Με την τιμή του λίτρου της αμόλυβδης βενζίνης να φλερτάρει με τα 2 ευρώ (1,775 ευρώ η μέση τιμή πανελλαδικά) αντιλαμβάνεστε πως το να κινείται κανείς όσο πιο οικονομικά μπορεί, είναι ύψιστη προτεραιότητα. Όταν παράλληλα οι διαδρομές γίνονται εντός πόλεως, τότε ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει την οδήγηση πολύ πιο ξεκούραστη και με λιγότερο άγχος.
Στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε τους κινητήρες πετρελαίου να μας εξασφαλίζουν οικονομικές μετακινήσεις, όμως τώρα έχουν αρχίσει να μπαίνουν στην άκρη και να δίνουν τη θέση τους στα Plug-in Hybrid, στα υβριδικά, αλλά και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται σε πρώιμα στάδια ακόμα, η ενδιάμεση λύση των ακριβών PHEV και των πιο προσιτών Hybrid αυτοκινήτων είναι ιδανική. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει ένα μικρό αυτοκίνητο που έχει ταυτίσει το όνομα του με την υβριδική τεχνολογία, όπως ακριβώς κι η κατασκευάστρια εταιρεία του. Αυτό δεν είναι άλλο από το εξαιρετικά δημοφιλές Toyota Yaris Hybrid. Στη χώρα μας προσφέρεται με πολύ καλό εξοπλισμό και με τιμή που ξεκινάει από τα 17.830 ευρώ, στην αρχική έκδοση Active.
Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν τα εξής:
- 8 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόνομης πέδησης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων
- Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης
- Σύστημα ελέγχου, ειδοποίησης & υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων
- Full-Range Adaptive Cruise Control
- Αir condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Ηλεκτρικοί καθρέπτες
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών
- Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
- Δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων
Όμορφο, καλοφτιαγμένο και εργονομικό!
Παρατηρώντας κανείς το νέο Toyota Yaris και συγκρίνοντάς το με το προηγούμενο μοντέλο, διαπιστώνει αμέσως πως ουδεμία σχέση έχει. Το νέο Toyota Yaris είναι πιο δυναμικό, έντονα μυώδες και με τονισμένα «καπούλια». Τα φωτιστικά σώματα, που ενώνονται με μια λωρίδα, και η έντονη καμπύλη της οροφής στο σημείο επαφής με τον τρίτο όγκο κερδίζουν τις εντυπώσεις. Παράλληλα, με μήκος 3.940 χλστ., το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο ευνοεί την ευελιξία και διευκολύνει πολύ στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα.
Εξίσου μοντέρνα είναι κι η καμπίνα του νέου Yaris με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, αλλά και την εργονομία που παρέχει. Οι χώροι των επιβατών ικανοποιούν και μόνο οι αρκετά ψηλοί θα στριμωχτούν στην πίσω σειρά καθισμάτων. Για τις αποσκευές υπάρχουν 286 λίτρα διαθέσιμα, με το τετράγωνο σχήμα του πορτ μπαγκάζ να εξυπηρετεί τη φόρτωση αντικειμένων.
Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και πανεύκολο στην οδήγηση
Το νέο Toyota Yaris εφοδιάζεται με ένα ολοκαίνουργιο, πιο δυνατό και αποδοτικό υβριδικό μηχανικό σύνολο. Αυτό αποτελείται από ένα 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT-i μοτέρ 1.5 λίτρων, με απόδοση 92 ίππων και ροπή 120 Nm, και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 207 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 116 άλογα και επικουρείται μιας αυτοφορτιζόμενης μπαταρίας ιόντων λιθίου 177,6V. Αυτή με τη σειρά της χαίρει της αρωγής ανάκτησης ενέργειας, με το κιβώτιο e-CVT να αναλαμβάνει την κίνηση των εμπρός τροχών. Όλα δουλεύουν στην εντέλεια και κρατάνε πάρα πολύ χαμηλά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα η Toyota ανακοινώνει μέση κατανάλωση μόλις 3,8 – 4,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 86-98 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο). Ωστόσο και σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης είναι πολύ ολιγαρκές σε καύσιμο, αφού καίει 4,5 λτ./100 χλμ. ή και λιγότερα, εφόσον τα περισσότερα χιλιόμετρα γίνονται στην πόλη και ο οδηγός εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ηλεκτρική ενέργεια. Σε απόλυτα νούμερα, για κάθε 100 χλμ. απόστασης ο ιδιοκτήτης του υβριδικού Yaris πληρώνει λιγότερο από 8 ευρώ. Πέρα όμως από πολύ οικονομικό, το Yaris Hybrid είναι και αρκετά σβέλτο. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο το Toyota Yaris Hybrid θα σας ικανοποιήσει σε όλα, μιας και είναι ευθύβολο κι ασφαλές σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, με την ανάρτηση να εξασφαλίζει ποιοτική κύλιση. Στις στροφές τώρα, οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης. Η πρόσφυση είναι άφθονη, οι κλίσεις του αμαξώματος μικρές και σε κάθε περίπτωση οδηγός και επιβάτες νιώθουν ασφάλεια, όσο γρήγορα κι αν μπει το Yaris στην στροφή. Τέλος τα φρένα, είναι δυνατά κι ακούραστα! Πάνω από όλα όμως, ο οδηγός του θα το λατρέψει γιατί είναι πάρα πολύ εύκολο στους χειρισμούς, ειδικά στις επιβαρυμένες συνθήκες της πόλης.