Μία από τις συνηθέστερες ερωτήσεις που μας γίνονται, είναι «ποιο αυτοκίνητο να αγοράσω με 15.000 ευρώ;». Οι προϋποθέσεις που ακολουθούν είναι να έχει χώρους, να μη λείπει κάτι από τον εξοπλισμό του και να είναι οικονομικό στη χρήση. Στοιχεία που μπορεί να καλύψει ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, όμως με αυτά λεφτά οι επιλογές είναι πλέον ελάχιστες.
Ανάμεσα σε αυτές, το μοντέλο που ξεχωρίζει και σίγουρα θα αφήσει ικανοποιημένο τον ενδιαφερόμενο στους περισσότερους τομείς, είναι το νέο Hyundai i20. Στην αρχική έκδοση 1.2 λτ. Fresh πωλείται στην άκρως συμφέρουσα τιμή των 14.090 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα εξής:
6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων και προειδοποίηση αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος. Στάνταρ είναι ακόμα το air condition, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, αυτόματη ενεργοποίηση – σβήσιμο μεσαίας σκάλας φώτων και ράδιο-MP3 με σύνδεση USB. Στη δεύτερη έκδοση Exclusive με 1.000 επιπλέον ευρώ εφοδιάζεται ακόμα με οθόνη αφής 8 ιντσών και Bluetooth με αναγνώριση φωνής, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, εργοστασιακούς πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και με φώτα LED.
Ευρύχωρη και στιβαρή καμπίνα
Το μοντέρνο και «αιχμηρό» αμάξωμα του νέου Hyundai κερδίζει τις εντυπώσεις και με το εσωτερικό του. Ο μοντέρνος σχεδιασμός ενισχύεται από τους δύο ψηφιακές οθόνες (πίνακα οργάνων και infotainment), ενώ ο οδηγός απολαμβάνει πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει ακόμα η στιβαρή κατασκευή της καμπίνας, όπου τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ γεροδεμένα και δεν κουνιέται τίποτα. Επίσης, στο θάλαμο των επιβατών του μικρού Hyundai, τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα χωρέσουν δίχως να χρειαστεί να κάνουν καμία παραχώρηση. Από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας και είναι και το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.
Άνετο στην οδήγηση και με χαμηλή κατανάλωση
Τα θετικά στοιχεία του νέου i20 συνεχίζονται και στο δρόμο. Καταρχήν, το αυτοκίνητο κερδίζει το χρήση του με τη σιγουριά που αποπνέει και την ευκολία στους χειρισμούς. Ο συνδυασμός του στιβαρού πλαισίου με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις και την ποιοτική κύλιση, δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου οχήματος. Ταυτόχρονα εξασφαλίζουν μια κατάλληλη ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος.
Την κίνηση της συγκεκριμένης έκδοσης αναλαμβάνει ο 4κύλινδρος και ατμοσφαιρικός 1.2 MPi, των 84 ίππων και με ροπή 118 Nm. Σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί σε δύναμη με τον 3κύλινδρο 1.000άρη turbo των 100 ίππων και 175 Nm ροπής (από 16.090 ευρώ το Exclusive), ωστόσο κρίνεται επαρκής. Γεγονός που συμβάλλει και το 5άρι σασμάν με την κοντή κλιμάκωση, το οποίο βοηθά στη διατήρηση σβέλτων ρυθμών στην εθνική οδό, όπως επίσης στο τράβηγμα και ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές (0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ.). Στα πλεονεκτήματά του ανήκει η χαμηλή κατανάλωση (6,9 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή), ενώ με εκπομπές CO2 από 121 έως 124 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται μεταξύ 0-79,36 ευρώ.