Τη σημερινή εποχή, οι κινητήρες βενζίνης συνοδεύονται στην πλειοψηφία τους από turbo, το οποίο εκτός από την αύξηση της ιπποδύναμης συμβάλει στην επιπλέον παροχή ροπής από τις χαμηλές στροφές. Κυρίαρχη θέση έχουν τα μηχανικά αυτά σύνολα με χωρητικότητα μεταξύ 1.0 λτ. – 1.5 λτ. που τοποθετούνται σε πάρα πολλά μικρά και μικρομεσαία χάτσμπακ/SUV αυτοκίνητα.
Τα ατμοσφαιρικά μοτέρ βενζίνης είναι πλέον απειροελάχιστα από τη μικρομεσαία κατηγορία και άνω, ωστόσο κάποιοι κατασκευαστές τα προσφέρουν ως λύση για όσους δεν θέλουν turbo. Το πιο προσιτό σε τιμή 5θυρο μικρομεσαίο με ατμοσφαιρικό κινητήρα που πωλείται τώρα, είναι το Hyundai i30. Μετά την ανανέωση ο 1.4 MPi αντικαταστάθηκε από τον πιο σύγχρονο και δυνατό 1.5 DPi (Dual Port Injection) DOHC D-CVVT. Η νέα αυτή μονάδα αποδίδει 110 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 144 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. (έναντι 100 PS και 134 Nm στις 4.000 σ.α.λ. ο 1.4 MPi). Με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το i30 1.5 DPi επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 187 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η μεικτή κατανάλωση είναι 6,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 137 γρ./χλμ. (WLTP).
Στην αρχική έκδοση Premium, το i30 1.5 DPi πωλείται στην τιμή των 16.590 ευρώ (με την τρέχουσα έκπτωση των 600 ευρώ). Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το πιο οικονομικό σε τιμή i30 στην γκάμα, ο εξοπλισμός του είναι πληρέστατος και περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, τα συστήματα διατήρησης λωρίδας και αυτόνομης πέδησης, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, οθόνη 8 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, air condition, cruise control, αυτόματο άναμμα φώτων, προβολείς ομίχλης, φώτα LED, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω.
Το ανανεωμένο i30 διακρίνεται ακόμα για το πιο εμφαντικό εμπρός τμήμα του αμαξώματός του και το πιο σύγχρονο πίσω. Στο εσωτερικό του η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και οι χώροι αρκετοί για επιβάτες και αποσκευές (395 λίτρα). Στα θετικά του γνωρίσματα είναι και η άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες στο δρόμο, χάρη και στην κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτηση.