Καθημερινά χιλιάδες οδηγοί ταλαιπωρούνται στους δρόμους των μεγαλουπόλεων, αφού τις περισσότερες ώρες της ημέρας η κίνηση είναι έντονη στις κεντρικές οδικές αρτηρίες. Το συνεχόμενο «σταμάτα – ξεκίνα» συνεπάγεται «πάτα – άσε» πεντάλ συμπλέκτη και αλλαγές ταχυτήτων. Όσο ελαφρύ και να είναι το πεντάλ του συμπλέκτη, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με την άνεση που παρέχει ένα οποιοδήποτε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ανεξαρτήτως τεχνολογίας.
Όπως ισχύει και για το νέο Hyundai i10 AMT, το οποίο παράλληλα προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή από κάθε άλλο νέο αυτόματο αμάξι. Γεγονός που αποτελεί ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα, χωρίς όμως να γίνεται καμία παραχώρηση στον εξοπλισμό. Το αντίθετο θα λέγαμε αφού από την πρώτη έκδοση Style διαθέτει όλα τα σύγχρονα και απαιτούμενα πλέον συστήματα ασφαλείας, ανέσεων και συνδεσιμότητας. Πιο αναλυτικά περιλαμβάνει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο έκτακτο φρενάρισμα
- Υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων με κεντρική οθόνη TFT 4,2 ιντσών
- Οθόνη αφής 8 ιντσών και σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay
- Θύρες USB
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήριο για Βluetooth, ηχοσύστημα, τηλέφωνο, Cruise Control και περιοριστή ταχύτητας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Air Condition
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων
- Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος
Το Hyundai i10 1.0 MPI AMT Style πωλείται στην τιμή των 17.090 ευρώ (ισχύει έκπτωση 500 ευρώ για όλα τα i10), ενώ το πιο δυνατό 1.200άρι αυτόματο είναι ακριβότερο κατά μόνο 640 ευρώ. Όσον αφορά αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο (AMT) των 5 ταχυτήτων συνδυάζει την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με την οικονομία καυσίμου ενός χειροκίνητου και διαθέτει μικρό βάρος και μειωμένες τριβές. Οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με πιο ομαλό τρόπο όταν ο οδηγός πατάει πιο ήπια το πεντάλ του γκαζιού, συν του ότι υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, απλά με τη μετακίνηση του λεβιέ πάνω ή κάτω. Ο 1.0 MPI κινητήρας αποδίδει 67 ίππους και 96 Nm ροπής, ενώ ο 1.2 MPI έχει ισχύ 84 PS και 118 Nm. Οι επιδόσεις είναι σαφώς καλύτερες με το πιο δυνατό μοτέρ (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 15,8 δλ. έναντι 17,3 δλ.), ωστόσο η κατανάλωση είναι παραπλήσια (από 5,2-5,4 λτ./100 χλμ.), όπως και οι εκπομπές CO2 (από 117-122 γρ./χλμ.).
Το Hyundai i10 αν και μίνι μοντέλο, θυμίζει στο δρόμο, σε κατασκευή και στιβαρότητα πιο μεγάλο αυτοκίνητο. Αρχικά εκπλήσσει ευχάριστα ο πολύ πετυχημένος τρόπος που οι αναρτήσεις του φιλτράρουν τις διάφορες ανωμαλίες της ασφάλτου. Το σετάρισμά τους δημιουργεί ένα ομοιογενές σύνολο, ενώ το άμεσο τιμόνι παρέχει αρκετή πληροφόρηση. Γεροδεμένη είναι και η κατασκευή του εσωτερικό του, όπου τα συμπαγή σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα και αποτρέπουν τυχόν τριγμούς. Στα πολύ θετικά γνωρίσματα ανήκουν και οι χώροι, αφού στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν και πιο ψηλοί επιβάτες χωρίς να χτυπούν τα πόδια τους στα εμπρός καθίσματα. Αρκετό είναι για τα δεδομένα της κατηγορίας και το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων.