Τα αυτοκίνητα που κινούνται καθημερινά στα αστικά κέντρα έρχονται συνέχεια αντιμέτωπα με πολλές σκληρές δοκιμασίες και ο οδηγός τους νιώθει λες και είναι survivor στη ζούγκλα της πόλης. Ιδανικά είναι τα μίνι μοντέλα λόγω κυρίως των μικρότερων διαστάσεων, πράγμα που ευνοεί ιδιαίτερα την ευελιξία και το παρκάρισμα.
Πλέον όμως οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί και δεν είναι όπως παλιά, όπου τα μίνι μοντέλα ήταν «σπαρτιάτικα» και δεν είχαν ούτε καν τα βασικά κομφόρ. Οι αγοραστές θέλουν όλα τα συστήματα ασφαλείας και ανέσεων, γιατί περνούν ώρες ατελείωτες στους μποτιλιαρισμένους δρόμους με τον τετράτροχο σύντροφό τους. Συν του ότι βασικά ζητούμενα είναι η όσο το δυνατό χαμηλότερη κατανάλωση, απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Τα πάντα όλα με 15.390 ευρώ
Όλα αυτά τα προαπαιτούμενα και πολλά ακόμα τα προσφέρει το γενναιόδωρο Hyundai i10 από την πρώτη κιόλας έκδοση 1.0 67 hp Fresh στην τιμή των 15.390 ευρώ (με την έκπτωση των 500 ευρώ που ισχύει σε όλα τα i10). Καταρχήν διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι 6 αερόσακους, αυτόματη έκτακτη πέδηση, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησής της και αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων. Στάνταρ είναι ακόμα το πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήριο για Βluetooth, ηχοσύστημα, τηλέφωνο, Cruise Control και περιοριστή ταχύτητας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition και ηχοσύστημα Radio με RDS, MP3 player.
Άνεση και χαμηλή κατανάλωση
Ο ατμοσφαιρικός 1.000άρης κινητήρας με τους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, το διπλό συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων και το αλουμινένιο μπλοκ, είναι ό,τι πρέπει να τις αστικές διαδρομές. Πρώτα από όλα εκτιμάται η πολύ ραφιναρισμένη λειτουργία του και η απουσία των όποιων κραδασμών λόγω 3κύλινδρης κεφαλής. Στην πόλη κινείται άνετα από τις χαμηλές στροφές και διαθέτει την απαιτούμενη σπιρτάδα, χάρη και στην κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου.
Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 15,0 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 156 χλμ./ώρα, όμως αυτό που νοιάζει περισσότερο είναι οι χαμηλή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2. Το i10 1.0 MPi των 67 ίππων και 96 Nm ροπής «καίει» 5,9 λτ./100 χλμ. και έχει περιθώρια για πιο κάτω, ενώ τα 114 γρ./χλμ. CO2 συνεπάγονται μηδενικά τέλη και πάσο ελευθέρας στο Δακτύλιο. Στα θετικά γνωρίσματα του Hyundai i10 ανήκουν ακόμα η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, η αποτελεσματική λειτουργία των αναρτήσεων και η στιβαρότητα του πλαισίου.
Προσεγμένο σε όλα του το εσωτερικό
Παρά το γεγονός ότι το Hyundai i10 είναι ένα μίνι αυτοκίνητο με τιμή από τις χαμηλότερες στην κατηγορία του, δεν κάνει «εκπτώσεις» στο εσωτερικό του. Σε αυτό συμβάλλουν η ποιότητα, οι χώροι και ο σχεδιασμός, που κερδίζουν αμέσως τις εντυπώσεις. Την προσοχή στη λεπτομέρεια την αντιλαμβάνεται ο οδηγός και από την στιγμή που θα βρει γρήγορα την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί με τις θέσεις και λειτουργίες των χειριστηρίων. Παράλληλα κάθε επιφάνεια είναι επενδυμένη με σκληρά και καλομονταρισμένα πλαστικά, δίχως να αφήνονται «γυμνά» μέταλλα. Όσον αφορά τους χώρους, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια, ενώ μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων.