Τα λεφτά που ξοδεύει κανείς για την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι σημαντικά ανεξαρτήτως ποσού και σίγουρα όλοι αναζητούν εκείνο το μοντέλο, που θα καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες τους. Δύο βασικά ζητούμενα που εξετάζονται έχουν να κάνουν με χρήματα και αφορούν την τιμή απόκτησης και την κατανάλωση. Όσο πιο χαμηλά βρίσκονται και τα δύο, τόσο καλύτερο, ειδικά όταν ο προϋπολογισμός είναι περιορισμένος.
Μια νέα πρόταση που λανσαρίστηκε εδώ και λίγο καιρό στην Ελλάδα και συνδυάζει τα δύο αυτά χαρακτηριστικά, είναι το ολοκαίνουργιο Dacia Sandero Streetway. Οι τιμές του ξεκινούν από μόλις 11.980 ευρώ στη βασική έκδοση 1.0 SCe 65 hp, ωστόσο αυτό που είναι πολύ συμφέρον, είναι με τον turbo κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο). Πρόκειται για το 1.0 TCe 100 LPG, το οποίο κοστίζει από μόλις 13.820 ευρώ και -εκτός άλλων- είναι από τα μεγαλύτερα και πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του.
Στο βασικό εξοπλισμό του (έκδοση Life) ανήκουν τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόματη λειτουργία φώτων, air condition, ψηφιακή οθόνη ραδιοφώνου στον πίνακα οργάνων με χειριστήρια στο τιμόνι, εμπρός προβολείς Full LED και προβολείς ομίχλης. Με 460 ευρώ παραπάνω που στοιχίζει η δεύτερη έκδοση Style στις 14.280 ευρώ, εφοδιάζεται ακόμα με πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, πίνακα οργάνων με οθόνη LCD.
Το νέο Sandero Streetway LPG κινείται από το πολύ καλό συνολικά 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο του 1.0 λτ. Με τη χρήση υγραερίου αποδίδει 100 hp/4.600-5.000 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm/2.000-3.750 σ.α.λ., επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 6,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 106 γρ./χλμ. Όταν επιλέγεται η βενζίνη, η απόδοση πέφτει ελαφρώς στους 91 hp/4.800-5.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 160 Nm/2.100-3.750 σ.α.λ., το 0-100 χλμ./ώρα παραμένει 11,6 δλ. και η τελική είναι 179 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι 5,3 λτ./100 χλμ. και 119 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
Στην πράξη, με το LPG εμφανίζει καλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού αλλά ελαφρώς πιο τραχιά λειτουργία σε σχέση με τη βενζίνη. Διαφορές ανεπαίσθητες για ένα μέσο οδηγό, όμως αυτό που μετράει περισσότερο είναι το κόστος σε καύσιμο. Με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης και την τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή του LPG στα 0,850 €/λτ., το κόστος είναι 5,9 €/100 χλμ. Με τη βενζίνη (τιμή 1,685 €/λτ.), το κόστος ανεβαίνει στα 8,9 €/100 χλμ. Δηλαδή, με το LGP ο οδηγός κερδίζει 3 ευρώ για κάθε 100 χλμ.
Να σημειωθεί ακόμα ότι η εγκατάσταση του κιτ LPG γίνεται από το εργοστάσιο, ενώ την αυτονομία αυξάνουν πολύ οι δεξαμενές καυσίμου των 50 λτ. για βενζίνη και των 40 λτ. για το υγραέριο. Η τελευταία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ και δεν διαταράσσει καθόλου τη μεγάλη χωρητικότητα των 410 λίτρων.
Εκτός από τη μεγάλη οικονομία και το κορυφαίο -για την κατηγορία- χώρο αποσκευών, το νέο Sandero Streetway διακρίνεται για τους πολύ άνετους χώρους της καμπίνας και το μοντέρνο του σχεδιασμό μέσα – έξω. Επίσης, είναι ξεκούραστο στην οδήγηση, εμφανίζει ασφαλή οδική συμπεριφορά και συνολικά είναι πολύ βελτιωμένο σε όλους τους τομείς συγκριτικά με το προγενέστερο Sandero.