To Hyundai i30 αποτελεί μια άκρως συμφέρουσα πρόταση μικρομεσαίου αυτοκινήτου γιατί προσφέρει πολλά, ενώ πωλείται σε χαμηλές τιμές. Μάλιστα οι αρχικές και πολύ καλά εξοπλισμένες εκδόσεις του στοιχίζουν λιγότερα λεφτά από αρκετά supermini, όπως και από πολλά μικρά SUV. Γεγονός που αφορά το i30 και με το αυτόματο κιβώτιο 7DCT, το οποίο κάνει την οδήγηση ακόμα πιο εύκολη και ξεκούραστη, όχι μόνο στην πόλη, αλλά και στα ταξίδια.
Συγκεκριμένα το i30 1.0 T-GDi 120 hp 48V Hybrid 7DCT κοστίζει από 22.690 ευρώ και το 1.5 T-GDi 160 hp 48V Hybrid 7DCT από 23.890 ευρώ. Στο αρχικό επίπεδο εξοπλισμού Premium ανήκουν τα εξής: 6 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Αυτόματο άναμμα φώτων • Προβολείς ομίχλης • Οθόνη 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες • Air condition • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Επίσης, ο κάτοχός του καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών απεριορίστων χιλιομέτρων, 5ετή δωρεάν οδική βοήθεια και από 5 έτη δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο και εγγύηση βαφής.
Την προσοχή που έχει δώσει η Hyundai στην συνολική κατασκευή του i30, την αντιλαμβάνεται κανείς και από την ποιότητα του εσωτερικού. Από τα μαλακά αλλά και τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί έως τη γεροδεμένη συναρμογή και τους απαλούς στο πάτημα διακόπτες. Από πλευράς χώρων, στο εσωτερικό του i30 θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου, ενώ το χαμηλό κεντρικό τούνελ εξυπηρετεί στο πίσω κάθισμα. Ικανοποιητικό με τη σειρά του είναι το πορτ μπαγκάζ των 357 λίτρων με τις θήκες για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο και τη μικρή μπαταρία του συστήματος 48V Hybrid.
Η άνεση που απολαμβάνει ο οδηγός του i30 με το 7DCT τονίζεται περεταίρω και από την απορροφητικότητα των αναρτήσεων. Ειδικά στο 1.5 T-GDi είναι ένα «κλικ» πιο αποτελεσματικές, γιατί στον πίσω άξονα υπάρχει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί ημιάκαμπτου άξονα. Ταυτόχρονα η πολύ καλή ποιότητα κύλισης ενισχύει το ποιοτικό πάτημα του i30, το οποίο πραγματοποιεί ξεκούραστα ταξίδια, εμφανίζοντας παράλληλα ουδετερότητα και σε απότομες αλλαγές φορτίου σε δρόμους με στροφές.
Το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT συνδυάζεται στάνταρ και με σύστημα 48V Hybrid. Αυτό υποστηρίζει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με επιπλέον ροπή κατά την επιτάχυνση και πιο ομαλές επανεκκινήσεις. Όσοι θέλουν πιο ήπια δύναμη θα επιλέξουν τον 3κύλινδρο 1.000άρη turbo των 120 ίππων και 172 Nm ροπής και αυτοί που αναζητούν περισσότερη ισχύ θα καλυφθούν πλήρως από τον 4ύλινδρο 1.5 T-GDi των 160 ίππων και 253 Nm ροπής. Σε κάθε περίπτωση το 7άρι DCT εξασφαλίζει αμεσότητα και ομαλότητα στα ανεβο-κατεβάσματα των ταχυτήτων, τόσο στην αυτόματη, όσο και στη χειροκίνητη επιλογή πατώντας τα paddles ή μετακινώντας πάνω ή κάτω το λεβιέ των ταχυτήτων. Επίσης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και το Drive Mode με τα προγράμματα Eco, Normal και Sport.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 1.482 |
Ταχύτητες | 7DCT | 7DCT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/6.000 | 160/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 | 253/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 | 8,6 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 196 | 210 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,4 | 5,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 121 | 126 |
*Εργοστασιακή |