Τα αγαπημένα αυτοκίνητα του αγοραστικού κοινού εδώ και καιρό είναι τα SUV. To ξέρουν οι περισσότεροι αυτό και ειδικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και πετρελαίου). Όμως οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν αρχίσει να ρίχνουν κλεφτές ματιές και προς τις αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές της κατηγορίας. Σε αυτό έχει συντελέσει και το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι ηλεκτρικά» που δίνει το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας και κάνει πιο προσιτές τις τιμές τους. Εμείς, κάναμε μια έρευνα και σας παρουσιάσουμε τρία ηλεκτρικά SUV, τα οποία πωλούνται σε προσιτές τιμές και είναι σε θέση να καλύψουν τις μετακινήσεις σας αθόρυβα, χωρίς να καίνε ορυκτά καύσιμα και να εκπέμπουν βλαβερά για την υγεία καυσαέρια.
Hyundai Kona Electric 39 kWh 136 PS
Η εμπλοκή της Hyundai με τον ηλεκτρισμό δεν είναι φρέσκια. Το 1991 μας παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο που βασιζόταν στο Sonata. Τα χρόνια κύλησαν και το 2016, γνωρίσαμε το IONIQ, ενώ μετά από 2 χρόνια κυκλοφόρησε το Kona Electric. Στην ελληνική αγορά προσφέρεται με δυο εκδόσεις κινητήρων και μπαταριών. Στη βάση τοποθετείται το μοντέλο των 136 ίππων και 39 kWh, με την τιμή του, μετά τις κρατικές επιδοτήσεις και πριμ απόσυρσης συμβατικού αυτοκινήτου, να διαμορφώνεται στις 30.192 ευρώ (αρχική τιμή 36.990 ευρώ). Στην κορυφή βρίσκεται η πανίσχυρη έκδοση των 204 ίππων με την μπαταρία των 64 kWh. Για την έκδοση αυτή η τιμή μετά την επιδότηση και το πριμ, διαμορφώνεται στις 36.965 ευρώ.
Από το βασικό του εξοπλισμό της πιο προσιτής έκδοσης δεν πρόκειται να λείψει τίποτα στον υποψήφιο κάτοχο, μιας και περιλαμβάνονται: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματη λειτουργία φώτων και πολλά ακόμη στοιχεία. Όπως και στα υπόλοιπα Hyundai, δίνεται 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, συν εγγύηση 8 ετών ή 160.000 για τη μπαταρία ιόντων λιθίου.
Το ηλεκτρικό Kona δείχνει τη διαφορετικότητά του με τις αρκετές αλλαγές στο αμάξωμα, με πρώτη και κύρια την εντελώς κλειστή μάσκα χωρίς γρίλιες και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Μια διαφορά που δεν θα την πιάσει το μάτι σας, είναι η αύξηση των διαστάσεων του αμαξώματος. Μακρύτερο κατά 15 χλστ. (4.180 χλστ.), πλατύτερο και χαμηλότερο κατά 20 χλστ. (1.800 χλστ. και 1.570 χλστ. αντίστοιχα).
Όταν θα έρθετε για πρώτη φορά σε επαφή με την καμπίνα, θα διαπιστώσετε ότι η βασική αρχιτεκτονική της είναι όμοια με τα συμβατικά μοντέλα. Όμως υπάρχουν μερικές σημαντικές διαφορές που τονίζουν τον τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα του Kona Electric. Η κεντρική ενιαία κονσόλα ενσωματώνει τα χειριστήρια του κλιματισμού και πιο κάτω τα κουμπιά shift-by-wire P, N, D και R για την επιλογή της κίνησης, αντί ενός κλασικού λεβιέ. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στην βασική έκδοση (10,25 ιντσών στις επόμενες). Το κυριότερο είναι πάντως ότι σε πείθει με την ποιότητα κατασκευής πως θα αντέξει σε βάθος χρόνου. Σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών, τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση με τις αποσκευές τους, στο πορτ μπαγκάζ των 332 λίτρων.
Στο δρόμο, ο οδηγός απολαμβάνει την άμεση επιτάχυνση από τους 136 ίππους και τα 395 Nm ροπής. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9 δλ., ενώ η τελική αγγίζει τα 155 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, κατά WLTP είναι 14,3 kWh/100 χλμ., με τη συνολική αυτονομία να είναι στα 305 χλμ. Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 39kWh έως και το 80% της χωρητικότητάς της διαρκεί περίπου 54 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW. Σε AC Wallbox 11 kW η φόρτιση 0-100% διαρκεί έως 6 ώρες και 10 λεπτά, ενώ σε απλή οικιακή πρίζα Schuko απαιτούνται 19 ώρες.
Peugeot e-2008
Η Peugeot με τον ερχομό του 3008, μας ξεκαθάρισε πως πλέον θα υιοθετήσει μια πιο επιθετική σχεδίαση. Όπως και έγινε με το 208, το οποίο μας ήρθε ολοκληρωτικά αλλαγμένο, προεξοφλώντας παράλληλα ότι η 2η γενιά του 2008 θα είναι πλέον πιο δυναμική από την προηγούμενη. Έντονος σχεδιασμός, χάρη στη μεγάλη μάσκα, αλλά και στα LED φώτα ημέρας που θυμίζουν χαυλιόδοντες, με τις τονισμένες ακμές του αμαξώματος να εκτείνονται έως και το πίσω μέρος του 2008. Συγκριτικά με τις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, το e-2008 φέρει βαμμένη μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος, το λογότυπο “e” στην πίσω κολώνα, αλλά το κυριότερο; Απουσιάζει η εξάτμιση! Μια ακόμα βασική διαφορά είναι πως το ηλεκτρικό 2008, πατάει σε μια ηλεκτρική παραλλαγή της πλατφόρμας CMP, την e-CMP.
Με το που έρθετε σε επαφή με την καμπίνα διαπιστώνετε πως έχετε στα χέρια σας ένα ποιοτικό μοντέλο, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, με πολύ τεχνολογία πάνω του. Αλλαγές εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων και στο τελευταίας γενιάς i–Cockpit, με διαφορετική παραμετροποίηση για την αναγκαία πληροφόρηση του οδηγού για την αυτονομία και τα επίπεδα ενέργειας της μπαταρίας. Σαφώς αυτές οι ενδείξεις ενσωματώνονται και στην κεντρική οθόνη αφής, όπου μπορεί κανείς να παρακολουθήσει μία σειρά από πληροφορίες για τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία. Οι επιβάτες (τέσσερις με άνεση) θα απολαμβάνουν την ησυχία του κατά την κίνηση, αλλά και το μεστό τράβηγμα από τον ηλεκτροκινητήρα. 136 ίπποι είναι αυτοί, με 260 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και τελική 150 χλμ./ώρα. Αυτά τα νούμερα προκύπτουν με το πρόγραμμα Sport, ενώ διαθέσιμα υπάρχουν ακόμα δυο, το Eco και το Normal. Ανάλογα με την επιλογή, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 82 ίππους στο Eco, 109 στο Normal και το full της ισχύος των 136 ίππων στο Sport, με τη δύναμη να περνάει στους εμπρός τροχούς.
Σε ότι αφορά την συνολική αυτονομία, αυτή αγγίζει τα 320 χλμ. σύμφωνα με τη Peugeot, κι αν τα «κάψετε» και κάνετε χρήση Wallbox 100 kW, θα φτάσετε το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε 30 λεπτά. Αν τώρα κάνετε χρήση μιας απλής πρίζας θα χρειαστούν 31 ώρες για την πλήρη φόρτιση, ενώ με ένα Wallbox 7,4 ή 11 kW, απαιτούνται 7,5 και 5 ώρες αντίστοιχα. Επίσης, η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8ετών ή 160.000 χλμ. για το 70% της χωρητικότητάς της.
Τι θα σας κοστίσουν όλα αυτά; Με την κρατική επιδότηση, η τελική τιμή για το Peugeot e-2008 είναι στα 30.948 ευρώ, με τον εξοπλισμό στη βασική έκδοση να είναι πλήρης. Έχουμε και λέμε λοιπόν: 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, οθόνη αφής 7 ιντσών, ηλεκτρικούς καθρέπτες, cruise control, όλα τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω με ηχητική κι οπτική ειδοποίηση κ.α.
Skoda Enyaq iV 50 148 PS
Μια ενδιαφέρουσα αγοραστικά πρόταση είναι το μεσαίο SUV της Skoda, με το όνομα Enyaq iV. Αυτό είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB και σίγουρα είναι από τα πλέον ενδιαφέροντα αμαξώματα που θα βρείτε στην αγορά. Με μήκος 4.649 χλστ., πλάτος 1.879 χλστ., ύψος 1.616 χλστ. και μεταξόνιο 2.765 χλστ., σου βροντοφωνάζει, ότι δεν κάνει για ινκόγκνιτο μετακινήσεις. Ειδικά αυτή η μάσκα με τις κάθετες φωτιζόμενες LED γρίλιες, αλλά και οι όμορφες ζάντες από 18 έως 21 ίντσες μας ενθουσίασαν.
Το Skoda Enyaq iV είναι διαθέσιμο σε πέντε εκδόσεις, με κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς! Εμείς θα μιλήσουμε για την αρχική έκδοση Enyaq iV 50 με τους 148 ίππους. Αυτή, έπειτα από την κρατική επιδότηση κοστίζει από 29.523 ευρώ. Σε επίπεδο εξοπλισμού προσφέρει: 7 αερόσακους, LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 10 ιντσών, αυτόνομη πέδης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και πολλές άλλες ανέσεις.
Οι πληθωρικές διαστάσεις του αμαξώματος, έχουν θετικό αντίκτυπο στη καμπίνα επιβατών. Άπαντες θα βολευτούν με άνεση, έχοντας διαθέσιμο χώρο αποσκευών 585 λίτρων Πέρα όμως από την άνεση που προσφέρει η καμπίνα, διακρίνεται και για την ποιότητα κατασκευής της. Σημεία που θα αιχμαλωτίσουν το βλέμμα σας είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων κι η 10ίντση οθόνη του infotainment. Από κάτω υπάρχουν ελάχιστα φυσικά κουμπιά.
Η έκδοση iV 50, κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 148 ίππων και 220 Nm ροπής, που τροφοδοτείται από την μπαταρία των 55 kWh. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,4 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα και η αυτονομία είναι 340 χλμ.