Η Toyota ξεκίνησε το λανσάρισμα του φρεσκαρισμένου Yaris, το οποίο φέρει τεχνολογικές αναβαθμίσεις και νέα ισχυρότερη υβριδική έκδοση με συνδυαστική ισχύ 130 ίππων. Ωστόσο είναι αρκετά ακριβό, αφού οι τιμές του ξεκινούν από τις 26.690 ευρώ στο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού C-HIC. Όσοι θέλουν υβριδικό Yaris με λίγα χρήματα θα προσανατολιστούν στο γνωστό 1.5 Hybrid 116 hp, το οποίο στο βασικό επίπεδο Live κοστίζει από 21.270 ευρώ. Διαφορετικά, υπάρχει και η εναλλακτική του αμιγώς βενζίνης 1.5 125 hp με τα «φθηνότερα» άλογα στην κατηγορία των supermini -και όχι μόνο- αφού στοιχίζει από 18.900 ευρώ.
Το ποσό αυτό αφορά το αρχικό επίπεδο εξοπλισμού Active Steel αλλά χωρίς κάποια ουσιαστική έλλειψη, αφού περιλαμβάνει όλο το πακέτο των απαιτούμενων στοιχείων ανέσεων και ασφαλείας. Από 7 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, έως οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόματη λειτουργία προβολέων, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ. Πιο πάνω τοποθετούνται οι εκδόσεις Active (από 20.050 ευρώ), Active Plus (από 21.070 ευρώ) και Style (από 22.150 ευρώ) με διάφορα ακόμα καλούδια. Όσους θέλουν αυτόματο κιβώτιο με τον 1.5 125 hp κινητήρα, τότε προσφέρεται το Active Steel e-CVT στις 20.270 ευρώ.
O 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας Dynamic Force με τα 125 άλογα στις 6.600 σ.α.λ. και τα 153 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ., διακρίνεται αρχικά για την ελαστικότητά του από τις πολύ χαμηλές στροφές, σε σημείο που να νομίζει ο οδηγός ότι «κρύβεται» turbo. Το μηχανικό αυτό σύνολο ανεβάζει με προθυμία ρυθμούς και προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 9 δευτερόλεπτα, νούμερο που παλιά πετύχαιναν σπορ supermini και όχι ένα πρακτικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση. Μοναδική παραφωνία είναι ο τραχύς ήχος του κινητήρα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο θα χρειαστούν κατεβάσματα από 6η ή και 5η ταχύτητα σε ανηφορικά τμήματα (ανάλογα τις συνθήκες). Κάτι που συνήθως δεν χρειάζεται να κάνει με τα turbo downsized μοτέρ ή τα ντίζελ, λόγω περισσότερης της ροπής που αποδίδεται από χαμηλότερες στροφές. Παρά τα 125 άλογα που βγάζει ο 1.500άρης κινητήρας, η κατανάλωση βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα (6,8 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή), ενώ με εκπομπές CO2 από 122 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.
Το 1.500άρι αμιγώς βενζίνης Yaris είναι ευχάριστο στην οδήγηση και πάρα πολύ εύκολο και φιλικό στους χειρισμούς. Οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης, με μικρές κλίσεις στις στροφές και αρκετά καλή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, πέρα από κάποιες εγκάρσιες που δυσκολεύουν τον ημιάκαμπτο. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αίσθηση και είναι ελαφρύ στους ελιγμούς, αλλά δεν λείπει μια ασάφεια στις γρήγορες εναλλαγές πορείας.
Ο νεανικός χαρακτήρας του νέου Yaris γίνεται αμέσως αισθητός και στο εσωτερικό του, όπου στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των 9 ιντσών του infotainment (10,5 ιντσών στις πιο ακριβές εκδόσεις μαζί με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών). Ένα μέρος του ταμπλό απαρτίζεται από λεπτή μαλακή επένδυση, ωστόσο ακόμα και εκεί που υπάρχουν σκληρά πλαστικά δεν εντοπίζεται παράπονο για το συνδυασμό ποιότητας και συναρμογής. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος, όχι όμως και για τους πιο ψηλούς που θα κάτσουν στο πίσω κάθισμα. Το πορτ μπαγκάζ είναι εύκολα προσβάσιμο και αξιοποιήσιμο, αλλά τα 286 λίτρα είναι πολύ λιγότερα από την πλειοψηφία των supermini.