Οι τιμές των αυτοκινήτων συνεχώς μεταβάλλονται, όχι απαραίτητα μόνο προς τα πάνω, αλλά και προς τα κάτω, μέσω των προσφορών που ανακοινώνουν οι αντιπροσωπείες. Πολύ φθηνά μοντέλα των 10.000 ευρώ για παράδειγμα όπως τα γνωρίζαμε πριν από κάποια χρόνια δεν υφίσταται, αφού το φθηνότερο ξεκινάει στην Ελλάδα από τις 14.590 ευρώ μαζί με την προωθητική ενέργεια των 1.200 ευρώ.
Ποιο είναι αυτό; Το best seller στο A Segment Fiat Panda, με τις 2.983 ταξινομήσεις από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2023. Το δημοφιλές μίνι ιταλικό μίνι διατίθεται στην προαναφερθείσα τιμή με τον κινητήρα 1.0 Hybrid και τα πακέτα εξοπλισμού Comfort & Tech. Στάνταρ διαθέτει 4 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και air condition, ενώ με το πακέτο Comfort προστίθενται ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος και 5θέσια διαμόρφωση. Το πακέτο Tech περιλαμβάνει infotainment με οθόνη 7 ιντσών και CarPlay/Android Auto, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, αισθητήρες βροχής και φωτός και αυτόματο κλιματισμό. Επίσης, το Panda συνοδεύεται με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών/200.000 χλμ.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, την κίνηση του νέου Fiat Panda αναλαμβάνει το τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 999 κ.εκ. με ήπια υβριδική τεχνολογία. Πρόκειται για τον κινητήρα της οικογένειας FireFly με ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια ισχύος 3,6 kW. Η τροφοδοσία του ηλεκτρικού μοτέρ γίνεται από μια μικρή και ελαφριά αυτοφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου τάσης 12V. Οι 70 ίπποι και τα 92 Nm ροπής περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός πολύ εύχρηστου κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Ο κινητήρας εμφανίζει πολιτισμένη λειτουργεία απαλλαγμένη από δονήσεις και ενοχλητικούς θορύβους, ενώ είναι επαρκής για το μικρό αμάξωμα (0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 δλ.). Η κατανάλωση με περισσότερη χρήση στην πόλη βρίσκεται στα 6,6 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 στα 109 γρ./χλμ. μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Άλλωστε το νέο Panda είναι το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης, γεγονός που συμβάλλουν οι μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 3.686 χλστ.), η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και οι πολλές γυάλινες επιφάνειες. Οι αναρτήσεις του με τη μαλακή ρύθμιση μαζί με τα ψηλού προφίλ ελαστικά (175/65 Ρ14) φιλτράρουν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Καλή είναι η σταθερότητά του σε ανοιχτούς δρόμους με σβέλτες ταχύτητες, όπως και στις στροφές, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και του αστικού του χαρακτήρα.
Το Panda παραμένει νεανικό και σύγχρονο στο εσωτερικό του με τα καλής ποιότητας και με γεροδεμένη συναρμογή πλαστικά, την πολύ καλή εργονομία και τον πολύ εξυπηρετικό ψηλά τοποθετημένο λεβιέ των ταχυτήτων. Τέσσερις επιβάτες κανονικού αναστήματος θα χωρέσουν στην καμπίνα, ενώ το πορτ μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα και τη χωρητικότητα των 225 λτ. θα καλύψει τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες και μια μικρή εξόρμηση.