Μικρό «κόσμημα» είναι το νέο SUV που έχει ξετρελάνει τους Έλληνες -και όχι μόνο- με τα ξεχωριστά του γνωρίσματα και τις εξαιρετικές τιμές που πωλείται. Λίγους μόλις μήνες μετά το λανσάρισμά του κατάφερε να σκαρφαλώσει φέτος στη δεύτερη θέση των ταξινομήσεων των SUV και επί το συνόλου της αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα μας, χωρίς ακόμα να έχει ολοκληρωθεί η διάθεση ολόκληρης της γκάμας του.
Ο λόγος για το εξαιρετικά επιτυχημένο και δημοφιλές νέο City SUV της Citroen, το ολοκαίνουργιο C3, που ήρθε για να φέρει τα πάνω κάτω και να κάνει τη δική του επανάσταση, συνδυάζοντας στοιχεία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες των supermini και των μικρών SUV. Η τιμή των 16.900 ευρώ για τέτοιο αυτοκίνητο και σε συνδυασμό με αποδοτικό 1.200άρη turbo κινητήρα 100 ίππων μοιάζει απίστευτη. Ακόμα και στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού παραμένει πολύ προσιτό και με άριστο value for money, με τιμή από μόνο 18.500 ευρώ και όλα τα κομφόρ (τιμές με προωθητική ενέργεια).

Ξεκινώντας από τον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης You! περιλαμβάνονται τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, μηχανικός κλιματισμός, προβολείς LED με αυτόματη λειτουργία και smartphone station, όπου το κινητό τοποθετείται σε βάση και γίνεται ράδιο και multimedia. Στη μεσαία έκδοση εξοπλισμού Plus (από 18.500 ευρώ) εφοδιάζεται επιπλέον με οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, καθίσματα Advanced Comfort, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πίσω κάθισμα αναδιπλούμενο 60/40, υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό και τιμόνι με τεχνητό δέρμα, οροφή Bi-Ton, μπάρες οροφής και προστατευτικές ποδιές προφυλακτήρα.
Το νέο Citroen C3, εκτός από τις άκρως ανταγωνιστικές τιμές του, κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις και με τον ευφάνταστο σχεδιασμό του εξωτερικά. Το SUV παρουσιαστικό του τονίζουν διάφορα αισθητικά γνωρίσματα, όπως είναι το σχετικά τετραγωνισμένο του αμάξωμα με τις επίπεδες επιφάνειες και τις έντονες ακμές, τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα και τα ασημί διακοσμητικά στους προφυλακτήρες που παραπέμπουν σε προστατευτικές μπάρες. Το νέο C3 απέκτησε εμφανώς πολύ περισσότερο «μπόι», αφού έφτασε το συνολικό ύψος των 1.567 χλστ. (1.474 χλστ. το προγενέστερο) με απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 200 χιλιοστά. Παράλληλα, με μήκος 4.015 χλστ. είναι ό,τι πρέπει για να μη χάνει σε ευελιξία στην πόλη, όπως επίσης και με το πλάτος των 1.755 χλστ.

Τα υπερυψωμένα καθίσματα με την ιδιαίτερα «αφράτη» γέμιση κάνουν τη διαμονή των επιβατών ακόμα πιο ευχάριστη, ενώ η απλότητα στο ταμπλό λειτουργεί υπέρ της εργονομίας και της πρακτικότητας. Τα όποια περιττά στοιχεία έχουν αφαιρεθεί, καθώς οι σχεδιαστές της Citroen εστίασαν στην απλότητα. Το ταμπλό με τις ευθείες γραμμές χωρίζεται σε τρία επίπεδα και ενσωματώνει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Στο πάνω μέρος συναντάται ο λιτός αλλά ευκρινής ψηφιακός πίνακας οργάνων τύπου head-up-display, ενώ στο κέντρο υπάρχει το smartphone station ή η οθόνη αφής πολυμέσων των 10 ιντσών. Οι χώροι στην καμπίνα του νέου Citroen C3 είναι αρκετοί για όλους τους φιλοξενούμενους, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους επαρκή αέρα για τα πόδια και αρκετό για το κεφάλι. Το πορτ μπαγκάζ των 328 λίτρων μεγάλωσε κατά 28 λίτρα συγκριτικά με του προγενέστερου C3, ωστόσο είναι πιο μικρό από άλλων μικρών χάτσμπακ ή SUV.
Πολύ ταιριαστός στο αμάξωμα των 1.151 κιλών του νέου C3 είναι ο 1.2 λτ. 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης με την ισχύ των 100 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. τα 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, εμφανίζοντας γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και θετική απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Στη δοκιμή η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες βρέθηκε στα 6,7 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 126 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 81 ευρώ. Στο δρόμο κυρίαρχο στοιχεία είναι η πάρα πολύ καλή άνεση που εξασφαλίζουν οι αναρτήσεις Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion (διπλά προοδευτικά υδραυλικά στοπ). Οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων δεν περνούν στο εσωτερικό, ενώ παράλληλα το αμάξωμα του C3 εμφανίζει αξιόλογη σταθερότητα και ήπιες αντιδράσεις στις στροφές σε έντονα πιεσμένους ρυθμούς.



















































