Τα μικρότερα αυτοκίνητα που διατίθενται στην αγορά, τα μίνι, έχουν και αυτά εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό και δεν έχουν καμία σχέση με τα λιτά μοντέλα του παρελθόντος με τις ελλείψεις στον εξοπλισμό. Πλέον οι απαιτήσεις των καταναλωτών έχουν αυξηθεί και θέλουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων. Ωστόσο, στις προτεραιότητές τους είναι η ευελιξία στην πόλη και η χαμηλή κατανάλωση. Στοιχεία που θα τα βρει κανείς και με το παραπάνω στα παρακάτω μοντέλα που σας παρουσιάζουμε.
Hyundai i10 1.0 67 PS Premium
Το πρώτο σε πωλήσεις μίνι αυτοκίνητο στην Ελλάδα, το Hyundai i10 έφτασε ανανεωμένο, με διάφορες «μικροεπεμβάσεις» και με πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό. Προσφέρεται με τους κινητήρες 1.0 MPI 67 PS και 1.2 MPI 84 PS (με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) και στην κορυφή τοποθετείται το 1.0 T-GDi 100 PS N Line. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 16.190 ευρώ στην πρώτη έκδοση Fresh με τον 1.000άρη κινητήρα των 67 ίππων, ενώ στις 16.990 ευρώ το i10 Premium είναι εξοπλισμένο με τα πάντα.
Συγκεκριμένα διαθέτει: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας • Αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων • Φώτα ημέρας LED • Προβολείς ομίχλης • Αυτόματο κλιματισμό • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες •Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων • Πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήρια για Βluetooth, ηχοσύστημα, τηλέφωνο • Κάμερα οπισθοπορείας • Ζάντες αλουμινίου.
Γενικό «φρεσκάρισμα»
Αρχικά το ανανεωμένο Hyundai i10 διακρίνεται από τις σχεδιαστικές αλλαγές εξωτερικά, όπως είναι στους προφυλακτήρες και στα φωτιστικά σώματα. Επιπλέον, προστέθηκαν δύο νέα χρώματα σε αποχρώσεις του γκρι και μπλε. Στο εσωτερικό του διακρίνονται οι νέες επενδύσεις και ο πίνακας οργάνων LCD 4,2 ιντσών. Επιπλέον φέρει ατμοσφαιρικό μπλε φωτισμό, θύρες USB type-C εμπρός και πίσω, eCall δεύτερης γενιάς που βασίζεται στο δίκτυο 4G, απομακρυσμένη ενημέρωση χαρτών Over The Air και βελτιωμένα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Κατά τα λοιπά ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, τους αρκετούς χώρους για τέσσερα άτομα και το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων.
Ευέλικτο και οικονομικό
Οι διαστάσεις του ανανεωμένου Hyundai i10 διατηρήθηκαν ίδιες, με μήκος στα 3.670 χιλιοστά. Αυτό σημαίνει ότι είναι ιδιαίτερα ευέλικτο στους αστικούς δρόμους και εύκολο στο παρκάρισμα, το οποίο διευκολύνει πολύ και η κάμερα οπισθοπορείας. Αρχικός κινητήρας παραμένει ο 3κύλινδρος 1.000άρης ατμοσφαιρικός των 67 ίππων με την απαιτούμενη σπιρτάδα, χάρις και στην κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου. Οι επιδόσεις ικανοποιούν (0-100 χλμ./ώρα σε 15 δλ.) και ακόμα πιο πολύ η χαμηλή κατανάλωση των 5,9 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ. • Ισχύς: 67 PS/5.500 σ.α.λ. • Ροπή: 96 Nm/3.750 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 15,0 δλ. • Τελική ταχύτητα: 156 χλμ./ώρα • Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,9 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 110 γρ./χλμ.
Toyota Aygo X 1.0 72 PS X-Style
Το νέο μίνι Crossover Toyota Aygo X διατίθεται αποκλειστικά με τον 1.000άρη κινητήρα των 72 ίππων και σε εννιά διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 15.470 ευρώ και φτάνουν μέχρι τις 20.690 ευρώ (από 17.140 έως 22.060 ευρώ με το CVT). Ανάμεσα σε αυτές τις πολλές εκδόσεις, μια που είναι υπερ-φουλ εξοπλισμένη και στοιχίζει αναλογικά -και με τα νέα δεδομένα τιμών λογικά χρήματα, είναι η X-Style στις 16.770 ευρώ.
Πιο αναλυτικά περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους • Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης • Σύστημα ελέγχου διατήρησης λωρίδας • Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία προβολέων • Εμπρός προβολείς ομίχλης • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Δερμάτινο τιμόνι • Αισθητήρες φώτων • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου.
Παιχνιδιάρικο στιλ μέσα – έξω
Ο νεανικός σχεδιασμός του νέου Toyota Aygo X, είναι ένα από τα βασικά γνωρίσματα που προσελκύουν το κοινό. Αν και σε κάποια σημεία θυμίζει το προγενέστερο Aygo, πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, βασισμένο στην πλατφόρμα του νέου Yaris και με εμφανώς μεγαλύτερες διαστάσεις παντού (μήκος 3.700 χιλιοστά). Αντίστοιχα και το εσωτερικό έχει διατηρήσει εν μέρει τη φιλοσοφία του προκατόχου του με τις «γυμνές» μεταλλικές επιφάνειες, όμως είναι σαφώς πιο σύγχρονο και με εξοπλισμό που θα βρει κανείς σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Τα υλικά στο ταμπλό είναι σκληρά μεν, αλλά η συναρμολόγηση είναι πολύ καλή. Σχετικά με τους χώρους, οι εμπρός επιβάτες κάθονται άνετα, ενώ στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι οριακός και την είσοδο – έξοδο δεν διευκολύνει το μικρό άνοιγμα των θυρών. Για τις αποσκευές τα 231 λίτρα ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ευχάριστο και πολύ σταθερό στο δρόμο
Το νέο Toyota Aygo X προσφέρει άριστη ευελιξία με πάτημα που παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Γεγονός που αποδίδεται στο συνδυασμό των μαζεμένων διαστάσεών του και στην πλατφόρμα GA-B (του νέου Yaris), που συνδράμει στο στιβαρό πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος διαχειρίζονται άριστα από τις αναρτήσεις, παρά και τις μεγάλες ζάντες των 17 ιντσών (φτάνουν τις 18 ίντσες). Ακόμα και σε πίεση είναι προβλέψιμο και ευχάριστο στις στροφές, ενώ στους αυτοκινητόδρομους η σταθερότητά που επιδεικνύει είναι υποδειγματική. Ο γνωστός 1.000άρης 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 72 ίππων διαθέτει την απαιτούμενη σπιρτάδα, όμως απαιτεί συχνά ανεβοκατεβάσματα για να μην κρεμάει. Στο θέμα της κατανάλωσης τα πάει εξαιρετικά καλά, με τιμές που κυμαίνονται στην πράξη γύρω στα 6 λτ./100 χλμ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ. • Ισχύς: 72 PS/6.000 σ.α.λ. • Ροπή: 93 Nm/4.400 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 14,9 δλ. • Τελική ταχύτητα: 158 χλμ./ώρα • Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 6,0 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 108 γρ./χλμ.