Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων κατακλύζεται από πολλά και αξιόλογα μοντέλα, με το καθένα να προβάλλει τα δικά του πλεονεκτήματα και να καλύπτει τις απαιτήσεις των αγοραστών ανάλογα τις ανάγκες και τις οικονομικές τους δυνατότητες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όλα είναι ίδια, αφού κάποια έχουν ορισμένα βασικά χαρίσματα που τα κάνουν να ξεχωρίζουν, ακόμα και όταν πρόκειται για οικονομικά αμάξια. Όπως ισχύει για το νέο Dacia Sandero ECO-G 100 με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG).
Ποια είναι τα τρία βασικά του γνωρίσματα που το διακρίνουν από άλλα supermini; 1) το πολύ χαμηλό κόστος μετακινήσεων με τη χρήση του υγραερίου, 2) η χαμηλότερη -τελική μάλιστα- τιμή από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας με 100 άλογα και 3) η άριστη σχέση τιμής/αξίας σε συνάρτηση και με άλλους παράγοντες, όπως τον πλήρη στάνταρ εξοπλισμό και τους άνετους χώρους.
Κινητήρας είναι ο turbo 1.0 TCe με την προσθήκη κιτ υγραερίου από το εργοστάσιο, που σημαίνει ότι καλύπτεται με όλες τις εγγυήσεις του κατασκευαστή (5 χρόνια). Με την επιλογή του LPG μέσω του σχετικού διακόπτη στο ταμπλό, αποδίδει 101 hp στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ., στα 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 12,0/19,1 δλ. και η τελική φτάνει τα 177 χλμ./ώρα και εκπέμπει 108 γρ./χλμ. CO2. Με συνδυαστική κατανάλωση δοκιμής 8,2 λτ./100 χλμ. και μέση τιμή LPG 0,855 ευρώ/λτ., τα 100 χλμ. κοστίζουν μόλις 7 ευρώ.
Όταν γίνεται χρήση της βενζίνης, η απόδοση είναι στα 91 hp στις 4.800-5.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 160 Nm στις 2.100-3.750 σ.α.λ. Από πλευράς επιδόσεων οι μόνες διαφορές συγκριτικά με το LPG εντοπίζονται στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η στα 20,2 δλ. και στην τελική των 174 χλμ./ώρα. Επίσης, οι εκπομπές CO2 είναι πιο υψηλές στα 122 γρ./χλμ. Η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 6,3 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με μέση τιμή 95άρας βενζίνης στα 1,745 το κόστος στα 100 χλμ. είναι 11 ευρώ. Επίσης, για το LPG υπάρχει μια δεξαμενή 40 λτ. και για τη βενζίνη ένα ρεζερβουάρ 50 λτ.
Το Dacia Sandero ECO-G 100 διατίθεται σε μία έκδοση εξοπλισμού, την Expression, στην τιμή των 18.220 ευρώ με το κλειδί στο χέρι. Αυτό σημαίνει ότι στην τιμή περιλαμβάνονται τα έξοδα έκδοσης πινακίδων, τα τέλη κυκλοφορίας, τα έξοδα μεταφορικών και προετοιμασίας αυτοκίνητου και η αξία του μεταλλικού χρώματος. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προβολείς Full LED Pure Vision, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, προβολείς ομίχλης, infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις και δερμάτινη επένδυση τιμονιού – λεβιέ ταχυτήτων.
Στα πολύ σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Dacia Sandero ανήκουν και οι κορυφαίοι χώροι του για τα δεδομένα των supermini, οι οποίοι ανταγωνίζονται έως και μικρομεσαία χάτσμπακ. Γεγονός που συνδράμουν και οι αυξημένες εξωτερικές του διαστάσεις με μήκος 4.088 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ., ύψος 1.499 χλστ. και μεταξόνιο 2.604 χλστ. Τέσσερις επιβάτες θα κάτσουν χωρίς κανένα πρόβλημα, με έναν ακόμα να μη νιώθει πολύ στρυμωγμένος στο πίσω κάθισμα. Το πορτ μπαγκάζ με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο και τετραγωνισμένο σχήμα έχει χωρητικότητα 410 λίτρα, ενώ η δεξαμενή του LPG βρίσκεται κάτω από το δάπεδο (στη θέση της ρεζέρβας) και δεν κλέβει καθόλου χώρο από τις αποσκευές.