Καινούργιο οικογενειακό αυτοκίνητο με όλες τις ανέσεις και ισχύ 160 ίππων στην τιμή των 22.590 ευρώ μοιάζει σήμερα σαν ανέκδοτο, αφού θυμίζει παλαιότερα χρόνια και όχι τα σημερινά δεδομένα. Τώρα σε αυτά τα λεφτά προσφέρονται κατά βάση supermini ή μικρά SUV με 1.000άρια ή 1.200άρια turbo μοτέρ με 100 έως 120 το πολύ άλογα. Και όμως, ένα μοντέλο κάνει τη διαφορά και πρόκειται για το νέο Hyundai i30 1.5 T-GDI 160 PS iMT 48V Hybrid.
Αποτελεί μια πραγματική ευκαιρία αγοράς, αφού όμοιό του με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν υπάρχει. Στις 22.590 ευρώ προσφέρει ό,τι θελήσει κανείς από ένα σύγχρονο χάτσμπακ αμάξι, μαζί με όλο το πακέτο του εξοπλισμού σε συστήματα ανέσεων και ασφαλείας, συν τη μόνη εγγύηση που δίνει απεριόριστα χιλιόμετρα για 5 χρόνια. Αναφορικά με τον εξοπλισμό, από την πρώτη κιόλας έκδοση Exclusive ανήκουν τα εξής: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, όλα τα ηλεκτρικά καλούδια και πολλά ακόμη.
Η φροντίδα που έχει δείξει η Hyundai στη συνολική κατασκευή του i30, γίνεται αντιληπτή και στο «νοικοκυρεμένο» εσωτερικό του. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, μαζί με τα σκληρά πλαστικά και τα επιμέρους τμήματα, είναι γεροδεμένα σε συναρμογή. Ταυτόχρονα ο οδηγός δεν ενοχλείται με κάτι σε επίπεδο εργονομίας, αλλά ούτε με τη βολική θέση οδήγησης και το αναπαυτικό κάθισμα. Άνετα θα νιώσουν και όλοι οι υπόλοιποι επιβάτες στο ευρύχωρο εσωτερικό του Hyundai i30 με τον αρκετό αέρα για πόδια – κεφάλι, όπως και πλάτος. Τα 357 λίτρα για τις αποσκευές ικανοποιούν, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα και η μπαταρία ιόντων λιθίου του 48V Hybrid.
Το ελκυστικό σε σχεδιασμό αμάξωμα του i30 hatchback με μήκος 4.340 χλστ., πλάτος 1.795 χλστ., ύψος 1.455 χλστ., μεταξόνιο 2.650 χλστ. και βάρους 1.250 κιλών, κινεί 1.500άρης turbo των 160 ίππων. Το 4κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο είναι ιδιαίτερα ισορροπημένο σε λειτουργία, αφού εμφανίζει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές (250 Nm/1.500 σ.α.λ.), ανοίγει εύκολα και γραμμικά, δίχως κενά ή ξεσπάσματα. Παράλληλα συνδυάζεται με 48V υβριδικό σύστημα με μίζα/γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG). Ανάλογα τις συνθήκες ενισχύει το βενζινοκινητήρα με έως 14 ίππους και πρόσθετη ροπή, αντλώντας ενέργεια από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία.
Το i30 1.5 T-GDI 160 PS επιταχύνει γοργά (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ.), όποτε απαιτηθεί από τον οδηγό του, χωρίς όμως να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Εξάλλου είναι ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στην άνεση και στο να διατηρεί ξεκούραστους τους επιβάτες του, ύστερα και από πολύωρες διαδρομές. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) κάνουν πιο άνετη τη διέλευση από τις ανωμαλίες των δρόμων και ενισχύουν το κράτημα. Ούτως ή άλλως οι αντιδράσεις του είναι ουδέτερες, ελεγχόμενες και δεν θα ξαφνιάσει τον οδηγό του με απρόσμενες καταστάσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.482 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 160/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 253/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 210 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,6-6,6 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 126-148 |
*Εργοστασιακή |