Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί και επισήμως το μέλλον της αυτοκίνησης, δεδομένου ότι από το 2035 και μετά όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Βέβαια οι εταιρείες δεν θα περιμένουν μέχρι τότε, αφού ήδη έχουν στις γκάμες τους EVs και ετοιμάζουν πολλά ακόμα.
Στη δημοφιλή κατηγορία του B-Segment (μικρά αυτοκίνητα), τα αμιγώς ηλεκτρικά που διατίθενται στην Ελλάδα είναι προς το παρόν πολύ λίγα αναλογικά με τα συμβατικά. Επίσης, οι τιμές τους είναι κατά πολύ υψηλότερες, ωστόσο μειώνονται κατά 8.000 ευρώ μέσω της κρατικής επιδότησης και πέφτουν κατά 1.000 ευρώ επιπλέον, εάν μαζί με την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, ο ιδιώτης αποσύρει το αυτοκίνητο παλαιάς τεχνολογίας που κατέχει. Συν τα 500 ευρώ επιδότησης για επιτοίχιο φορτιστή, το συνολικό όφελος φτάνει το πόσο των 9.500 ευρώ.
Μεταξύ των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκείνο που πωλείται στη χαμηλότερη τιμή είναι το Honda e. Στην αρχική έκδοση Advance των 136 ίππων κοστίζει από 35.990 ευρώ, ενώ με το όφελος των 8.000 ευρώ μειώνεται στις 27.990 ευρώ ή 26.990 ευρώ με απόσυρση. Παράλληλα, η Honda το προσφέρει με δώρο τον οικιακό φορτιστή Honda Power Charger.
Ο βασικός του εξοπλισμός είναι υπερ-πληρέστατος και περιλαμβάνει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών
- Δύο ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών
- Κάμερες αντί για καθρέπτες
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Αυτόματο κλιματισμό
- Αυτόματους υαλοκαθαριστήρες
- Αυτόματα φώτα
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Βασικό σημείο αναφοράς του Honda e που κεντρίζει αμέσως το ενδιαφέρον και λειτουργεί σαν μαγνήτης, είναι ο έντονα νεανικός, ρετρό και συμμετρικός σχεδιασμός του. Το γεμάτο καμπύλες αμάξωμά του δείχνει μικρότερο από τα 3,9 μέτρα μήκους του, ενώ αναλογικά είναι αρκετά πλατύ (1.752 χλστ.) και έχει μακρύ μεταξόνιο 2.538 χλστ. Την υψηλή τεχνολογία του ενισχύουν και οι πλευρικές κάμερες στις εμπρός πόρτες αντί για καθρέπτες. Η εικόνα μεταφέρεται με υψηλή ακρίβεια και ευκρίνεια, μέρα και νύχτα, στις οθόνες που βρίσκονται τοποθετημένες στις άκρες του ταμπλό.
Όσον αφορά το εσωτερικό του Honda e, οι 5 συνολικά οθόνες σε όλο το πλάτος του ταμπλό δημιουργούν μια φαντασμαγορική εικόνα, θυμίζοντας αυτοκίνητο από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Εκτός από τις ακριανές οθόνες για τους καθρέπτες, πίσω από το τιμόνι βρίσκεται η οθόνη των 8,8 ιντσών του πίνακα οργάνων. Δεξιά από αυτή κυριαρχούν δύο ακόμα οθόνες 12,3 ιντσών η κάθε μία, με τις ίδιες ακριβώς πληροφορίες και με δυνατότητα εναλλαγής οθονών, έτσι ώστε και ο συνοδηγός να μη νιώθει… ριγμένος. Από πλευράς ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά είναι στιβαρά συναρμολογημένα, ενώ οι υφασμάτινες επενδύσεις στις πόρτες αποτελούν μια πολύ ευχάριστη νότα. Όσον αφορά τους χώρους, στο πίσω ενιαίο κάθισμα μαζί με το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει πολύ δύο επιβάτες. Όμως ο χώρος αποσκευών των 171 λίτρων είναι μικρός και ρηχός.
Η βασική έκδοση του Honda e τροφοδοτείται με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων και 315 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό επιταχύνει το βάρους 1.514 κιλών αμάξωμα στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 145 χλμ./ώρα. Η ενέργεια αντλείται από μια μικρή μπαταρία χωρητικότητας 35,5 kWh, η οποία προσφέρει μεικτή αυτονομία 222 χλμ., με μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17,2 kWh/100 χλμ. Για τη φόρτιση απαιτούνται 18,8 ώρες σε μια απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW, 4,1 ώρες σε ταχυφορτιστή 6,6 kW και 31 λεπτά (έως το 80%) σε DC 50 kW.
Ένα ακόμα στοιχείο που θα λατρέψει ο οδηγός του και δεν θα ξεκολλάει από το τιμόνι του Honda e, είναι η πάρα πολύ ευχάριστη οδική συμπεριφορά και αίσθηση που λαμβάνει. Το ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο, οι πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – πίσω και το ιδανικό μοίρασμα βάρους 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων (κινητήρας – μετάδοση πίσω), καθιστούν απολαυστικό το μικρό Honda. Γεγονός που συμβάλλει με τη σειρά του και το άμεσο και καλοζυγισμένο τιμόνι. Μαζί με την εξαιρετική ευελιξία (4,3 μ. ακτίνα στροφής) και την ευκολία στο παρκάρισμα, το Honda e χαίρεσαι να το οδηγείς.