Τα καινούργια αυτοκίνητα παρουσιάζονται σημαντικά αναβαθμισμένα σε τεχνολογία, ασφάλεια και ισχύ, συγκριτικά με λίγα χρόνια πριν. Μεγάλη ώθηση έδωσαν τα turbo downsized μηχανικά σύνολα, καθώς χρησιμοποιούνται ευρέως από τους κατασκευαστές. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες ελάχιστες εταιρίες που επιμένουν ατμοσφαιρικά, δίχως όμως να στερούνται απόδοσης.
Τρανταχτό παράδειγμα είναι αυτό της Toyota και συγκεκριμένα το νέο Yaris 1.5. Το ολοκαίνουργιο, 3κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο αποδίδει 125 PS, τα οποία αποτελούν τα «φθηνότερα» άλογα που μπορεί να αποκτήσει κανείς, στην τιμή των μόλις 15.830 ευρώ. Παράλληλα, από τον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Active Steel περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας όπως:
8 αερόσακους, τα συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνση και αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, adaptive cruise control, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες φώτων. Πολύ προσιτή είναι και η δεύτερη έκδοση Active, αφού με 770 ευρώ παραπάνω (16.600 ευρώ), διαθέτει ακόμα μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων.
Η «καρδιά» του Yaris, ο κινητήρας των 1.490 κ.εκ. με τους 125 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και τη ροπή των 153 Nm στις 4.800 σ.α.λ., συνδυάζει γρήγορες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Συγκεκριμένα επιταχύνει το μικρό Toyota στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Σε πραγματικές συνθήκες «καίει 6,8 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Διακρίνεται ακόμα και το τράβηγμά του από τις πολύ χαμηλές στροφές, σε σημείο που να νομίζει ο οδηγός ότι έχει turbo, καθώς και για την ευκολία που μαζεύει χιλιόμετρα.
Ο οδηγός του νέου Yaris θα εκτιμήσει δεόντως και την ευελιξία που παρέχει το αυτοκίνητο στην πόλη, χάρη και στις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 3.940 χλστ.). Η νέα και στιβαρή πλατφόρμα TGNA συνδυάζεται κατάλληλα με τις αναρτήσεις, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης. Οι κλίσεις είναι πολύ μικρές και η απόσβεση των ανωμαλιών σε υψηλό επίπεδο, πέρα από κάποιες εγκάρσιες.
Στα ατού του νέου Yaris ανήκουν ακόμα ο μοντέρνος και νεανικός σχεδιασμός του, εξωτερικά και στο εσωτερικό. Το αμάξωμα με τις πολλές καμπύλες και τα «φουσκώματα» δείχνει μυώδες και πιο μεγάλο από όσο πραγματικά είναι. Στην καμπίνα του κυριαρχούν επίσης οι στρογγυλεμένες επιφάνειες, ενώ ένα μέρος του ταμπλό να απαρτίζεται από μαλακό πλαστικό. Σε ικανοποιητικά επίπεδα βρίσκονται οι χώροι για τέσσερις επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.