Η Toyota εδώ και λίγους μήνες έχει λανσάρει το νέο Aygo X, το οποίο πλέον είναι ένα μίνι Crossover και έχει μπει δυνατά στην αγορά, πετυχαίνοντας υψηλά νούμερα πωλήσεων. Γεγονός που έχουν συμβάλλει ο πολύ μοντέρνος και νεανικός του σχεδιασμός, η οικονομία που προσφέρει και οι σημαντικές βελτιώσεις συγκριτικά με το προγενέστερο Aygo.
To Aygo X πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 14.770 ευρώ, ενώ μπορεί να αποκτηθεί μέσω του χρηματοδοτικού προγράμματος Toyota Easy από 134,96 ευρώ το μήνα. Σε αυτή την περίπτωση η προκαταβολή είναι 7.385 ευρώ και η αποπληρωμή σε 72 μήνες με ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο στο 8,9%. Η τιμή αυτή αφορά την έκδοση X, όπου στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν τα εξής: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, οθόνη αφής 7 ιντσών, οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών, 2 ηχεία, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, air condition και σύστημα Stop & Start.
H επόμενη έκδοση X Play έχει μικρή διαφορά σε τιμή (από 15.370 ευρώ) και η μηνιαία δόση είναι μόλις 5 ευρώ παραπάνω (από 140,44 ευρώ), με προκαταβολή 7.865 ευρώ και αποπληρωμή σε 72 μήνες. Επιπλέον της έκδοσης X, στον εξοπλισμό ανήκουν 4 ηχεία, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, αναλογικό στροφόμετρο και ρύθμιση ύψους στο κάθισμα οδηγού. Από εκεί και πέρα το Aygo X διατίθεται και σε άλλα επίπεδα εξοπλισμού, ανάλογα τις δυνατότητες και ανάγκες του πελάτη.
Σε κάθε περίπτωση την κίνηση του μίνι Crossover της Toyota αναλαμβάνει ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.000άρης των 72 ίππων και 93 Nm ροπής (διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT). Στην πόλη το μηχανικό αυτό σύνολο είναι επαρκέστατο, αφού έχει την απαραίτητη σπιρτάδα και ανεβάζει με ευκολία στροφές. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 14,9 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 158 χλμ./ώρα. Η πραγματική μέση κατανάλωση βρίσκεται τα 6,0 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 108 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο της Αθήνας).
Η ευκολία στην οδήγηση και η ευελιξία θα κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, ενώ το μικρό μήκος των 3,7 μ. μαζί με την κάμερα οπισθοπορείας εξυπηρετούν πολύ στο παρκάρισμα. Παρά τον αστικό του προσανατολισμό, το Toyota Aygo X έχει πάτημα μεγαλύτερου αυτοκινήτου, κάτι που αποδίδεται και στην πλατφόρμα GA-B (του νέου Yaris) που βασίζεται, σε συνδυασμό με το σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεών του και τους τροχούς των 17 ιντσών.
Πλήρως αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του, όπου κυριαρχεί το γεμάτο έντονες καμπύλες ταμπλό και η κεντρική οθόνη αφής του infotainment. Τα σκληρά πλαστικά είναι στιβαρά συναρμολογημένα, όμως σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει η θέα των «γυμνών» μεταλλικών επιφανειών στις πόρτες. Οδηγός και συνεπιβάτης κάθονται άνετα, ενώ στο πίσω κάθισμα παρόλο που μεγάλωσαν οι χώροι, δεν είναι αρκετοί για τους λίγο πιο ψηλούς. Συν του ότι δεν βολεύει το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών και τα παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω. Ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε αισθητά και έφτασε τα 231 λίτρα, τα οποία επαρκούν για τα ψώνια και για μια εκδρομή δύο ατόμων.