Το αυτόματο κιβώτιο συνιστά ολοένα περισσότερο κριτήριο αγοράς για την αγορά αυτοκινήτου. Απολύτως λογικό, καθώς στην πόλη σου λύνει τα… πόδια (ειδικά το αριστερό). Κι από τη στιγμή που το 80-90% των καθημερινών μετακινήσεων γίνεται στο «σταμάτα-ξεκίνα» του αστικού ιστού, ή στον πηγμένο Κηφισό, η ευκολία του αυτόματου εκτιμάται στο μέγιστο βαθμό. Πόσο κάνει η φθηνότερη επιλογή νέου μοντέλου με τέτοιο τύπο μετάδοσης; Λίγο πάνω από 15.300 ευρώ.
Υπεύθυνο για αυτή την πολύ καλή τιμή είναι το Kia Picanto. Το κορεατικό μικρό αποτελεί το πιο προσιτό νέο αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο της ελληνικής αγοράς, αλλά και ένα από τα οικονομικότερα ανεξαρτήτως μετάδοσης, εκκινώντας από τις 15.390 ευρώ για την έκδοση 1.0 67 hp LX Inmotion AMT auto 4S. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όσα περιμένεις από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης, περιλαμβανομένων 6 αερόσακων, αυτόματης ενεργοποίησης φώτων, air condition, ηλεκτρικών παραθύρων εμπρός, κεντρικού κλειδώματος με τηλεχειρισμό, καθίσματος οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος και ράδιο με MP3. Έναντι 16.090 ευρώ η επόμενη έκδοση LX Optimum διαθέτει ακόμα οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, 6 ηχεία και φιμέ παράθυρα. Οι τιμές όλης της γκάμας Picanto προκύπτουν μετά από έκπτωση 500 ευρώ, που «τρέχει» η Kia αυτή την περίοδο.
Για μπόι 3,6 μέτρων (3.595 χλστ. μήκος) που δίνει έμφαση στην ευελιξία, το Picanto εμφανίζεται αξιοσημείωτα ευρύχωρο. Τέσσερις επιβάτες θα βρουν τη βολή τους άνετα, περιστοιχιζόμενοι μάλιστα από πολύ καλή ποιότητα που παραπέμπει σε μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλο. Καλοβαλμένα πλαστικά με ποιοτική υφή, ίδιου επιπέδου συναρμογή και προσοχή στη λεπτομέρεια, όπως φανερώνει το γεγονός πως κανένα σημείο δεν μένει χωρίς επένδυση. Πουθενά δεν βρίσκεις ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες, ενώ την πρακτικότητα ενισχύουν οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα στην κονσόλα και τις μπροστινές πόρτες. Το πορτμπαγκάζ των 255 λίτρων, τέλος, τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας.
Εξίσου ευχάριστα και τα οδηγικά χαρακτηριστικά του μικρού Κορεάτη, όπου πρωταγωνιστεί η ευκολία στις μανούβρες (9,4 μέτρα κύκλος στροφής) και το νεύρο των κινητήρων, ακόμα και του βασικού τρικύλινδρου 1.0λτ. Το κιβώτιο η αλήθεια είναι πως αμβλύνει αρκετά τις επιδόσεις, καθώς πρόκειται για ένα κλασικό ημιαυτόματο με ρομποτικές αλλαγές. Οι 67 ίπποι και τα 96 Nm, ωστόσο, αρκούν για να σε κινούν σβέλτα στο κλεινόν άστυ, εξασφαλίζοντας παράλληλα μέση κατανάλωση 5,2-5,5 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις), ενώ τα 117-125 γρ. CO2/χλμ. κρατούν τα τέλη είτε σε μηδενικό είτε σε επίπεδο 80 ευρώ. Ο 1.200άρης τετρακύλινδρος των 84 ίππων και 118 Nm ταιριάζει καλύτερα στο αυτόματο κιβώτιο, συνδυάζοντας καλύτερες επιδόσεις (15,7 δλ. αντί 17,2 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα, τελική 172 χλμ./ώρα αντί 159 χλμ./ώρα) με ελάχιστη επιβάρυνση στη ζήτηση καυσίμου (5,5-5,8 λίτρα/100 χλμ.). Οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται στα 124-132 γρ. CO2/χλμ., διαμορφώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας στα 79,64-84,48 ευρώ.