Τι θέλουν σήμερα οι περισσότεροι καταναλωτές που ψάχνουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο ανάμεσα στις δεκάδες προτάσεις; Να είναι οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, ασφαλές, ποιοτικό, άνετο και αξιόπιστο. Και όλα αυτά σε μια λογική τιμή, έτσι ώστε να μη δαπανηθούν πολλά χρήματα και μείνουν… ταπί και ψύχραιμοι. Αυτά τα ζητούμενα και πολλά ακόμα προσφέρει το νέο Toyota Corolla, που βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ελλάδα το 2021, στην κατηγορία των μικρομεσαίων.
Τα πάντα όλα με 21.970 ευρώ
Η αρχική του έκδοση Live με τον 1.2 λτ. Turbo κινητήρα των 116 ίππων κοστίζει από 17.600 ευρώ. Όμως το υβριδικό 1.8 λτ. 122 hp από την πρώτη έκδοση Feel στις 21.450 ευρώ θα ικανοποιήσει ακόμα περισσότερο, μιας και είναι πιο άνετο στην οδήγηση, καθώς επίσης και πολύ πιο ολιγαρκές σε καύσιμο. Με μόλις 520 ευρώ παραπάνω, το υβριδικό Corolla Active στις 21.970 ευρώ είναι σε θέση να καλύψει άπαντες και από πλευράς εξοπλισμού, γιατί δεν του λείπει απολύτως τίποτα.
Πιο αναλυτικά περιλαμβάνει: 7 αερόσακους και τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και Adaptive cruise control. Στάνταρ είναι ακόμα το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικός κλιματισμός, προβολείς LED, αισθητήρας βροχής, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, αισθητήρες φώτων ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Ξεκούραστα και οικονομικά χιλιόμετρα
Μεταξύ των σημαντικότερων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων του Corolla, είναι το υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική απόδοση των 122 ίππων. Αυτό αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.8 λτ. απόδοσης 90 ίππων και 142 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, με 72 ίππους και 163 Nm ροπής. Η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, ενώ τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Το υβριδικό σύνολο εξασφαλίζει ιδιαίτερα άνετη οδήγηση ειδικά στην πόλη. Εκτός από το ότι ο οδηγός δεν ασχολείται με αλλαγές ταχυτήτων, το αυτοκίνητο μπορεί και διανύει εκατοντάδες μέτρα (κυρίως σε επίπεδους δρόμους), χωρίς να καίει καθόλου καύσιμο. Έτσι εξοικονομείται πολύτιμη βενζίνη, με τη μέση πραγματική κατανάλωση να βρίσκεται στα μόλις 5,3 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις 4,5 λτ./100 χλμ. και 102 γρ./χλμ. CO2). Στην πόλη καίει λιγότερο, αφού όπως αναφέραμε δουλεύει πολύ με το συνδυασμό μπαταρίας – ηλεκτροκινητήρα.
Κατά την πλήρη επιτάχυνση το Corolla Hybrid φτάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Σε πιεσμένους ρυθμούς ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές και ακούγεται στην καμπίνα των επιβατών, όμως στις περισσότερες των περιπτώσεων το αυτοκίνητο λειτουργεί αθόρυβα.
Στην άνεση που απολαμβάνει ο οδηγός συμβάλλουν με την σειρά τους οι κατάλληλα ρυθμισμένες και ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Αυτές απορροφούν με επιτυχία τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ο χαμηλός θόρυβος κύλισης συμβάλλει στις ξεκούραστες μετακινήσεις. Το Corolla Hybrid δεν φτιάχτηκε για να είναι fun to drive, παρόλα αυτά το τιμόνι με τις 2,65 στροφές από άκρη σε άκρη είναι γρήγορο και το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά σε κάθε διαδρομή. Μόνο το πεντάλ των φρένων χρειάζεται λίγο εξοικείωση στο πάτημα, γιατί έχει τεχνητή αίσθηση.
Σπορτίφ και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος ακολουθεί και το εσωτερικό του Corolla Hybrid, όπου δίχως να υπάρχουν περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού κερδίζει τις εντυπώσεις με τη συνολική του εικόνα σε κάθε επίπεδο. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών και με κουμπιά για καλύτερο χειρισμό των διαφόρων λειτουργιών. Την ποιότητα αναβαθμίζει σημαντικά το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό, καθώς και η επένδυση με δερματίνη και τις ραφές. Στον τομέα των χώρων, το δημοφιλές ιαπωνικό χάτσμπακ θα ικανοποιήσει μια τετραμελή οικογένεια χωρίς περίσσιες ανέσεις στο πίσω κάθισμα. Καλή χωρητικότητα έχει το πορτ μπαγκάζ των 361 λίτρων, αν και το σχήμα του δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.