«Αχ και να είχα αυτόματο αμάξι» σκέφτονται πάρα πολλοί οδηγοί που είναι μποτιλιαρισμένοι στους δρόμους και έχουν κουραστεί από τις αδιάκοπες αλλαγές ταχυτήτων. Λύσεις σίγουρα υπάρχουν πολλές σε καινούρια αυτοκίνητα με αυτόματο σασμάν, καθώς το παραδοσιακό χειροκίνητο τοποθετείται σε όλο και πιο λίγα μοντέλα, λόγω και της εξάπλωσης των mild hybrid (με δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης), full hybrid, plug-in hybrid και ηλεκτρικών που είναι μόνο αυτόματα. Ποιο είναι όμως το φθηνότερο νέο αυτοκίνητο χωρίς ταχύτητες, με τιμή από μόνο 15.900 ευρώ και με κόστος κατανάλωσης περί τα 1,5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα;
Μόνο 15.900 ευρώ με τα πάντα όλα

Την απάντηση στο ερώτημα δίνει το οικονομικότερο αυτόματο, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διατίθεται στην Ελλάδα, το πιο δημοφιλές στο A-Segment των EVs, το Leapmotor T03. Η τιμή του ξεκινά από τις 15.900 ευρώ με την έκπτωση των 1.000 ευρώ από την ελληνική αντιπροσωπεία και τις 3.000 ευρώ από τη βασική κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Έτσι έρχεται στα λεφτά των συμβατικής τεχνολογίας μίνι μοντέλων, με δυνατότητα περεταίρω οφέλους 1.500 ευρώ σε περίπτωση απόσυρσης παλαιού οχήματος και 500 ευρώ για νέους έως 29 ετών, ποσά που συμπεριλαμβάνονται στην κρατική επιδότηση.
Το απόλυτο value for money αυτοκίνητο της κατηγορίας -και όχι μόνο- θα περίμενε κανείς ότι έχει υποστεί περικοπές στον εξοπλισμό. Στην πραγματικότητα όμως, όχι μόνο δεν ισχύει κάτι τέτοιο, αλλά διαθέτει στάνταρ στοιχεία που ανήκουν στα εξτρά πολύ ακριβότερων μοντέλων. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων γυάλινη ηλιοροφή 42 ιντσών με ηλεκτρικό σκίαστρο, κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα infotainment με online πλοήγηση και οθόνη αφής 10,1 ιντσών. Υπάρχει επίσης η εφαρμογή της Leapmotor για απομακρυσμένο έλεγχο λειτουργιών μέσω του smartphone, εντοπισμός του αυτοκινήτου και κλειδί Bluetooth. Μαζί με αυτά προσθέστε 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ανίχνευση τυφλών σημείων, ψηφιακό καντράν 8 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου. Επίσης, τα μηχανικά μέρη καλύπτονται από 5ετή εγγύηση και η μπαταρία υψηλής τάσης από 8ετή, ενώ την υποστήριξη εγγυάται η διανομή των Leapmotor μέσα από επιλεγμένα σημεία του δικτύου της Italian Motion (Alfa Romeo, FIAT, Jeep), με κάλυψη σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
«Αγχολυτικό» για την πόλη
Με αυτόματο κιβώτιο, ηλεκτρική κίνηση που ενισχύει περεταίρω την άνεση και μίνι διαστάσεις (μήκος 3,62 μ.), το Leapmotor T03 είναι ΤΟ αυτοκίνητο πόλης. Εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 95 ίππους και ροπή 158 Nm, ενώ η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 41,3 kWh. Για τη φόρτιση απαιτούνται 3,5 ώρες σε wallbox AC 6,6 kW ή 35 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC 45 kW για το 30-80%. Με με μια πλήρη φόρτιση διανύει σε ρεαλιστικές συνθήκες περί τα 300 χιλιόμετρα ή και παραπάνω σε αστική χρήση. Η δε μεικτή κατανάλωση βρίσκεται στις 12 kWh/100 χλμ., που σημαίνει ότι με μέση τιμή οικιακής kWh μεταξύ 0,10-0,14 ευρώ/kWh η χρέωση σε ρεύμα βρίσκεται κατά μέσο όρο κοντά στο 1,5 ευρώ. Ακόμα και να διπλασιάσουμε το ποσό προσθέτοντας τις λοιπές χρεώσεις, το κόστος είναι εξαιρετικά πιο χαμηλό από οποιοδήποτε υβριδικό αυτοκίνητο. Παράλληλα επιταχύνει σε μόλις 12,7 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και η τελική του σταματά στα 130 χλμ./ώρα, που σημαίνει ότι δεν περιορίζεται μόνο στην πόλη.
Απλό και λειτουργικό εσωτερικό
Το Leapmotor T03 παρουσιάζει λιτές γραμμές εξωτερικά και στο εσωτερικό του, το οποίο όμως δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα πιο γνωστά μίνι μοντέλα σε ποιότητα (το αντίθετο θα λέγαμε). Γυμνές ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες δεν υπάρχουν πουθενά, τα πλαστικά του είναι συμπαγή και καλοβαλμένα, ενώ οι υφασμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες έχουν ευχάριστη υφή. Παράλληλα η μεγάλη γυάλινη οροφή και οι ψηφιακές οθόνες προσδίδουν «αέρα» μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Από πλευράς χώρων, δύο άτομα μπροστά κάθονται άνετα, ενώ πίσω άλλοι δύο φιλοξενούμενοι κανονικού αναστήματος δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Για τις αποσκευές το αντίστοιχο τμήμα των 210 λίτρων είναι μικρό και φτάνει για τα τις καθημερινές ανάγκες (τσάντες, ψώνια κ.λπ.) ή για δύο-τρεις μικρούς σάκους.
































































