Η δύναμη ενός κινητήρα και η τιμή του αυτοκινήτου, αποτελούν δύο από τους πιο βασικούς τομείς που εξετάζει όποιος σκοπεύει να αγοράσει ένα καινούργιο τετράτροχο. Τα όσο το δυνατόν περισσότερα άλογα στα λιγότερα λεφτά, είναι ένας ιδανικός συνδυασμός, πόσο δε μάλλον όταν πλαισιώνονται από ένα πολύ δημοφιλές μοντέλο.
Όπως ισχύει στην περίπτωση του best seller στην Ελλάδα, Toyota Yaris. Στην αρχική έκδοση Active Steel με το 1.500άρι μηχανικό σύνολο βενζίνης πωλείται στην άκρως συμφέρουσα τιμή των 16.580 ευρώ. Παράλληλα, ενσωματώνει όλο το σύγχρονο και απαραίτητο πακέτο εξοπλισμού, όπως:
- 8 αερόσακους
- Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης
- Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνση
- Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες φώτων
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά
- Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Με 770 ευρώ παραπάνω, η δεύτερη έκδοση Active παραμένει προσιτή στις 17.350 ευρώ, ενώ επιπλέον διαθέτει: οθόνη 8 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων.
Ανεξαρτήτως εξοπλισμού, το αμιγώς βενζίνης 1.500άρι Yaris με τους 125 ίππους και τα 153 Nm ροπής, προσφέρει γρήγορες επιδόσεις με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Αρχικά το μοτέρ κερδίζει τις εντυπώσεις με την απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές και την άνεση που μαζεύει χιλιόμετρα, δίνοντας την αίσθηση ότι έχει τούρμπο. Βέβαια, το 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο είναι ατμοσφαιρικό και πετυχαίνει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., με μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 6,8 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Το δυνατό μοτέρ εδράζεται στη νέα, πιο στιβαρή πλατφόρμα TGNA, όπου σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο, τα πλατύτερα μετατρόχια και το κατάλληλο σετάρισμα των αναρτήσεων, εξασφαλίζεται ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης. Πρόσθετα, οι κόμπακτ διαστάσεις του γεμάτου «φουσκώματα» αμαξώματος των 3.940 χλστ. μήκους, ευνοούν ιδιαίτερα την ευελιξία.
Μοντέρνα είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του με τις πολλές καμπύλες επιφάνειες, όπου η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι χώροι σίγουρα δεν ενθουσιάζουν, όμως επαρκούν για τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος. Οι πίσω λίγο πιο ψηλοί ενδεχομένως να ζητήσουν κάτι παραπάνω και για τα πόδια τους, ενώ το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι σχετικά μικρό. Κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας βρίσκεται το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων, ωστόσο είναι εύκολα προσβάσιμο και αξιοποιήσιμο.