Τα σύγχρονα καινούργια αυτοκίνητα εξοπλίζονται πλέον με πάρα πολλά συστήματα που έχουν σκοπό να κάνουν τη ζωή του οδηγού (και των υπολοίπων επιβατών) πιο εύκολη και ασφαλή, ενώ πλέον διατίθενται από τα φθηνότερα μοντέλα.
Ένα από αυτά που αποτελούν βασικό αξεσουάρ και δε νοείται νέο αυτοκίνητο χωρίς αυτό, είναι η οθόνη αφής του infotainment. Από την στιγμή που το κινητό τηλέφωνο αποτελεί το δεξί χέρι των περισσότερων ανθρώπων, έτσι και το σύστημα πολυμέσων αποτελεί την προέκταση του smartphone στο αυτοκίνητο. Ποιο είναι όμως το φθηνότερο μοντέλο που περιλαμβάνει στάνταρ το infotainment;
Η απάντηση είναι το Toyota Aygo, από την τρίτη εξοπλιστική έκδοση X-Play και άνω. Η τιμή του ξεκινάει από τις 11.990 ευρώ (ή από 12.880 ευρώ με το 5τάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο), συνοδευόμενο με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων, κάμερα οπισθοπορείας και οθόνη αφής 7 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων με Apple CarPlay και Android Auto εξασφαλίζει όλες τις έξυπνες εφαρμογές του smartphone σας στην οθόνη του, ενώ η προηγμένη διασύνδεση του κινητού από την Pioneer σας δίνει τη δυνατότητα φωνητικών εντολών τύπου Siri.
Την κίνησή του ανεξαρτήτως μοντέλου αναλαμβάνει το 1.0 λτ. VVT-i μηχανικό σύνολο, με απόδοση 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Το 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό αυτό μοτέρ εμφανίζεται ελαστικό και με αρκετή ζωντάνια από τις χαμηλές έως τις υψηλές στροφές, με ελάχιστους κραδασμούς και σβέλτους ρυθμούς επιταχύνσεων για αυτοκίνητο πόλης. Το Aygo επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. (15,2 λτ. το αυτόματο) και φτάνει τα 160 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, με μεικτή κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ. (5,2 λτ./100 χλμ. και 118 γρ./χλμ. το x-shift). Στο αυτόματο οι αλλαγές είναι αργές, ενώ ακόμα και όταν πατήσεις τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, απαιτείται ένα κάποιο διάστημα μέχρι ο μηχανισμός να εκτελέσει την εντολή του λογισμικού. Ωστόσο, στη χειροκίνητη λειτουργία, τα πράγματα βελτιώνονται θεαματικά.
Στα θετικά του στοιχεία ανήκουν η μεγάλη ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς και στην οδήγηση, όπως επίσης και η άριστη ευελιξία του στην πόλη, χάρη και στο πολύ μικρό μήκος του αμαξώματος των 3.465 χλστ. Παράλληλα, πατάει πολύ καλά και φιλτράρει ικανοποιητικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Όσον αφορά το εσωτερικό του Aygo, την εικόνα αναβαθμίζουν τα διακοσμητικά σε αποχρώσεις ασημί και μαύρης λάκας πιάνου στο ταμπλό. Τα υλικά είναι τα αναμενόμενα για αυτοκίνητο πόλης, ήτοι σκληρά και με ποιοτική συναρμογή, ενώ και η εργονομία δεν θα προβληματίσει κανέναν. Οι χώροι είναι απλά επαρκείς για τέσσερις επιβάτες, όμως το πορτ μπαγκάζ είναι μικρό (168 λτ.) και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης.