Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS σε τιμή που καρασυμφέρει

Τα δεδομένα στην αυτοκίνηση έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια, τόσο σε τεχνολογίες όσο και σε τιμές. Τα νέα μοντέλα στην πλειοψηφία τους μεγαλώνουν και εφοδιάζονται με πάρα πολλά νέα συστήματα που αυξάνουν σημαντικά τα επίπεδα ασφαλείας και συνδεσιμότητας. Βέβαια αυτή η πρόοδος μαζί με άλλες συγκυρίες έχουν ανεβάσει σημαντικά τις τιμές τους, ακόμα και στα πιο «καθημερινά» αυτοκίνητα, όπως είναι τα supermini. Ανάμεσα σε αυτά, υπάρχει ένα μοντέλο που συμφέρει συγκριτικά με άλλα ακριβότερα και «ασθενέστερα» σε ισχύ, αφού πωλείται για λιγότερα λεφτά και είναι φουλ εξοπλισμένο.

Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS με 19.000 ευρώ

Όσοι δεν έχουν παρακολουθήσει τις τελευταίες εξελίξεις και τιμές στο χώρο του αυτοκινήτου, θα σκεφτούν αμέσως ότι είναι πανάκριβο με 19.000 ευρώ. Αν το συγκρίνουμε με τα παλαιότερα δεδομένα, τότε ναι, είναι αρκετά τα λεφτά. Όταν όμως ανταγωνιστικά μοντέλα με 75-100 ίππους για παράδειγμα κοστίζουν από 20.000-22.000 ευρώ, τότε το συγκεκριμένο Fabia αποτελεί ευκαιρία με όλα αυτά που παρέχει. Καταρχήν, από την πρώτη έκδοση Ambition δεν του λείπει απολύτως τίποτα σε εξοπλισμό. Συγκεκριμένα διαθέτει: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης λωρίδας • Φώτα ημέρας, πορείας και προβολείς LED • Αισθητήρες φωτός • Infotainment με οθόνη 6,5 ιντσών • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Air condition • Ζάντες αλουμινίου.

Σαν μικρομεσαίο χάτσμπακ

Το νέο Fabia μεγάλωσε αισθητά, ενώ η συνολική του εικόνα εξωτερικά είναι πιο κοντά προς τα μικρομεσαία χάτσμπακ, παρά στα supermini. Η τέταρτη γενιά μάκρυνε κατά 11 εκατοστά σε μήκος (4.108 χιλιοστά) και 8 εκατοστά σε μεταξόνιο (2.564 χιλιοστά). Όλη αυτή η μεγέθυνση ωφέλησε και τους χώρους, αφού είναι σε θέση να καλύψει εύκολα τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι αρκετός και για τους πιο ψηλούς, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα του B-Segment. Από πλευράς ποιότητας του εσωτερικού, τα υλικά είναι σκληρά, αλλά μονταρισμένα στην εντέλεια.

Πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο στο δρόμο

Η πλατφόρμα MQB-A0 που βασίζεται το νέο Skoda Fabia κάνει και εδώ θαύματα, παρέχοντας ένα στιβαρό σασί και αξιοποιώντας στο έπακρο το σετάρισμα των μηχανικών. Οι αναρτήσεις βρίσκονται στο ενδιάμεσο όσον αφορά τη σκληρότητά τους, ισορροπώντας την άνεση με τις λογικές κλίσεις στις στροφές. Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται με επιτυχημένο τρόπο.

Λίρα 100 αποτελεί και στο νέο Fabia ο 3κύλινδρος turbo των 999 κ.εκ. με την αρκετή απόδοση των 110 ίππων και 200 Nm ροπής. Σύμμαχός του είναι και η κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου με την πολύ καλή αίσθηση, που κάνει εφικτή μια επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα της τάξης των 10 δευτερολέπτων και μια τελική 205 χλμ./ώρα. Πρακτικά τα 130 χλμ./ώρα στο ταξίδι έρχονται και διατηρούνται «χαλαρά», ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Από τις 1.700 σ.α.λ. ο 1.0 TSI αρχίζει να δίνει στίγμα, διατηρούμενος δραστήριος μέχρι τις 5.500 σ.α.λ. Την ίδια στιγμή, το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει λογική κατανάλωση, της τάξεως των 7,1 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ. • Ισχύς: 110 hp/5.500 σ.α.λ. • Ροπή: 200 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 10,0 δλ. • Τελική ταχύτητα: 205 χλμ./ώρα • Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 7,1 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 117 γρ./χλμ.

Get it on Google Play Download on the App Store