Με τις τιμές των αυτοκινήτων να αλλάζουν συνεχώς, ο κόσμος έχει μπερδευτεί και από εκεί που υπολογίζει ένα ποσό για να αποκτήσει ένα μοντέλο, ξαφνικά μπορεί να μην του φτάνουν τα χρήματα. Γεγονός που αφορά κάθε μάρκα και κατηγορία, ακόμα και στην πιο δημοφιλή κατηγορία των supermini, η οποία απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό.
Mazda2 με τιμή από 15.686 ευρώ
Αυτή τη στιγμή το καινούργιο μικρό αυτοκίνητο που προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή της αγοράς, πολύ πιο κάτω από το «σύνηθες» ποσό των 20.000 ευρώ και άνω, είναι το Mazda2 G75 με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης. Στη βασική έκδοση Emotion στοιχίζει από 15.686 ευρώ, συνοδευόμενο με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, infotainment με οθόνη 8 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω και προβολείς LED. Στη δεύτερη έκδοση Challenge η διαφορά είναι μόλις 412 ευρώ μεταξύ του G75 (από 16.511 ευρώ) και του G90 (16.923 ευρώ). Στον εξοπλισμό προστίθενται δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, διαφορετικές επενδύσεις στα καθίσματα, αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα (60:40), cruise control και θερμαινόμενοι καθρέπτες. Από εκεί και πάνω υπάρχουν πιο ακριβά Mazda2 και πλούσια εξοπλισμένα, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες του καθενός.
Κινητήρας 1.5 λτ. με 75 ή 90 ίππους
Η Mazda είναι μία από τις ελάχιστες εταιρείες που επιμένει στους 4κύλινδρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, όταν η πλειοψηφία έχει στραφεί στους 3κύλινδρους turbo. Παράλληλα το Mazda2 είναι επίσης ένα από τα πολύ λίγα αυτοκίνητα που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, ενώ τόσο το μοντέλο όσο και η μάρκα είναι πάρα πολύ αξιόπιστα, όπως άλλωστε έχουν δείξει και σχετικές έρευνες. Αμφότερα τα 1.500άρια μοτέρ συνδυάζονται χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (υπάρχει και 6άρι αυτόματο στο 90άρι). Οι επιδόσεις είναι αρκετά ικανοποιητικές και η κατανάλωση χαμηλή, ενώ με εκπομπές CO2 στα 109 γρ./χλμ. απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο της Αθήνας.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, το Mazda2 διακρίνεται και για τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Σημαντική δουλειά κάνει και το σύστημα G-Vectoring Plus, που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη πρόσφυση, συμβάλλοντας στην ελεγχόμενη συμπεριφορά ακόμα και στο όριο, φρενάροντας ελαφρώς τους εξωτερικούς τροχούς μετά από στροφή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.496 | 1.496 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 75/6.000 | 90/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 143/3.500 | 151/3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,3 | 9,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 171 | 183 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,8 | 4,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 109 | 109 |
Βάρος (κιλά) | 1.096 | 1.096 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |
Μίνιμαλ εσωτερικό με καλή ποιότητα
Το εσωτερικό του Mazda 2 διαθέτει μια μινιμάλ αισθητική με σπορτίφ στοιχεία, εστιάζοντας στην απλότητα, αλλά όχι στην προχειρότητα. Ορισμένα από τα κύρια γνωρίσματά του είναι οι στρογγυλοί αεραγωγοί, το μεγάλο στρογγυλό ταχύμετρο και η οθόνη των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, ο χειρισμός της οποίας γίνεται και από τα χειριστήρια που υπάρχουν πίσω από το χειρόφρενο. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, με στιβαρή συναρμογή. Στον τομέα των χώρων και παρά τα 4.070 χιλιοστά μήκους του αμαξώματός του δεν προσφέρει ανάλογη ευρυχωρία. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν, αλλά αν οι πίσω είναι άνω του μέσου όρου σε ύψος, θα στριμωχτούν, ενώ λίγα είναι και τα 250 λίτρα του χώρου αποσκευών.