Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο επιβαρύνεται κατά την αγορά του με κάποιες επιπλέον χρεώσεις, όπως είναι για παράδειγμα τα έξοδα προετοιμασίας, έκδοσης πινακίδων, μεταφορικών, μεταλλικού ή ακόμα και απλού χρώματος και τέλη κυκλοφορίας εφόσον υπερβαίνει τα 122 γρ./χλμ. CO2. Έτσι λοιπόν, όταν αναφέρεται μια τάδε τιμή, ο πελάτης θα πρέπει να υπολογίζει κοντά στα 500 με 1.000 ευρώ ή και παραπάνω, ανάλογα και την τιμή του μεταλλικού χρώματος.
Το μοναδικό αυτοκίνητο που πωλείται σε τιμές «με το κλειδί στο χέρι», δηλαδή δίχως πρόσθετες επιβαρύνσεις, είναι το Dacia Sandero. Με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 90 ίππων, δίχως καμία ουσιαστική έλλειψη στον εξοπλισμό και με αμάξωμα που αγγίζει τα 4,1 μέτρα σε μήκος, θα περίμενε κανείς ότι στην καλύτερη περίπτωση και με βάση τα δεδομένα τιμών των supermini θα στοίχιζε το λιγότερο 18.000 ευρώ, δίχως τις εξτρά χρεώσεις. Και όμως κάνει την έκπληξη, αφού διατίθεται στις 15.900 ευρώ, δηλαδή χαμηλότερα και από supermini με μικρότερα αμαξώματα και μοτέρ χαμηλότερης ισχύος.
Το νέο Dacia Sandero 1.0 TCe 90 Expression των 15.900 ευρώ (περιλαμβάνεται και η έκπτωση των 550 ευρώ) συνοδεύεται και με 5 έτη εργοστασιακής εγγύησης, συν 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια. Στον εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αισθητήρας φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες και air condition.
Κοινώς παίρνει κανείς ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο με λιγότερα λεφτά, το οποίο παράλληλα είναι σε θέση να καλύψει και οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες, γιατί είναι και πολύ ευρύχωρο. Τέσσερα άτομα (ή και πέντε) θα χωρέσουν πολύ άνετα, ακόμα και αν πρόκειται για πιο ψηλούς, αφού ο αέρας για τα πόδια (2.604 χλστ. μεταξόνιο) και το κεφάλι είναι μπόλικος. Κορυφαίο σε χωρητικότητα για την κατηγορία των supermini -και όχι μόνο- είναι και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων.
Στα ατού του Dacia Sandero των μόλις 15.900 ευρώ «με το κλειδί στο χέρι» είναι και ο κινητήρας του. Δεν πρόκειται για κάποιο ατμοσφαιρικό 1.000άρι μοτέρ με μέτριες επιδόσεις και αστικό προσανατολισμό, αλλά για turbo 1.0 λτ. με ισχύ 90 PS/4.600-5.000 σ.α.λ. και ροπή 160 Nm/2.100-3.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, αναπτύσσει και διατηρεί εύκολα ταχύτητες ταξιδιού και είναι ολιγαρκές σε βενζίνη. Συγκεκριμένα επιταχύνει το Sandero των 1.048 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ. και η τελική φτάνει τα 174 χλμ./ώρα. Η μεικτή πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 6,3 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Στα χαρακτηριστικά του που εκτιμώνται δεόντως στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, είναι και η πολύ καλή άνεση από τις απορροφητικές του αναρτήσεις.