Νέο Toyota Yaris με τα «φθηνότερα» 125 άλογα

To Yaris είναι χρόνια από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα των Ελλήνων, γεγονός που αποδεικνύεται έμπρακτα και από τις πρωτιές του σε πωλήσεις. Το υπάρχον τέταρτης γενιάς Yaris το οποίο λανσαρίστηκε πριν από τρία χρόνια παραμένει ψηλά σε ζήτηση, γιατί -εκτός άλλων- προσφέρεται και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές. Το 1.5 Hybrid 116 hp είναι το πιο προσιτό full hybrid της αγοράς, ενώ το αμιγώς βενζίνης των 1.5 λτ. έχει τα «φθηνότερα» 125 άλογα, παρά το γεγονός ότι πλέον δεν διατίθεται στα βασικά επίπεδα Active Steel και Active.

Εδώ και λίγο καιρό το Yaris 1.5 125 hp ξεκινά από το τρίτο επίπεδο εξοπλισμού Active Plus στην τιμή των 19.570 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα άλλα supermini εφοδιάζονται με κινητήρες λιγότερων ίππων, αλλά με περισσότερη ροπή εφόσον πρόκειται για turbo χωρητικότητας 1.0-1.2 λτ. Οπότε όσοι επιμένουν στην ατμοσφαιρική αναπνοή με αρκετή δύναμη, τότε το Yaris αποτελεί την κατάλληλη λύση στην κατηγορία.

Ο 3κύλινδρος Dynamic Force των 1.490 κ.εκ. αποδίδει 125 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ. Ωστόσο, το τράβηγμά του από τις πολύ χαμηλές στροφές εκπλήσσει ευχάριστα και εξυπηρετεί ιδιαίτερα στις αστικές διαδρομές. Η έλλειψη turbo (σε σχέση με τα downsized μηχανικά σύνολα) γίνεται αισθητή μόνο σε ανηφορικά τμήματα των αυτοκινητόδρομων, όπου η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ.) επιβάλλει κατέβασμα μίας ή και δύο σχέσεων. Όσον αφορά τη λειτουργία του μοτέρ παρουσιάζει τραχύ ήχο (σε κάποιους αρέσει αυτό) και κάποιους κραδασμούς, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Από την άλλη όμως πλευρά «αρπάζει» γρήγορα και ανεβάζει στροφές, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 9 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται χαμηλά, στα 6,8 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας αντιστοιχούν με μόνο 80 ευρώ.

Το νέο Yaris 1.5 125 hp εκτός από το ότι είναι πιο γρήγορο από ποτέ (συγκρινόμενο με παλαιότερα ατμοσφαιρικά σύνολα), είναι με διαφορά και πιο ευχάριστο στην οδήγηση. Η νέα πλατφόρμα που έχει «χτιστεί», οι αναρτήσεις με τη ρύθμιση που ισορροπούν μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης και το χαμηλό βάρος (1.040 κιλά), συμβάλλουν στο πολύ καλό πάτημά του στο δρόμο. Οι κλίσεις που εμφανίζει στις στροφές είναι μικρές και η απόσβεση των ανωμαλιών γίνεται με επιτυχημένο τρόπο, πέρα από κάποιες εγκάρσιες που δυσκολεύουν τον ημιάκαμπτο άξονα και προκαλούν μετατοπίσεις.

Το νεανικό στιλ του νέου Yaris τονίζει και η μυώδης αισθητική του εξωτερικά με τα πολλά φουσκώματα και τις ανάγλυφες επιφάνειες. Ανάλογης λογικής είναι και το εσωτερικό, όπου έχει γίνει χρήση μαλακού υλικού στο ταμπλό για πρώτη φορά σε Yaris. Οι χώροι επίσης κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα, αν και οι πίσω ενδεχομένως να ζητήσουν κάτι παραπάνω για τα πόδια τους, όπως και μεγαλύτερο άνοιγμα των θυρών. Όσο για το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων είναι εύκολα προσβάσιμο, αλλά από τα μικρότερα της κατηγορίας.

Τέλος, όσον αφορά τον εξοπλισμό του φθηνότερου Yaris 1.5 125 hp Active Plus των 19.570 ευρώ, υπάρχουν τα πάντα: 8 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας • Οθόνη 8 ιντσών • Προβολείς ομίχλης LED • Αισθητήρες φωτός και βροχής • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικοί καθρέπτες • Air condition • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Get it on Google Play Download on the App Store