Η ζήτηση για τα μικρά SUV ολοένα και μεγαλώνει στην Ελλάδα, έχοντας φτάσει το 2024 σε νούμερα ρεκόρ. Το πρώτο 9μηνο το μερίδιο των ταξινομήσεών τους έχει αγγίξει το εντυπωσιακό 31%, σημειώνοντας αύξηση κατά 6,7% σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. Ποσοστό που αναμένεται να ανέβει και άλλο, λόγω της παρουσίας νέων μοντέλων ή αναβαθμισμένων.
Στα χαμηλότερα κλιμάκια τιμών τοποθετούνται τα B-SUV των 19.000-20.000 ευρώ, τα οποία πλέον δεν είναι λίγα και τα προτιμά περισσότερο το αγοραστικό κοινό από τα supermini που πωλούνται σε παρόμοια χρήματα. Λογικό και επόμενο, διότι τα μικρά SUV είναι πιο πρακτικά και ευρύχωρα από τα μικρά χάτσμπακ που σιγά – σιγά χάνουν έδαφος σε πωλήσεις και λιγοστεύουν από πλευράς διαθέσιμων μοντέλων. Οπότε ένα οικονομικό SUV με διαστάσεις που δεν είναι πολύ μεγαλύτερες από των supermini, είναι ό,τι πρέπει για να κινείται κανείς στην πόλη, αλλά και εκτός αυτής. Αν παράλληλα συνοδεύεται και με πλουσιοπάροχο εξοπλισμό, τότε πρόκειται για μια ιδανική λύση.
Αυτά και πολλά άλλα πλεονεκτήματα συγκεντρώνει το Hyundai Bayon facelift. Στην εισαγωγική έκδοση Premium με τιμή που βρίσκεται κοντά στις 19.000 ευρώ, είναι το πιο πλούσια εξοπλισμένο SUV σε αυτά τα λεφτά. Συγκεκριμένα το Bayon 1.2 MPI 79 hp Premium εκκινεί από τις 19.290 ευρώ (με την έκπτωση των 1.200 ευρώ που ισχύει για όλα τα Bayon) και εφοδιάζεται με τα παρακάτω στοιχεία:
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Προειδοποίηση αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων
- Φώτα ημέρας και θέσεως LED
- 6 αερόσακους
- Οθόνη αφής 10,25 ιντσών
- Σύστημα πλοήγησης
- Τηλεματικές υπηρεσίες Hyundai Bluelink
- Digital cluster 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Air condition
- Όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες
- Δερμάτινη επένδυση τιμονιού & επιλογέα ταχυτήτων
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 195/55
To Hyundai Bayon δεν διαφέρει σημαντικά σε διαστάσεις συγκριτικά με τα πιο μεγάλα τετράμετρα supermini, γεγονός που αν μη τι άλλο βοηθά ιδιαίτερα στην ευελιξία κατά τις αστικές μετακινήσεις. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.180 χλστ. (4.040 χλστ. το i20), πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ. Επίσης, το ελαφρώς υπερυψωμένο αμάξωμα του Bayon με τα 165 χλστ. «αέρα» από το έδαφος βελτιώνει την ορατότητα και διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση, καθώς και την τοποθέτηση παιδιού στο παιδικό κάθισμα. Oι χώροι του Bayon είναι επιπέδου μικρομεσαίου 5θυρου, φιλοξενώντας δίχως παραχωρήσεις και πιο ψηλούς επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων μεγαλώνει εύκολα σε ωφέλιμο ύψος με την κάθετη τοποθέτηση της εταζέρας στις ράγες που υπάρχουν στα πλευρικά τοιχώματα. Παράλληλα, το εσωτερικό του Bayon είναι γεροδεμένο, διαθέτει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, πολύ καλή εργονομία και άνετα καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη τα μπροστινά.
Το μικρότερο SUV της Hyundai στοχεύει στο να προσφέρει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις υπό όλες τις συνθήκες, κάτι που το καταφέρνει και στην πράξη. Το στιβαρό του πλαίσιο και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις εξασφαλίζουν συμπαγή αίσθηση, χαμηλό θόρυβο κύλισης και σίγουρο πάτημα. Ο «παραδοσιακός» τετρακύλινδρος και ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.2 MPi με τα 79 άλογα και τα 113 Nm δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη, χάρη και στην πυκνή διάταξη του 5τάχυτου σασμάν. Για παράδειγμα αναπτύσσει και διατηρεί απρόσμενα εύκολα ταχύτητες των 120-130 χλμ./ώρα, ενώ στους αστικούς ρυθμούς τραβάει από τις χαμηλές στροφές και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Η κατανάλωση βρίσκεται στα πολύ λογικά επίπεδα των 7,4 λτ./100 χλμ., παρότι δεν λαμβάνει κάποια έξτρα ηλεκτρική βοήθεια τύπου mild hybrid. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και φτάνει τα 165 χλμ./ώρα τελικής, εκπέμποντας από 118 γρ./χλμ.CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).