active Sound Control, το οποίο δημιουργεί μια πιο τονισμένη ακουστική αίσθηση, σαν τα παλιά VTEC. Πρόσθετα, με τη βοήθεια ενός χειριστηρίου στην κονσόλα, οι χρήστες μπορούν να αλλάζουν απρόσκοπτα μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης: Normal, Sport, Eco και Individual.
Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, αφού φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα και οι ταχύτητες εθνικής οδού διατηρούνται με εκπληκτική ευκολία, αλλά και ησυχία. Άλλο ένα χαρακτηριστικό που θα λατρέψει ο οδηγός του η κατανάλωση. Σε μεικτές συνθήκες ίσα που υπερβαίνει τα 5 λτ./100 χλμ., ενώ με περισσότερη κίνηση στην πόλη πέφτει κοντά στα 4 λτ./100 χλμ. Νούμερα εντυπωσιακά για ένα αυτοκίνητο αυτών των επιδόσεων, βάρους (1,5+ τόνους) και μήκους 4.551 χιλιοστών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | 184 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 315 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.993 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (PS/σ.α.λ.) | 143/6.000 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 186/4.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 108-114 |
Βάρος (κιλά) | 1.517-1.533 |
*Δοκιμής |
Αναρτήσεις και «στήσιμο» που εντυπωσιάζουν
Το γεγονός ότι το νέο Civic e:HEV είναι ένα υβριδικό οικογενειακό αυτοκίνητο, το οποίο εστιάζει και στη χαμηλή κατανάλωση, δεν σημαίνει ότι είναι αδιάφορο στην οδήγηση. Το αντίθετο θα λέγαμε, αφού εκπλήσσει σε βαθμό απορίας, για το πώς κατάφεραν οι μηχανικοί της Honda να φτιάξουν ένα τόσο πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο που αγγίζει την τελειότητα. Η ολοκαίνουργια πλατφόρμα με την ενισχυμένη κατά 19% ακαμψία, οι τέλεια ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις, το Active Noise Control (ANC) και ο φοβερός συνδυασμός μόνωσης-λειτουργίας υβριδικού συνόλου, συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που «στρίβει» και είναι πολύ άνετο. Υπό πίεση ο χρήστης αισθάνεται το πλαίσιο να «δένει» το αυτοκίνητο με το οδόστρωμα, εκμεταλλευόμενο τις πολύ μικρές κλίσεις που προσδίδει το σετάρισμα της ανάρτησης. Το τιμόνι είναι όσο βαρύ πρέπει και παρέχει πλούσια πληροφόρηση και τα φρένα είναι κορυφαία τόσο σε απόδοση, όσο και σε αίσθηση.
Τελειότητα και στο εσωτερικό
Η προσοχή που έχει δώσει η Honda στο νέο Civic γίνεται αντιληπτή και στο εσωτερικό του. Ποιότητα και συναρμογή κερδίζουν από τις πρώτες στιγμές, με μαλακά και σκληρά υλικά τόσο γεροδεμένα και καλοβαλμένα, με ελάχιστα διάκενα, που δίνουν κατευθείαν την εντύπωση πως θα αντέξουν για δεκαετίες. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος και απόλυτα λειτουργικός, χωρίς φανφάρες και περιττά στοιχεία. Οι οθόνες δεν θα μπορούσαν να λείπουν, όπως είναι του πίνακα οργάνων των 10,2 ιντσών και του infotainment των 9,0 ιντσών. Ο έλεγχος που γίνεται αγόγγυστα, καθώς το Civic έχει μια από τις πιο καλομελετημένες διατάξεις που συναντάς σε σύγχρονο μοντέλο.
Από τα δυνατά σημεία του νέου Honda Civic e:HEV είναι και οι χώροι του, μιας και μέχρι πέντε επιβάτες θα βολευτούν εύκολα. Ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων είναι αρκετός και δείχνει μεγαλύτερος, αφού κερδίζει πόντους από το πολύ μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και το κανονικό του σχήμα.
«Θύμα» της Ελληνικής φορολογίας
Το νέο Honda Civic e:HEV είναι αδιαμφισβήτητα ένα κορυφαίο αυτοκίνητο. Το μοναδικό του μειονέκτημα αφορά την τιμή, λόγω της υπέρογκης φορολογίας. Η τιμή της πρώτης έκδοσης Elegance άνευ φόρων είναι 29.841,49 ευρώ. Με την προσθήκη του Φ.Π.Α. 7.161,96 ευρώ και του Τέλος Ταξινόμησης των 4.497,04 ευρώ (σύνολο 11.659 ευρώ), μας κάνουν σούμα 41.500 ευρώ. Μια μικρή ανάσα δίνει η έκπτωση των 2.250 ευρώ, ρίχνοντας την αρχική τιμή στις 39.250 ευρώ. Επίσης, δίνεται δώρο το μεταλλικό χρώμα. Όσο για τον εξοπλισμό, ενδεικτικά αναφέρουμε τα παρακάτω:
- 11 αερόσακοι
- Αυτόνομη πέδηση
- Διατήρηση λωρίδας
- Έλεγχος των τυφλών γωνιών
- Οθόνη 9 ιντσών
- Adaptive cruise control
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αυτόματοι προβολείς
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών