Η κατανάλωση καυσίμου και κατά επέκταση το κόστος, είναι κάτι που απασχολεί όλους τους οδηγούς. Άλλωστε αποτελεί ένα από τα κυριότερα μελήματα και των αυτοκινητοβιομηχανιών, αφού αναζητούν συνεχώς νέες τεχνολογίες που θα κάνουν τα μοντέλα τους πιο οικονομικά και περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον.
Ο εξηλεκτρισμός έχει βοηθήσει πάρα πολύ, μέσω της προσθήκης υβριδικών συστημάτων, από τα πιο απλά mild hybrid, έως τα πιο πολυσύνθετα Plug-in Hybrid. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση απαιτείται χρήση ορυκτού καυσίμου. Την επανάσταση στη σύγχρονη αυτοκίνηση έχουν φέρει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα κατακλύσουν τις αγορές, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να περιορίσουν ή και να καταργήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μεταξύ των σημαντικών πλεονεκτημάτων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η άμεση επιτάχυνση και το πάρα πολύ χαμηλό κόστος μετακίνησης. Αυτή την στιγμή στην Ελλάδα το ηλεκτρικό μοντέλο με τη χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος είναι το εντελώς νέο Fiat 500 Hatchback Action. Το πολύ όμορφο σύγχρονο 500αράκι μπορεί να μοιάζει με το βενζίνης, όμως βασίζεται σε νέα πλατφόρμα και είναι μόνο ηλεκτρικό. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα (της έκδοσης Action) είναι 95 ίπποι και 220 Nm ροπή, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., τελική ταχύτητα 135 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) και κατανάλωση 13 kWh/100 χλμ. Το κόστος είναι λίγο πιο πάνω από 2 ευρώ/100 χλμ., που σημαίνει ότι μόλις 5 ευρώ αρκούν για να διανύσει σχεδόν 250 χιλιόμετρα. Με την μπαταρία των 23,8 kWh το μίνι Fiat μπορεί να διανύσει με μία πλήρη φόρτιση 257 χλμ. σε αστικό κύκλο ή 190 χλμ. σε μεικτή διαδρομή.
Η έκδοση Action εφοδιάζεται με ενσωματωμένο φορτιστή 50 kW που επιτρέπει την ολοκλήρωση της φόρτισης (0-80%) σε δίκτυο DC σε λιγότερο από 30 λεπτά. Οι υπόλοιπες εκδόσεις διαθέτουν ενσωματωμένο φορτιστή 85 kW που ολοκληρώνει την αντίστοιχη διαδικασία σε 35 λεπτά, ενώ στο ίδιο δίκτυο μόλις 5 λεπτά φόρτισης αρκούν για την εξασφάλιση αυτονομίας περίπου 50 χλμ. Οι τιμές του ξεκινούν από 19.970 ευρώ με την κρατική επιδότηση (από 24.290 ευρώ αρχική τιμή). Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν 7 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, χειροκίνητος κλιματισμός, έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών και βάση για smartphone.
Για όσους θέλουν περισσότερη αυτονομία και δύναμη, διατίθενται οι εκδόσεις Passion, Icon και La Prima με 118 ίππους και μπαταρία 42 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 320 χλμ. στον κύκλο WLTP και περισσότερα από 460 χλμ. σε αστικές συνθήκες.