Η κίνηση στις πόλεις έχει γίνει πλέον αφόρητη, αφού ακόμα και κοντινές διαδρομές ρουτίνας μπορεί να πάρουν ώρα, γιατί ο δρόμος είναι μπλοκαρισμένος από την κίνηση. Εκτός από τα νεύρα του οδηγού που τεντώνουν, η κούραση έρχεται γρήγορα από το συνεχόμενο πάτημα – άφημα του πεντάλ του συμπλέκτη και το «ανακάτεμα» των ταχυτήτων. Λύση σε αυτό καθημερινό για πολλούς βασανιστήριο, δίνουν τα αυτόματα κιβώτια.
Ορισμένοι νομίζουν ότι η απόκτηση ενός αυτοκινήτου χωρίς πεντάλ συμπλέκτη είναι απλησίαστη. Ευτυχώς όμως υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, όπως είναι το Hyundai i10 1.0 λτ. 67 hp Fresh AMT. Με τιμή που ξεκινά από τις 13.140 ευρώ (ισχύει έκπτωση 800 ευρώ), αποτελεί το πιο οικονομικό σε κόστος αγοράς καινούργιο αυτόματο μοντέλο, που είναι σε θέση να κάνει τη ζωή κάθε οδηγού πιο εύκολη.
Το αυτοματοποιημένο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων είναι πιο απλό κατασκευαστικά σε σχέση με τα παραδοσιακά αυτόματα, τα πιο εξελιγμένα διπλού συμπλέκτη και τα συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT. Επίσης, παρέχει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, με τη μετακίνηση του επιλογέα κάτω για κατέβασμα και πάνω για ανέβασμα, όπου το AMT εμφανίζεται πιο άμεσο συγκριτικά με την πλήρως αυτόματη λειτουργία. Μετά από λίγα χιλιόμετρα, ο οδηγός θα εξοικειωθεί και θα μάθει πότε και πόση πίεση ή άφημα του πεντάλ του γκαζιού χρειάζεται για να πετυχαίνει ομαλότερες εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης.
Το 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο του 1.0 λτ. με την ισχύ των 67 ίππων και των 96 Nm ροπής προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 17,3 δλ. και τελική 156 χλμ./ώρα. Όμως ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι πάει αργά, αφού το μοτέρ είναι πρόθυμο και ανεβάζει εύκολα στροφές. Στους αυτοκινητόδρομους η κοντή 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 4.000 σ.α.λ.) κρατάει «ζωντανό» το μοτέρ, δίχως να ενοχλεί με το θόρυβο που παράγει. Επιπλέον, εκτιμώνται οι ανύπαρκτοι κραδασμοί και η χαμηλή πραγματική κατανάλωση των 6,4 λτ./100 χλμ. (εκπομπές CO2 119-134 γρ./χλμ.).
Το αυτόματο i10 δεν θα το αποχωρίζεται ο οδηγός του στην πόλη, χάρη στην άριστη ευελιξία και στην ευκολία κατά το παρκάρισμα. Παράλληλα, ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την αποτελεσματική λειτουργία των αναρτήσεων και τη στιβαρότητα του πλαισίου, δίνοντας την αίσθηση πιο μεγάλου αυτοκινήτου.
Την ίδια αίσθηση εισπράττει κανείς και από το εσωτερικό του i10, όπου τα σκληρά πλαστικά είναι στιβαρά συναρμολογημένα, δεν υπάρχουν ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες και όλα βρίσκονται στη θέση τους και σωστά τακτοποιημένα. Στα θετικά του ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις έως τεσσάρων ενήλικων επιβατών και το αρκετό πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, από την πρώτη έκδοση Fresh δεν λείπει κάτι ουσιαστικό. Διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη ρύθμισης μεγάλης σκάλας φώτων, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, και ηχοσύστημα. Στο δεύτερο επίπεδο Style περιλαμβάνει επιπλέον οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικούς καθρέπτες, στην τιμή των 13.940 ευρώ.