Τα αυτοκίνητα αποτελούν για πολλούς οδηγούς ένα είδος ευχαρίστησης και δεν τα αντιμετωπίζουν ως άψυχα όντα, αλλά ως οργανισμούς που σφύζουν από ζωή. Άλλωστε το αυτοκίνητο συμβάλλει ακόμα και στην καθημερινή μας διάθεση, την οποία μπορεί να την φτιάξει, όταν το βλέπουμε, αλλά και όταν το οδηγούμε. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά πλέον και για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που τα έχουμε ταυτισμένα στο μυαλό μας με την οικονομία και την οικολογία.
Δεν είναι όμως όλα τα ηλεκτρικά «άνοστα» και σίγουρα δεν χρειάζεται να δώσετε μια περιουσία για να αποκτήσετε ένα ενδιαφέρον ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Έχουμε να σας προτείνουμε ένα, που πέρα από την fun to drive συμπεριφορά του και τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα του, ξεχωρίζει επίσης και με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως αυτό το ιαπωνικό αυτοκίνητο έχει βραβευτεί ως «German Car of the Year 2021» και ως «World Urban Car of the Year 2021». Αυτό είναι το νέο Honda e, το οποίο είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις . Η αρχική έχει δύναμη 136 ίππων, με τιμή από 35.990 ευρώ (30.186 ευρώ με την κρατική επιδότηση). Η αμέσως επόμενη και δυνατότερη έκδοση του Honda e, είναι η Advance με 154 ίππους και ζάντες 16 ή 17 ιντσών. Προσφέρεται στην ίδια τιμή των 38.990 ευρώ (34.724 ευρώ με την επιδότηση).
Εξοπλιστικά η έκδοση Advance είναι πλήρης και περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, πληροφόρηση τυφλού σημείου, παρακολούθηση κυκλοφορίας κατά την οπισθοπορεία, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας & ειδοποίηση απόκλισης, σύστημα ειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου αυτοκινήτου και σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας. Στάνταρ είναι ακόμα οι οθόνες στο ταμπλό (Multi Info Display), αυτόματος κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας & αισθητήρες στάθμευσης, LED προβολείς, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, γυάλινη πανοραμική οροφή, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κι άλλα πολλά.
Πολυβραβευμένο κι όμορφο!
Παρατηρώντας το Honda e δεν μας κάνει εντύπωση που το λάτρεψαν οι Γερμανοί και το βράβευσαν ως «German Car of the Year 2021». Όμως το σερί επιτυχιών συνεχίζεται μιας και το Honda e πρόσθεσε τον τίτλο World Urban Car of the Year στη φαρέτρα του, ενώ παράλληλα βρέθηκε στην τελική τριάδα για τον τίτλο του γενικού νικητή των World Car of the Year awards. Ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του ιαπωνικού ηλεκτρικού που εξέτασαν οι κριτές, ήταν κι αυτό της εμφάνισης. Από τα πρώτα πράγματα που παρατηρεί κανείς στο Honda e είναι τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, που είναι στρογγυλά και «δένουν» αρμονικά με τις καμπύλες επιφάνειες του αμαξώματος. Αυτός ο συνδυασμός κάνει το Honda e να δείχνει μικρότερο από ότι είναι, παρά τα τέσσερα μέτρα παρά κάτι (3.894 χλστ.) που αγγίζει το μήκος του αμαξώματος. Εμείς επίσης λατρέψαμε και τις κάμερες που έχουν μπει στη θέση των καθρεπτών. Στοιχείο που απογειώνει την τεχνολογική υπεροχή του ιαπωνικού ηλεκτρικού, προσφέροντας παράλληλα κι άριστη ορατότητα ακόμα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
Τεχνολογικός «οργασμός» στην καμπίνα!
Ακόμα ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απόκτησης του Honda e είναι η άφθονη δόση τεχνολογίας που υπάρχει στο εσωτερικό του. Φουλ της οθόνης, οι οποίες εκτείνονται σε όλο το ταμπλό του. Πέρα από τις οθόνες των 6 ιντσών για τους καθρέπτες – κάμερες, ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, αλλά και ακόμα δυο οθόνες 12,3 ιντσών. Αυτές μπορεί να τις φέρει στα μέτρα του, για να λαμβάνει ότι πληροφόρηση χρειάζεται! Τέλος, με κάμερα λειτουργεί και ο αντιθαμβωτικός κεντρικός καθρέπτης, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε σαν ένας ευρυγώνιος συμβατικός, είτε να αλλάξει σε λειτουργία κάμερας!
Όμως η καμπίνα του Honda e δεν είναι μόνο φαίνεσθαι, αφού διακρίνεται επίσης για την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής της. Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα είναι ποιοτικά, αλλά και πολύ καλά συναρμολογημένα. Στα συν προσθέτουμε το μαλακό κι ευχάριστο στην όψη και την υφή ύφασμα στις πόρτες και στα καθίσματα. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, χάρη στο ενιαίο πίσω κάθισμα και το εντελώς επίπεδο δάπεδο. Για τις αποσκευές υπάρχουν 171 λίτρα στο ρηχό πορτ μπαγκάζ (571 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος).
Απολαυστικό σε κάθε είδους διαδρομή
Οι άνθρωποι της Honda κατάφεραν να προσδώσουν πολλά θετικά στοιχεία στο ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο. Αρχής γενομένης από την εμφάνιση, όπου και σας περιγράψαμε παραπάνω, αλλά η ουσία είναι κάτω από αυτή. Η δύναμη, αλλά και το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου, μας δίνει τη δυνατότητα να λέμε πως έχουμε στα χέρια μας ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην αγορά. Τόσο η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα των 154 ίππων και των 315 Nm ροπής της έκδοσης που σας περιγράφουμε, όσο και το set up της ανάρτησης σας δίνουν τη δυνατότητα να ευχαριστηθείτε το Honda e σε ένα ευρύ φάσμα διαδρομών. Οι καθημερινές και ρουτινιάρικες αστικές μετακινήσεις αποκτούν άλλη γεύση, με το ηλεκτρικό Honda να πετάγεται σαν βέλος στα στενά της πόλης. Κι αν βγείτε λίγο παρά έξω, θα δείτε τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να εμφανίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε 8,3 δλ. (9 δλ. χρειάζεται η έκδοση με τους 136 ίππους) μέχρι και τη μέγιστη ταχύτητα των 145 χλμ./ώρα.
Η αίσθηση της έντονης κι αδιάκοπης επιτάχυνσης από το μηδέν πραγματικά θα σας μαγέψει, όπως και το γεγονός πως θα είστε απομονωμένοι από τα τεκταινόμενα, μιας κι όλα γίνονται σε πλήρη ησυχία. Εξίσου μαγευτικό είναι το γεγονός, πως το Honda e διαθέτει έναν σπορ χαρακτήρα που βγαίνει στην επιφάνεια όταν το απαιτήσει ο οδηγός του. Η ανάρτηση, συνδυαστικά με το στιβαρό πλαίσιο, προσφέρουν την σπιρτάδα που απαιτείται όταν ο χειριστής αρχίζει να πιέζει στις στροφές, χωρίς όμως να έχουν αντίκτυπο στην προσφερόμενη άνεση. Κερασάκι στην τούρτα, το άμεσο τιμόνι, αλλά και το σύστημα torque vectoring που βελτιώνει με την σειρά του το πάτημα και την πρόσφυση.
Από αυτονομία πως πάμε;
Σε ότι αφορά την αυτονομία τώρα, η έκδοση με τις ζάντες των 17 ιντσών κινείται με μια φόρτιση για έως και 210 χιλιόμετρα με μεικτή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17,8 kWh/100 χλμ. Η έκδοση με τις 16άρες ζάντες των 154 ίππων, όπως και η μικρότερη σε ισχύ έκδοση με τους 136 ίππους, έχουν αυτονομία 222 χλμ., και μέση κατανάλωση 17,2 kWh/100 χλμ.! Σε ότι αφορά την φόρτιση αυτή διαρκεί 18,8 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW, σε 4,1 ώρες σε ταχυφορτιστή 6,6 kW και σε 31 λεπτά (έως το 80%) σε φορτιστή DC 50 kW.