Η Toyota άργησε να μπει στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης αλλά όταν το πήρε απόφαση, το έκανε με έμφαση. Το bZ4Χ ήρθε να ανοίξει μια νέα εποχή για τον Ιάπωνα κολοσσό, ο οποίος σκοπεύει να παρουσιάσει 30 EVs μέχρι το 2030 – το πρώτο εκ των οποίων δίνει όλους τους λόγους, για να το επιλέξει κάποιος μεταξύ των εκατοντάδων προτάσεων που κυκλοφορούν στην αγορά.
Καταρχάς το bZ4Χ ενσωματώνει όλες τις αρχές της φιλοσοφίας «beyond Zero», που εκφράζει πολλά περισσότερα για την Toyota από απλώς την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων. Στόχος είναι ο μετασχηματισμός της οδηγικής εμπειρίας, αλλά και της καθημερινότητας γενικότερα. Προσπάθεια που η φίρμα από το Αΐτσι έχει ξεκινήσει από τη δεκαετία του 90, με την ιστορικής σημασίας πια πρώτη γενιά του Prius. Κι αυτό γιατί στην Toyota πιστεύουν ότι πρέπει να υπάρχει διαθέσιμη μία γκάμα εναλλακτικών εξηλεκτρισμένων τεχνολογιών, προσφέροντας τη δυνατότητα σε κάθε πελάτη να επιλέξει το όχημα που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες του, στη χρήση και στις αποστάσεις που διανύει, στο διαθέσιμο προϋπολογισμό του, λαμβάνοντας πάντα υπόψη και τις διαθέσιμες υποδομές.
H νέα πλατφόρμα eTNGA εξελίχθηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο όχι μόνο το μηδενισμό των εκπομπών, αλλά και τη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης του αυτοκινήτου. Λαμβάνεται υπόψη η ενέργεια που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για να κινηθεί, συμπεριλαμβανομένης της ανανεώσιμης ενέργειας, όπως η ηλιακή που αξιοποιεί για την παραγωγή ηλεκτρικής με στόχο τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας του οχήματος. Στα ίδια πλαίσια και η χρησιμοποίηση υλικών που είτε αποτελούν προϊόντα ανακύκλωσης, είτε μπορούν να ανακυκλωθούν, είτε και τα δύο (χαρακτηριστικό παράδειγμα τα φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή).
Το bZ4Χ συγκεκριμένα, πέρα από τα τυπικά προσόντα ενός EV (ησυχία στο ταξίδι, άμεση απόκριση στο γκάζι κλπ), χαρακτηρίζεται από τη συνάφειά του με τα ήθη και έθιμα των παραδοσιακών αυτοκινήτων. Η μπαταρία των 71,4 kWh προσφέρει αυτονομία έως 512 χλμ. για τη μπροστοκίνητη έκδοση, με κατανάλωση 14,3 kWh/100 χλμ. ή 7,0 χλμ./kWh, κάτι που σημαίνει πως ο οδηγός δεν έχει το φόβο να ξεκινήσει ταξίδι και να «μείνει». Για το τετρακίνητο bZ4x η μέγιστη αυτονομία ορίζεται στα στα 470 χλμ., με κατανάλωση 15,8 kWh/100 χλμ. ή 6,3 χλμ./kWh, πάντα σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP.
Παράλληλα, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν τη νέα και ακόμα πιο εξελιγμένη γενιά συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης Toyota T-Mate, ενσωματώνοντας την τρίτη γενιά Toyota Safety Sense (TSS3). Η ψηφιακότητα, φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει, μέσω του ευφυούς συστήματος πολυμέσων Τoyota Smart Connect, που προσφέρει πλήθος συνδεδεμένων και απομακρυσμένων λειτουργιών.
Επίσης, το ηλεκτρικό crossover της Toyota δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα κλασικά SUVs εκτός δρόμου. Η απόσταση των 210 χλστ. από το έδαφος και τα προστατευτικά πάνελ στο πάτωμα, εξασφαλίζουν -σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρίας- κορυφαίες δυνατότητες για την κατηγορία πέρα από την άσφαλτο.
Εντός αυτής, το μπροστοκίνητο bZ4X μπορεί να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,4 δλ., χάρις στον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων και 265 Nm ροπής, Το κορυφαίο και τετρακίνητο έχει ισχύ 296 ίππων και 336 Nm, ολοκληρώνοντας το 0–100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. Αμφότερα περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα, για την προστασία της μπαταρίας. Μια μπαταρία που περικλείει ίσως το μεγαλύτερο ατού του bZ4X.
Η μακροζωία της συστοιχίας παρουσιάζεται πρωτόγνωρη για τα δεδομένα των ηλεκτρικών, καθώς η Toyota δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους του bZ4X να επιλέξουν ένα προαιρετικό πρόγραμμα εκτεταμένης φροντίδας, το οποίο εγγυάται για το 70% της χωρητικότητας έπειτα από 10 χρόνια ή 1.000.000 χλμ.! Με άλλα λόγια, 10 χρόνια εγγύηση ή 1 εκατ. χλμ. (όποιο έρθει πρώτο) για τη μπαταρία! Διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Ιούνιο.