Το πεδίο της πόλης δεν είναι εύκολο για να κινηθεί κανείς με το αυτοκίνητό του. Πολύβουο, με έντονη κυκλοφορία και ελάχιστες θέσεις παρκαρίσματος. Τι αυτοκίνητο χρειάζεται λοιπόν κάποιος για να «επιβιώσει» σε αυτό;
Μα φυσικά ευέλικτα μίνι μοντέλα, που με τις μαζεμένες διαστάσεις τους θα σας παρέχουν ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και στο παρκάρισμα. Επίσης, προσφέρουν άνετες και ποιοτικές καμπίνες, για να απολαμβάνετε όσο το δυνατόν, το χρόνο που θα είστε μποτιλιαρισμένοι. Εμείς επιλέξαμε τρία μίνι αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν όσα αναφέραμε παραπάνω και μάλιστα σε προσιτή τιμή. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα γίνουν το «δεξί σας χέρι» στη δύσκολη καθημερινότητά σας!
Hyundai i10 1.0 67 PS: από 11.490 ευρώ
To νέο Hyundai i10 έκανε μια δυναμική είσοδο, φροντίζοντας να φέρει τα πάνω κάτω στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και να ανεβάσει πιο ψηλά τον πήχη. Ξεχωρίζει με το νεανικό παρουσιαστικό του, αλλά και τους αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης 1.0 & 1.2 λίτρων με απόδοση 67 και 84 ίππων αντίστοιχα. Στην κορυφή υπάρχει ο 1.000άρης τούρμπο με 100 ίππους, στην πιο σπορ έκδοση N Line. Να σημειωθεί ότι όλα τα i10 συνοδεύονται με εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών απεριορίστων χιλιομέτρων, συν 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 5 χρόνια δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο.
Στη δική μας περίπτωση θα εστιάσουμε στην πρώτη έκδοση Fresh με τον 1.0 λτ. κινητήρα των 67 ίππων, με τιμή που ξεκινάει από τα 11.490 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ). Στον εξοπλισμό του διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, air condition και ηχοσύστημα. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών μαζί με κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικούς καθρέπτες ανήκουν στην πολύ συμφέρουσα δεύτερη έκδοση Style, στις 12.290 ευρώ. Για όσους δεν θέλουν να ταλαιπωρούνται με αλλαγές ταχυτήτων, υπάρχει και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων (AMT) πέντε σχέσεων, σε τιμές που ξεκινούν από 12.190 ευρώ.
Καμπίνα που τα έχει όλα
Από την πρώτη επαφή με την καμπίνα του Hyundai i10, θα ενθουσιαστείτε, μιας και δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και όχι ενός μίνι μοντέλου. Η ποιότητα είναι προσεγμένη στο εσωτερικό, με τα σκληρά πλαστικά να είναι πολύ καλά συναρμολογημένα, αποτρέποντας έτσι τυχόν τριγμούς. Ένα ακόμα συν, είναι πως κάθε επιφάνεια είναι καλυμμένη με επένδυση και δεν υπάρχουν γυμνά μεταλλικά μέρη, όπως συμβαίνει σε άλλα ανταγωνιστικά αυτοκίνητα.
Ακόμα ένα μεγάλο ατού του Hyundai i10 είναι οι πλούσιοι χώροι του (τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας), μπορώντας να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα. Στο πίσω κάθισμα το μακρύτερο μεταξόνιο ευνόησε σημαντικά τον αέρα για τα πόδια, αφού και οι πιο ψηλοί δεν θα στριμωχτούν. Για τις αποσκευές υπάρχουν 252 λτ., ενώ όσοι επιλέξουν την πλούσια έκδοση Distinctive, θα έχουν και πρακτικό διπλό δάπεδο.
Οικονομικός και πρόθυμος κινητήρας
Το όμορφο Hyundai i10 κινείται από τον 3κύλινδρο, ατμοσφαιρικό 1.000άρη κινητήρα με ισχύ 67 ίππων και ροπή 96 Νm. Αυτός διαθέτει διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, διπλό συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων και αλουμινένιο μπλοκ και ξεχωρίζει για τη ραφιναρισμένη λειτουργία, παρά τους 3 κυλίνδρους. Η Hyundai ανακοινώνει 15,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 156 χλμ./ώρα τελικής, με κατανάλωση 5,0-5,5 λτ./100 χλμ. (WLTP) και εκπομπές CO2 111 γρ./χλμ. (0 τέλη κυκλοφορίας).
Σίγουρο σε κάθε είδους διαδρομή
Μπορεί το Hyundai i10 να περάσει το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής του, εντός του αστικού ιστού, εν τούτοις έχει όλα τα εχέγγυα να σας ταξιδέψει μακριά κι εκτός αυτού. Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά, είναι εξαιρετικά ισορροπημένο με τον οδηγό να αντιλαμβάνεται την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την αποτελεσματική λειτουργία των αναρτήσεων και τη στιβαρότητα του πλαισίου, από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Επίσης, είναι πολύ ευέλικτο, εύκολο στους χειρισμούς και ιδανικό για την πόλη. Καλά τα πάει όμως και στις στροφές, αφού η ανάρτηση, αν και με σαφή προσανατολισμό στην άνεση, προσφέρει την πρόσφυση και την ασφάλεια που αναζητά στις στροφές ο οδηγός. Τέλος, κάτι που αξίζει να αναφερθεί είναι πως το i10 στις πιο πλούσιες σε εξοπλισμό εκδόσεις του (Premium και Distinctive), διαθέτει δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς, τα οποία δεν έχουν ακόμα και μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
Kia Picanto 1.0 67 PS: από 11.790 ευρώ
Ακόμα ένα τρανό παράδειγμα εξέλιξης και προόδου είναι αυτό της Kia, η οποία πλέον δημιουργεί υπέροχα κι ολοκληρωμένα αυτοκίνητα σε κάθε κατηγορία που δραστηριοποιείται. Στα μίνι πόλης τώρα, το Kia Picanto προσφέρεται ολιστικά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς και με τιμή εξαιρετικά προσιτή για όλα όσα προσφέρει. Το μίνι Kia ξεκινά στη βασική έκδοση LX Inmotion από τα 11.790 ευρώ, ενώ όλες οι εκδόσεις του προσφέρονται με έκπτωση 500 ευρώ, ανεξαρτήτως κινητήρα και επιπέδου εξοπλισμού.
Εξοπλιστικά τώρα, το LX Inmotion περιλαμβάνει 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και ράδιο με MP3. Στην επόμενη έκδοση LX Optimum (από 12.490 ευρώ) υπάρχουν επιπλέον ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, φιμέ κρύσταλλα, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών.
Ποιότητα κι ευρυχωρία
Η καμπίνα αποπνέει ποιότητα από την πρώτη επαφή, με τα υλικά να είναι ποιοτικά και άψογα δεμένα μεταξύ τους. Όσους επιλέξουν την έκδοση Optimum θα εντυπωσιαστούν από την οθόνη αφής των 8 ιντσών που κυριαρχεί στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Από εκεί κι έπειτα, υπάρχουν άφθονες θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, ενώ οι χώροι επιβατών θα σας ενθουσιάσουν. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, όπως κι οι αποσκευές στα 255 λίτρα του πορτ μπαγκάζ, που με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.010 λίτρα.
Αποδοτικός κινητήρας κι ευκολοδήγητο!
Ο 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας των 67 ίππων και των 96 Nm ροπής ταιριάζει γάντι με το θελκτικό παρουσιαστικό του Picanto μιας και καταφέρνει να το κινεί σβέλτα, με την κατανάλωση να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα. Για την ακρίβεια, η μέση κατανάλωση κατά WLTP είναι 5,1 – 5,3 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να ανέρχονται στα 115 – 120 γρ./χλμ. (0 τέλη κυκλοφορίας). Τα 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ έρχονται σε 14,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 161 χλμ./ώρα.
Στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς τώρα, το Kia Picanto θα σας πάει παντού. Εντός πόλης θα το λατρέψετε, αφού κι οι compact διαστάσεις του σας προσφέρουν ευελιξία κι ευκολία, μιας και χωράτε παντού. Η ανάρτηση φιλτράρει τις κακοτεχνίες του δρόμου, προσφέροντας την απαιτούμενη άνεση, αλλά και την πρόσφυση που χρειάζεται όταν ξεκινήσουν οι στροφές.
Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 83 PS 2WD: από 12.927 ευρώ
Ακόμα μια ευχάριστη έκπληξη στην κατηγορία είναι το Suzuki Ignis. Ένα μοντέλο με crossover παρουσιαστικό, το οποίο έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Στη 2κίνητη έκδοση GL ξεκινάει από τα 12.927 ευρώ (με το όφελος Hybrid For U), ενώ για τους πιο περιπετειώδεις τύπους το Ignis προσφέρεται κι ως 4κίνητο, με τιμή από 14.552 ευρώ για την έκδοση GL. Εξοπλιστικά το Ignis ικανοποιεί σε κάθε τομέα, μιας και περιλαμβάνει στάνταρ 6 αερόσακους, σύστημα Start-Stop, με τις κορυφαίες εκδόσεις να διαθέτουν επίσης σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πολλά ακόμα!
Πρακτικότητα κι ευρυχωρία σε ένα
Στην καμπίνα των επιβατών ξεχωρίζουν η πρακτικότητα, η εργονομία, η ευρυχωρία, αλλά κι η ποιότητα των σκληρών, αλλά ανθεκτικών υλικών που έχουν επιλεγεί για την κατασκευή του ταμπλό του Ignis. Πολύ καλά τα πάει το mini Suzuki και στον τομέα της εργονομίας, μιας και τα πάντα είναι εκεί που τα θέλει ο οδηγός, ενώ η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο χάρη στον ικανοποιητικό αριθμό θηκών για τα μικροαντικείμενα.
Κανένα παράπονο δεν θα εκφραστεί ούτε για τους χώρους, μιας και 4 επιβάτες θα χωρέσουν άνετα – στοιχείο εντυπωσιακό για ένα αυτοκίνητο μήκους μόλις 3.700 χλστ., έχοντας στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια. Το γεγονός ότι οι τροχοί είναι τραβηγμένοι στις άκρες του αμαξώματος, επιτρέπει τη βέλτιστη εκμετάλλευση των 2.435 χλστ. του μεταξονίου. Το πορτμπαγκάζ των 260 λίτρων είναι καθόλα ικανοποιητικό και μπορεί να φτάσει έως τα 510 λίτρα χωρίς να αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, χάρις στο συρόμενο κατά 165 χλστ. εμπρός–πίσω κάθισμα. Όταν πέσουν οι πλάτες, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.100 λίτρα.
Με ήπια υβριδική τεχνολογία
Το Suzuki Ignis προσφέρεται με τον αποδοτικό κινητήρα βενζίνης 1.2 DualJet, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Η ηλεκτρογεννήτρια λειτουργεί σαν μίζα και συνδράμει το έργο του μοτέρ, εξυπηρετώντας σαν ηλεκτρικό booster όταν απαιτηθεί. Η απόδοση του κινητήρα ανέρχεται στους 83 ίππους και τα 107 Nm ροπής, με μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. Επιπλέον, τα 110 γρ./χλμ. CO2, εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις και σε αυτόν τον τομέα θα ικανοποιηθείτε μιας και τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 12,7 δλ., κι η τελική ανέρχεται στα 165 χλμ./ώρα.
Ευελιξία και ευκολία σε κάθε διαδρομή
Το Ignis δεν ζορίζεται να σας οδηγήσει σε οποιαδήποτε διαδρομή του χαράξετε. Η ανάρτηση κάνει σωστά τη δουλειά της, συνδυάζοντας την άνεση με την απαιτούμενη πρόσφυση σε δρόμο με στροφές. Οι αστικές μετακινήσεις είναι πλέον παιχνιδάκι, όπως και το παρκάρισμα, μιας και με τα 3.700 χλστ. μήκους θα βολευτεί παντού. Όμως κι εκτός πόλης, το μίνι μοντέλο της Suzuki θα σας ενθουσιάσει, μιας και είναι ευθύβολο και σταθερό σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.