Στους δρόμους καθημερινά αντικρίζουμε χιλιάδες αυτοκίνητα, κάθε τύπου, μάρκας, διαστάσεων, ισχύος κ.λπ. Λίγο πολύ τα περισσότερα τα έχει συνηθίσει το μάτι και δεν προκαλούν εντύπωση στο πέρασμά τους ή όταν βρίσκονται παρκαρισμένα. Ορισμένα πάλι λειτουργούν σαν μαγνήτες και μόνο απαρατήρητα δεν περνούν, ενώ με την πρώτη ευκαιρία δεν λείπουν οι ερωτήσεις, αλλά και τα αδιάκριτα βλέμματα.
Ένα τέτοιο αυτοκίνητο που ξεχωρίζει όπου και αν σταθεί και βρεθεί, είναι το Honda e. Παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στην Ελλάδα εδώ και σχεδόν ενάμιση χρόνο, αποτελεί σημείο αναφοράς και συζητήσεων. Όσες φορές και να το έχουμε πάρει για δοκιμή, πάντα υπάρχει ενδιαφέρον από το κοινό να μάθει στοιχεία για αυτό, να το χαζέψει εξωτερικά και ειδικά να το περιεργαστεί εσωτερικά. Οπότε μια… ματόχαντρα στον καθρέπτη θεωρείται δεδομένη. Οι εξωτερικές κάμερες στη θέση των παραδοσιακών καθρεπτών και οι πολλές οθόνες στο ταμπλό, είναι χαρακτηριστικά που δεν τα συναντάς κάθε μέρα και ειδικά σε ένα μοντέλο πόλης.
Όμως το Honda e δεν είναι απλό μοντέλο του B-Segment, καθώς διαθέτει υψηλή τεχνολογία, χαίρεσαι να βρίσκεσαι σε αυτό και το ευχαριστιέσαι στην οδήγηση. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι σου φτιάχνει το κέφι και σου ανεβάζει τη διάθεση. Το γεμάτο καμπύλες και στρογγυλά σχήματα κόμπακτ αμάξωμα των 3,9 μ. μήκους με το συμμετρικού σχεδιασμού εμπρός και πίσω τμήμα του, μοιάζει από μπροστά λες και σου χαμογελάει. Επιπλέον οι πόρτες χωρίς πλαίσιο παραθύρων παραπέμπουν στα κουπέ, ενώ οι πτυσσόμενες χειρολαβές αποτελούν ένα ακόμα high-tech στοιχείο του.
Για το εσωτερικό του Honda e τι να πει κανείς. Μοιάζει λες και προέρχεται από όχημα ταινίας επιστημονικής φαντασίας, όμως όλα είναι πραγματικά και λειτουργικά. Στις άκρες βρίσκονται οι οθόνες υψηλής ανάλυσης των 6 ιντσών για τις κάμερες – καθρέπτες, ενώ με κάμερα συνδέεται και ο κεντρικός καθρέπτης, που να λειτουργεί και σαν ευρυγώνιος συμβατικός. Όσον αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων είναι 8,8 ιντσών και οι δύο κεντρικές οθόνες των 12,3 ιντσών έχουν τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες. Οι ρετρό επενδύσεις των καθισμάτων και των ξύλινων φιλέτων δημιουργούν μια ευχάριστη αντίθεση με την υπερ-ψηφιακότητα, όπως και το τιμόνι των δύο ακτινών. Αν και κόμπακτ σε διαστάσεις, είναι σε θέση να μεταφέρει εύκολα τέσσερα άτομα, αν και το πορτ μπαγκάζ των 171 λίτρων επαρκεί για τα απαραίτητα.
Όσο σου αρέσει να το βλέπεις, άλλο τόσο θες να το οδηγείς. Η αμεσότητα από τον ηλεκτροκινητήρα, οι γρήγορες επιδόσεις, το τέλεια ζυγισμένο πλαίσιο (50:50) και οι ιδανικά ρυθμισμένες αναρτήσεις, χαρίζουν πολλά χαμόγελα στον οδηγό. Το ηλεκτρικό μοτέρ των 154 ίππων και 315 Nm ροπής της έκδοσης Advance (υπάρχει και με 136 PS) επιταχύνει το αμάξωμα των 1,5 τόνων στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., ενώ είναι ταχύτατο και εν κινήσει. Την οδήγηση διευκολύνει και το Single Pedal Control, καθώς η επιβράδυνση είναι πιο έντονη αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού.
Κάτω από το δάπεδο είναι ενσωματωμένη η μπαταρία ιόντων λιθίου των 35,5 kWh, η οποία σύμφωνα με τη Honda παρέχει αυτονομία 210 χιλιόμετρα και μεικτή κατανάλωση 17,8 kWh/100 χλμ. Επίσης, φορτίζει σε 18,8 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW, σε 4,1 ώρες σε ταχυφορτιστή 6,6 kW και σε 31 λεπτά (έως το 80%) σε φορτιστή DC 50 kW.
Όσον αφορά τις τιμές του Honda e, αυτές ξεκινούν από τις 35.990 ευρώ (29.024 ευρώ προ φόρων) με τους 136 ίππους και από 38.990 ευρώ (31.443 ευρώ προ φόρων) το Advance των 154 ίππων (χωρίς την κρατική επιδότηση). Στον στάνταρ πλήρη εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, πληροφόρηση τυφλού σημείου, παρακολούθηση κυκλοφορίας κατά την οπισθοπορεία (όχι με τους 136 ίππους), αναγνώριση οδικών σημάτων, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, οι οθόνες στο ταμπλό, κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης, LED προβολείς, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.