Με τις τιμές των καυσίμων και την ενέργεια να βρίσκονται στα ύψη, οι καταναλωτές αναζητούν τις πιο οικονομικές λύσεις προκειμένου να γλιτώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα. Γεγονός που αφορά και την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου, αφού όταν διανύονται καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα για τη δουλειά και τις όποιες άλλες υποχρεώσεις και δραστηριότητες, τότε κάθε ξοδεύεται ένα σεβαστό ποσό από το μηνιαίο προϋπολογισμό.
Ιδανικό αυτοκίνητο για τις αστικές μετακινήσεις είναι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500e, το πρώτο σε πωλήσεις BEV αυτοκίνητο στην Ελλάδα και ένα από τα δημοφιλέστερα στην Ευρώπη. Ορισμένα από τα βασικά του χαρακτηριστικά που το έχουν φέρει ψηλά στην προτίμηση του κοινού είναι το μοναδικό του στιλ, η εξαιρετική ευελιξία, η χαμηλή κατανάλωση μαζί με την αυξημένη αυτονομία και οι προσιτές του τιμές (για ηλεκτρικό αυτοκίνητο).
Το νέο ηλεκτρικό 500 στην ξεχωριστή έκδοση (RED) κοστίζει από 26.550 ευρώ* και διαθέτει τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, infotainment με οθόνη 10,25 ιντσών, πλοήγηση, πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες και αισθητήρα φωτός.
Η κίνηση του «μουράτου» ηλεκτρικού 500 γίνεται μέσω ενός μοτέρ ισχύος 118 ίππων και 220 Nm ροπής, που είναι τοποθετημένο μπροστά και κινεί τους εμπρός τροχούς. Το αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης αναλαμβάνει τη μετάδοση, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Η επιτάχυνση είναι σε κάθε περίπτωση ακαριαία και το μικρό Fiat «εκσφενδονίζεται» γρήγορα με κάθε πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Επιπλέον, με την επιλογή Sherpa εξοικονομείται ενέργεια βελτιστοποιώντας το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, τη λειτουργία του κλιματισμού, την ταχύτητα και την επιτάχυνση.
Η Fiat ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 13,6 kWh/100 χλμ., ενώ σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στις 15 kWh/100 χλμ. Σε κόστος το νούμερο αυτό αντιστοιχεί με μόλις 1,8€/100 χλμ. εφόσον φορτίζεται με οικιακό νυχτερινό ρεύμα ή 2,5€/100 χλμ. με τη χρέωση ενέργειας ημέρας**. Ποσά που ακόμα και αν υπολογιστούν στα διπλάσια μαζί με τις υπόλοιπες χρεώσεις (Φ.Π.Α., Δήμος κ.λπ.) συμφέρουν και πάλι συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα. Όσον αφορά την αυτονομία, σε μεικτό κύκλο είναι 330 χιλιόμετρα και 468 χιλιόμετρα στην πόλη, που σημαίνει ότι υπό κανονικές συνθήκες μία φόρτιση φτάνει για 5-7 μέρες. Μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 15 ώρες και 5 λεπτά σε απλή οικιακή πρίζα σούκο AC 2,3 kW ή 4 ώρες και 15 λεπτά σε AC 11 kW. Σε 35 λεπτά μπορεί να φορτίσει από 0-80% σε ταχυφορτιστή DC 85 kW ή σε 5 λεπτά εξασφαλίζοντας περίπου 50 χιλιόμετρα κίνησης.
Πρόσθετα, οι κόμπακτ διαστάσεις του ηλεκτρικού 500 (μήκος 3.632 χλστ.) καθιστούν ιδιαίτερα βολικές τις καθημερινές μετακινήσεις, τόσο στους ελιγμούς, όσο και στο παρκάρισμα. Παράλληλα, το στιβαρό πλαίσιο μαζί με τις κατάλληλα σεταρισμένες αναρτήσεις, χαρίζουν στο μικρό όχημα άνεση αλλά και σταθερότητα στην ευθεία, όπως και στις στροφές, ακόμα και σε καθεστώς πίεσης.
Το πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό του ηλεκτρικού 500 εντυπωσιάζει επίσης με το σύγχρονο και γεμάτο τεχνολογία σχεδιασμό δίχως υπερβολές και ακρότητες, το ιταλικό ταπεραμέντο και ένα πρωτοποριακό μείγμα αποχρώσεων κόκκινου-μαύρου. Στην κεντρική κονσόλα έχουν τοποθετηθεί τα 4 κουμπιά επιλογής για τη μετάδοση (P, R, N, D) και ανάμεσα από τα καθίσματα ο διακόπτης του ηλεκτρικού χειρόφρενου, το περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου και την επιλογή των 3 οδηγικών προφίλ του e-Mode (Normal, Range και Sherpa). Οι χώροι του προορίζονται για δύο ενήλικες και δύο παιδιά στο πίσω κάθισμα, μαζί με τα 185 λίτρα του πορτ μπαγκάζ για τις καθημερινές ανάγκες.
*Τιμή με την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ και την έκπτωση των 250 ευρώ.
*Τα ποσά έχουν υπολογιστεί με τις τιμές της ΔΕΗ που ισχύουν τον Οκτώβριο. Η τελική χρέωση νύχτας είναι 0,11800 €/kWh και της ημέρας είναι 0,16800€/kWh για κατανάλωση πάνω από 500 kWh.