Οι περισσότερες μετακινήσεις γίνονται καθημερινά στα μεγάλα αστικά κέντρα, που σημαίνει κίνηση, μποτιλιάρισμα και άπειρες αλλαγές ταχυτήτων, μαζί με εξουθένωση του αριστερού ποδιού από το πεντάλ του συμπλέκτη. Ιδανική λύση αποτελούν τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, γιατί κάνουν την οδήγηση εξαιρετικά πιο ξεκούραστη, όχι μόνο στην πόλη, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη διαδρομή. Ειδικά τα σύγχρονα αυτόματα προσφέρουν και επιλογή χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων για καλύτερο έλεγχο του οχήματος σε δρόμο με στροφές για παράδειγμα. Οπότε η επιπλέον άνεση δεν αποξενώνει τον χρήστη από τα τεκταινόμενα του δρόμου.
Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 hp 7DCT
Στην περίπτωση του Hyundai i20, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7DCT με το σύστημα διπλού συμπλέκτη επιτρέπει γρήγορες και ομαλές αλλαγές, είτε πρόκειται για την πλήρως αυτόματη λειτουργία, είτε με τη χειροκίνητη με τη μετακίνηση του επιλογέα στις θέσεις «+» και «-» (paddles στο τιμόνι διαθέτει μόνο το N-Line). Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τα προγράμματα Eco, Comfort και Sport, μεταξύ των οποίων το μεσαίο αποτελεί τη χρυσή τομή για την πλειοψηφία των διαδρομών, διότι οι αλλαγές πραγματοποιούνται στις καταλληλότερες στροφές.
Ο κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής διακρίνεται πρωτίστως για την ομαλή και μεστή λειτουργία του, όπως και για το θετικό του τράβηγμα. Οι επιδόσεις είναι σε κάθε περίπτωση πολύ ικανοποιητικές, ενώ η μέση τιμή της κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες ορίζεται κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. Ο οδηγός του i20 1.0 T-GDi 100 hp 7DCT απολαμβάνει παράλληλα την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και τη στιβαρή αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο. Σε γενικές γραμμές, το μικρό Hyundai θυμίζει αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ταχύτητες | 7DCT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 185 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,0 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 121 |
*Δοκιμής |
Στιβαρότητα και στο ευρύχωρο εσωτερικό
Η γεροδεμένη κατασκευή του Hyundai i20 γίνεται άμεσα αντιληπτή και από το πώς είναι τοποθετημένες οι διάφορες επιφάνειες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ακόμα και ο ποιοτικός τρόπος που κλείνουν οι πόρτες αποδεικνύουν ότι όλα είναι προσεγμένα. Στο ταμπλό με τις πολλές ευθείες γραμμές και απαλές καμπύλες επιφάνειες κυριαρχεί στο κέντρο η οθόνη των 8 ιντσών του infotainment. Παράλληλα το αυτόματο i20 από την πρώτη έκδοση Exclusive περιλαμβάνει και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με φόντο που αλλάζει ανάλογα το προφίλ οδήγησης ή μέσα από το μενού του συστήματος πολυμέσων. Σημαντικό προσόν στο εσωτερικό του Hyundai i20, είναι και οι χώροι. Τέσσερις επιβάτες κάθονται αρχοντικά, έχοντας μπόλικο αέρα για πόδια, ώμους και κεφάλι. Μπόλικο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.
Πλήρως εξοπλισμένο με τιμή από 20.790 ευρώ
Το Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 hp 7DCT Exclusive με όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ασφαλείας και ανέσεων κοστίζει από 20.790 ευρώ. Τιμή χαμηλότερη ακόμα και από ανταγωνιστικά turbo μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Σχετικά με τον εξοπλισμό, ανήκουν τα εξής: 6 αερόσακοι • Αυτόματη έκτακτη πέδηση • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Κάμερα οπισθοπορείας Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών • Οθόνη 8 ιντσών • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικοί καθρέπτες. Τιμή: από 20.790 ευρώ.