Τα αυτοκίνητα με υβριδική τεχνολογία από εκεί που ήταν ελάχιστα πριν από λίγα χρόνια, πλέον έχουν πληθύνει και διευρυνθεί προς πάσα κατηγορία και τιμή, καλύπτοντας ένα ευρύ αγοραστικό κοινό. Με λίγα λεφτά μπορεί να αποκτήσει κανείς ένα καινούργιο μοντέλο με ήπιο υβριδικό σύστημα και μάλιστα ένα αυτοκίνητο «λατρεία», που έχει ξεπεράσει την παραγωγή των 2,5 εκατομμυρίων μονάδων.
Πρόκειται για το ανανεωμένο Fiat 500, το οποίο στην πιο οικονομική έκδοση Cult 1.0 λτ. 70 hp Hybrid διατίθεται στην τιμή των μόλις 12.550 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του σημαντικού οφέλους των 2.190 ευρώ (αρχική τιμή 14.740 ευρώ). Το μοδάτο, άκρως ελκυστικό και «παιχνιδιάρικο» Fiat 500 με το γεμάτο καμπύλες αμάξωμα των 3.571 χλστ. μήκους εξοπλίζεται με 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα U-Connect με ψηφιακή οθόνη.
Το υβριδικό 500αράκι κινείται από το νέο 3κύλινδρο 1.0 λτ. ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 70 ίππων και 92 Nm ροπής, συνδυασμένο με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Το BSG (Belt integrated Starter Generator) υποβοηθά τον κινητήρα κατά την εκκίνηση και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ όταν το αυτοκίνητο ρολάρει ή ο οδηγός πατάει φρένο, τότε το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah. O κινητήρας διακρίνεται αμέσως για την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του, αφού δεν μεταφέρει στο εσωτερικό τυχόν δονήσεις ή ενοχλητικούς θορύβους.
Το ήπιο υβριδικό σύστημα βελτιώνει την ελαστικότητα και το τράβηγμα του βενζινοκινητήρα μέσω της στιγμιαίας πρόσθετης ροπής. Επίσης το 500 Hybrid διατηρεί σβέλτους ρυθμούς και στους αυτοκινητόδρομους, χωρίς να ζορίζεται ιδιαίτερα, χάρη και στην σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.300 σ.α.λ.). Από πλευράς επιδόσεων επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και φτάνει τα 167 χλμ./ώρα τελικής, με εργοστασιακή κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 116 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση βρέθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Στα πολύ θετικά γνωρίσματα του 500 είναι και η άριστη ευελιξία που παρέχει στις αστικές μετακινήσεις, χάρη στις πολύ μικρές του διαστάσεις. Επίσης, είναι εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση και στους ελιγμούς, χάρη και στο ελαφρύ του τιμόνι. Οι αναρτήσεις είναι κατάλληλα ρυθμισμένες για τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου και φιλτράρουν τις διάφορες κακοτεχνίες των δρόμων χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες.
Ο οδηγός του 500 θα νιώσει παράλληλα πολύ ευχάριστα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με τον όμορφο σχεδιασμό. Στις πιο ακριβές εκδόσεις ή εξτρά προσφέρεται το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών και Navi, το οποίο αναβαθμίζει την εργονομία και τη συνολική εικόνα. Ποιοτικά, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι συμπαγή και έχουν καλή συναρμογή, με το διάκοσμο να ακολουθεί την νεανική φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Από πλευράς χώρων, ο οδηγός και ο συνεπιβάτης δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, πλην του σχετικά μικρού ωφέλιμου πλάτους. Στο πίσω κάθισμα οι χώροι είναι περιορισμένοι για τη μετακίνηση ενήλικων ατόμων, ενώ ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας και το μέγεθος του αυτοκινήτου είναι το πορτ μπαγκάζ των 185 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο μοντέλο είναι το 500 Dolcevita, με τιμή από 14.900 ευρώ.