Αυτόματο, υβριδικό και turbo με 18.390 ευρώ

Το επίπεδο των σουπερμίνι έχει ανέβει σε τέτοιο επίπεδο, ώστε πλέον άνετα εξυπηρετούν τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας ως μοναδικό αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικό το γεγονός πως μπορείς να αποκτήσεις μοντέλο της κατηγορίας με αυτόματο διπλού συμπλέκτη, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, ήπιο υβριδικό σύστημα και υπερπλήρη εξοπλισμό, δαπανώντας λίγο πάνω από 18.000 ευρώ.

Το Hyundai i20 1.0T 100ΗP Exclusive αποτελεί ένα εξαίρετο παράδειγμα, καθώς συνδυάζει ίσως την πιο ξεχωριστή σχεδίαση στο B-Segment με επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση, υπερσύγχρονη μετάδοση και πλήρες πακέτο παροχών από τη βασική κιόλας έκδοση, έναντι 18.390 ευρώ. Σε περίπτωση, δε, που κάποιος δεν θέλει αυτόματο κιβώτιο, γλιτώνει 1.100 ευρώ (από 17.290 ευρώ το 6άρι χειροκίνητο).

Για τους χώρους, δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Τέσσερις επιβάτες κάθονται αρχοντικά, έχοντας μπόλικο αέρα για πόδια, ώμους και κεφάλι, συνοδεία πορτμπαγκάζ 262 λίτρων. Υπό κανονικές συνθήκες μιλάμε για 352 λίτρα και έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία, όμως στο 48V Hybrid καταλαμβάνει χώρο η μπαταρία του συστήματος. Οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων και μία αφής 8 ιντσών (προαιρετικά 10,25 ιντσών) του συστήματος πολυμέσων, το αναβαθμίζουν τεχνολογικά, όπως και η ασύρματη φόρτιση κινητού (όλα στάνταρ από την Exclusive).

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo των 100 ίππων και 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. διακρίνεται πρωτίστως για την ομαλή και μεστή λειτουργία του. Οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι, ο θόρυβος χαμηλός και το τράβηγμα θετικό από τις χαμηλές στροφές. Το 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη, οριοθετείται εν πολλοίς από το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας (Eco, Comfort και Sport) και από το στιλ του κάθε οδηγού, με το μεσαίο να είναι η χρυσή τομή. Από πλευράς επιδόσεων, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,4 δλ. και η τελική φτάνει τα 185 χλμ./ώρα, με μέση τιμή κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες στα 6,9 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις 5,5 λτ./100 χλμ. και 121 γρ./χλμ. CO2).

Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, η σωστά σεταρισμένη ανάρτηση και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει, ακουμπάνε επίπεδα μικρομεσαίου! Χωρίς να είναι πολύ σφιχτή, περνάει με ποιοτικό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, δίχως χτυπήματα και κραδασμούς να εισχωρούν στο εσωτερικό. Εξίσου αποτελεσματικό είναι το i20 και στις στροφές, με μικρές κλίσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Για το τέλος, αφήσαμε το καλύτερο για την τσέπη. Αντί ούτε 18.400 ευρώ, το i20 1.0T 100ΗP 7-DCT 48V Hybrid προσφέρει 6 αερόσακους, αυτόματη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, αυτόματη λειτουργία μεσαίας σκάλας φώτων, κάμερα οπισθοπορείας, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και δερμάτινη επένδυση τιμονιού – επιλογέα ταχυτήτων. Βασικά, το μόνο που λείπει είναι οι ζάντες αλουμινίου (15άρες με τάσια). Ποιος νοιάζεται, όμως, όταν η Hyundai δίνει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5 έτη δωρεάν οδική βοήθεια και 5 χρόνια δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο;

Get it on Google Play Download on the App Store