Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και συναρπαστικό συνάμα! Ηλεκτρική κίνηση σημαίνει αστραπιαία επιτάχυνση, αθόρυβη οδήγηση και πρωτίστως σεβασμό στο περιβάλλον!
Αρχές που η Mercedes τις ασπάζεται και τις εφαρμόζει στα πολυτελή ηλεκτρικά της μοντέλα της σειράς EQ, τα EQA, EQC και EQV! Τρία διαφορετικά αυτοκίνητα που δημιουργήθηκαν για να ικανοποιούν τις υψηλές προσδοκίες των κατόχων τους, μιας κι εκτός από την αδιαμφισβήτητη πολυτέλεια ξεχωρίζουν με την τεχνολογία αιχμής και τις υψηλές επιδόσεις, συνδυαστικά με τους μηδενικούς ρύπους! Και τα τρία ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας προσφέρονται με πλήρη εξοπλισμό, τόσο άνεσης, όσο κι ασφάλειας ακόμα και από την αρχική έκδοση! Ας τα δούμε αναλυτικότερα!
Mercedes EQA
Η Mercedes EQA είναι το μικρότερο από τα μοντέλα της γκάμας EQ! Είναι τρομερά κομψή, βασίζεται στην GLA, ενσωματώνοντας πολλά στοιχεία από αυτήν! Το ιδιαίτερα εντυπωσιακό εμπρόσθιο τμήμα της σε εντυπωσιάζει, μιας κι εκεί υπάρχει ένα συμπαγές πάνελ στη θέση της μάσκας κι όχι οι συμβατικοί αεραγωγοί. Ο προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος, με τους προβολείς να είναι full LED, ενώ πίσω τα φωτιστικά σώματα ενώνονται μεταξύ τους με λωρίδα LED. Ο προφυλακτήρας είναι επίσης διαφορετικός, με το οπτικό πακέτο να συμπληρώνεται από τις ζάντες αλουμινίου αεροδυναμικής σχεδίασης. Κλασικά για μοντέλο EQ, οι μπλε λεπτομέρειες δεν θα μπορούσαν να λείπουν.
Φουτουριστική και πολυτελής καμπίνα!
H EQA διακρίνεται με την άφθονη πολυτέλεια που προσφέρει, με το σύστημα MBUX, να είναι προεξάρχων στοιχείο του εσωτερικού της EQA! Η πληροφόρηση του οδηγού υλοποιείται από τις μεγάλες οθόνες (έως 10,25 ιντσών) για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του infotainment! Ενδεικτικό της προηγμένης τεχνολογίας που ενσωματώνει η «μικρή» ηλεκτρική EQA είναι η «πλοήγηση με ηλεκτρική νοημοσύνη», που φροντίζει να σας σχεδιάζει την ταχύτερη διαδρομή, προσαρμοσμένη στις συνθήκες κυκλοφορίας, ώστε να καταναλώνετε το λιγότερο ρεύμα, υποδεικνύοντας σας παράλληλα και σταθμούς φόρτισης! Ας δούμε αναλυτικά την κάθε διαθέσιμη έκδοση της EQA!
Mercedes EQA 250
Στη βάση της γκάμας υπάρχει η EQA 250, η τιμή της οποίας ξεκινάει από τα 49.590 ευρώ και προσφέρεται με πλήρη εξοπλισμό, ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: 7 αερόσακους, προηγμένο σύστημα φωτισμού με προβολείς LED high Performance με σύστημα Adaptive Highbeam Assist, σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας, Active Brake Assist, Cruise Control με Speed Limiter, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών κ.α. Πλούσια εξοπλισμένη είναι κι η καμπίνα που ενσωματώνει το προηγμένο σύστημα infotainment MBUX με 2 οθόνες 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό 64 χρωμάτων, καθίσματα με υποστήριξη μέσης 4 σημείων, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, φωτεινή λωρίδα LED κι άλλα πολλά!
Την κίνηση της EQA 250, αναλαμβάνει ο δυνατός ηλεκτροκινητήρας των 190 ίππων με ροπή 375 Nm, με τη δύναμη να καταλήγει στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, μιας και απαιτούνται 17,7 kWh/100 χλμ., με τη συνολική αυτονομία με μία φόρτιση να ανέρχεται στα 426 χλμ. Ο κινητήρας αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία χωρητικότητας 66,5 kWh. Αυτή φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα σε λιγότερο από 6 ώρες (10-100% SoC), με τη συνδρομή του βασικού φορτιστή οχήματος των 11kW, σε ένα wallbox ή σταθμό. Με το βασικό σύστημα συνεχούς ρεύματος και σε σταθμό ταχείας φόρτισης, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει σε περίπου 30 λεπτά έως και το 80% της συνολικής της χωρητικότητας.
Mercedes EQA 300 & 350 4MATIC
Η έκδοση EQA 300 4MATIC κοστίζει από 57.100 ευρώ (51.100 ευρώ με την κρατική επιδότηση) κι αποδίδει 228 ίππους και 390 Nm ροπής. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον πίσω άξονα (στον εμπρός άξονα βρίσκεται ένας ασύγχρονος κινητήρας), προσφέρει 4κίνηση στο εντυπωσιακό ηλεκτρικό SUV. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ρυθμίζει μέχρι 100 φορές το δευτερόλεπτο την κατανομή μεταξύ των δυο αξόνων, συνδυάζοντας βέλτιστη πρόσφυση και χαμηλή κατανάλωση. Η μέση τιμή της τελευταίας ορίζεται στις 17,5-18,5 kWh/100 χλμ., με τη συνολική αυτονομία κατά WLTP να φτάνει τα 426 χλμ. Με τη χρήση ταχυφορτιστή η μπαταρία των 66,5 kWh φτάνει από το 0 στο 80% μέσα σε 30 λεπτά. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα, όπως ακριβώς και στην EQA 250.
Η κορυφαία διαθέσιμη επιλογή για την EQA είναι η έκδοση 350 4MATIC, με τιμή κτήσης από 59.900 ευρώ (53.900 με την επιδότηση Κινούμαι ηλεκτρικά) η οποία έχει το ίδιο ακριβώς σύστημα κίνησης με την 300 4MATIC, με την ειδοποιό διαφορά πως η ισχύς αγγίζει τους 292 ίππους και η ροπή τα 520 Nm. Η επιτάχυνση σε αυτή την περίπτωση, είναι ακόμα πιο εκρηκτική αφού έως τα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 6,0 δλ., με την τελική ταχύτητα και σε αυτό το μοντέλο να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι 17,5-18,5 kWh/100 χλμ., με την αυτονομία να φτάνει τα 432 χλμ.
Mercedes EQC
H Mercedes EQC είναι το πρώτο μοντέλο που «άνοιξε το χορό» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της γερμανικής μάρκας, εντυπωσιάζοντας άπαντες τόσο με τη δύναμη των 408 ίππων, όσο και με το design της! Η premium Mercedes EQC 400 4ΜΑTIC με τους 2 ηλεκτροκινητήρες, τα 408 άλογα και τα 760 Nm ροπής, προσφέρεται στην τιμή των 76.630 ευρώ, (λιανική τιμή προ φόρων, 61.798 ευρώ) κι είναι πλήρης εξοπλισμού.
Σε επίπεδο εμφάνισης, πραγματικά η EQC σου γεμίζει το οπτικό σου πεδίο και παράλληλα διεγείρει τις αισθήσεις με το δεσποτικό παρουσιαστικό της με τις εμφατικές διαστάσεις! Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι μοναδικός, με τη μαύρη γυαλιστερή μάσκα και τη LED γραμμή που λειτουργεί ως «συνδετικός κρίκος» μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων να κόβει την ανάσα! Εξίσου εντυπωσιασμένοι θα μείνετε από την καμπίνα της EQC, με τις τεράστιες οθόνες του συστήματος MBUX όπως επίσης και από την premium ποιότητα των υλικών και της κατασκευής της.
Το πολυτελές αμάξωμα της EQC εκτοξεύεται στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5,1 δλ., με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 180 χλμ./ώρα. Όση ώρα και να χρειαστεί να οδηγήσετε την EQC πραγματικά δεν θα θέλετε να βγείτε από εκεί, αφού είναι εξαιρετικά άνετη σε κάθε διαδρομή. Κινείται αεράτα, είτε μιλάμε για ευθείες, είτε για στροφές με την ανάρτηση να εξασφαλίζει πως θα κατέβετε ατσαλάκωτοι! Η μπαταρία των 80 kWh προσφέρει αυτονομία 412 χλμ. με τη μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 22,3 kWh/100 χλμ. Σε ότι αφορά τη φόρτιση τώρα, αν υπάρχει διαθέσιμο Wallbox 11 kW, απαιτούνται 7,5 ώρες και από ταχυφορτιστή 150 kW μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς της σε 40 λεπτά!
Mercedes EQV
Ή διαφορετικά όταν η πολυτέλεια της V-Class κινείται με ρεύμα! Η Mercedes όπως διαπιστώνετε, θέλοντας να είναι μπροστά από τις εξελίξεις προχώρησε στον εξηλεκτρισμό και στα van της και μας παρουσίασε την εντυπωσιακή EQV. Το πολυτελές van ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά στοιχεία της σειράς EQ, όπως για παράδειγμα την Black panel μάσκα ψυγείου, αλλά και τις αεροδυναμικές ζάντες, που συμπληρώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την σιλουέτα της EQV.
Η καμπίνα του πολυτελούς van αποτελεί έναν χώρο υπόδειγμα εργονομίας, ποιότητας και αυξημένης πρακτικότητας. Σαφώς και ξεχωρίζει η νέα οθόνη του infotainment MBUX με την υψηλής ποιότητας, γυάλινη επιφάνεια, την ελκυστική σχεδίαση των αεραγωγών και τον πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης! Σε επίπεδο ευρυχωρίας, πραγματικά η EQV δεν έχει αντίπαλο! Μεταφέρει με άνεση έως και 8 άτομα με τις αποσκευές τους και είναι διαθέσιμη με δυο μήκη αμαξώματος. Στην περίπτωση της έκδοσης Long (τιμή απόκτησης από 93.176 ευρώ), το μήκος αγγίζει τα 5.140 χλστ. ενώ στην Extra Long (από 94.149 ευρώ) φτάνει στα 5.370 χλστ.
Κι οι δυο εκδόσεις κινούνται από τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων και 362 Nm ροπής, που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 90 kWh. Η μέγιστη αυτονομία στην περίπτωση της έκδοσης Long φτάνει τα 417 χλμ., ενώ για την Extra Long είναι 418 χλμ., με την κατανάλωση να είναι αντίστοιχα 26,3 και 26,4 kWh/100 χλμ.! Για την φόρτιση της μπαταρίας τώρα, αν έχετε διαθέσιμο wallbox των 11kW από το 0 έως και το 100% απαιτούνται 10 ώρες, χρόνος που πέφτει στα 45 λεπτά στην περίπτωση ταχυφορτιστή και για να αναπληρωθούν τα αποθέματα της μπαταρίας από το 10 στο 80%!