Το να βρει κανείς τώρα ένα καινούργιο αυτοκίνητο που να τα συνδυάζει όλα σε μια προσιτή και συμφέρουσα τιμή αγοράς, θέλει αρκετό ψάξιμο. Ακόμα και στη δημοφιλέστατη κατηγορία των μικρών, όπου και εκεί τα κόστη αγοράς έχουν ανέβει αισθητά, δεδομένου ότι αρκετά μοντέλα έχουν πλησιάσει ή και ξεπεράσει τις 20.000 ευρώ για «νορμάλ» εκδόσεις.
Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το νέο Hyundai i20 με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων, στην άκρως συμφέρουσα τιμή των 16.290 ευρώ. Πόσο που αφορά την πρώτη εξοπλιστική έκδοση Fresh, συνοδευόμενη με όλο το «πακέτο» ασφαλείας και ανέσεων. Συγκεκριμένα ενσωματώνει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition και ράδιο-MP3 με σύνδεση USB. Με μια μικρή επιβάρυνση της τάξεως των 800 ευρώ, η αμέσως επόμενη έκδοση Exclusive στις 17.090 ευρώ διαθέτει ακόμα οθόνη αφής 8 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και φώτα LED. Σε κάθε περίπτωση σημαντική παροχή προς τον πελάτη, αποτελεί η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.
Ο 3κύλινδρος turbo 1.0 T-GDi κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., δίνει την αίσθηση στην οδήγηση ότι έχει περισσότερη δύναμη. Συνεργάζεται ιδανικά με το εύχρηστο και ακριβές χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, πετυχαίνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο διακρίνεται για το τράβηγμα ακόμα και κάτω από τις στροφές της ροπής, χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες με ανεπιθύμητους θορύβους και κραδασμούς. Η μεικτή κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 από 118 γρ./χλμ.
Ο αποδοτικός κινητήρας ταιριάζει κατάλληλα με το σετάρισμα των αναρτήσεων και το στιβαρό πλαίσιο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο στο δρόμο να είναι πολύ ισορροπημένο. Δίχως να είναι πολύ σφιχτό, περνάει με ποιοτικό τρόπο πάνω από διάφορα μπαλώματα και λακκούβες του οδοστρώματος, χωρίς χτυπήματα και κραδασμούς να εισχωρούν στο εσωτερικό. Στην πόλη είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς και ξεκούραστο, ενώ παράλληλα είναι σε θέση να καλύψει ξεκούραστα και με ασφάλεια μακρινές διαδρομές.
Η αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που αποπνέει το i20 στην οδήγηση, γίνεται αντιληπτή και στην καμπίνα του, χάρη και στη γεροδεμένη συνολικά κατασκευή του. Τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα μεταξύ τους, αποτρέποντας έτσι την εμφάνιση τριγμών, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο περνά από διαδοχικές ανωμαλίες. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ενώ το ίδιο ισχύει σε αρκετό βαθμό για την εργονομία. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερις επιβάτες κάθονται αρχοντικά, έχοντας μπόλικο αέρα για πόδια, ώμους και κεφάλι, συνοδεία πορτμπαγκάζ 352 λίτρων -από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.