Το Toyota Yaris είναι χρόνια τώρα το best seller αυτοκίνητο στην Ελλάδα, πορεία που συνεχίζει και το νέο Yaris. Γεγονός που συμβάλλουν η ολική του αναβάθμιση συγκριτικά με το προγενέστερο, μαζί με τις πολύ συμφέρουσες τιμές του. Ειδικά με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης, το ποσό των 16.580 ευρώ που κοστίζει η πρώτη έκδοση Active Steel είναι μακράν χαμηλότερο από τα «20χίλιαρα» που πωλούνται ανταγωνιστικά μοντέλα με λιγότερα άλογα. Ακόμα και οι αμέσως πιο πλούσιες εκδόσεις Active (17.350 ευρώ) και Active Plus (18.470 ευρώ) συμφέρουν ιδιαίτερα.
Ας δούμε αναλυτικά τι εξοπλισμό περιλαμβάνουν, ξεκινώντας από την Active Steel: 8 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, αισθητήρες φώτων και αυτόματη λειτουργία προβολέων. Στο Active ενσωματώνονται επιπλέον μεγαλύτερη οθόνη 8 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Το Active Plus διαθέτει ακόμα Piano Black εμπρός μάσκα, εμπρός και πίσω φώτα LED, προβολείς ομίχλης LED, ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο, παρμπρίζ με ενισχυμένη ηχομόνωση, αισθητήρα βροχής και 16άρες ζάντες αλουμινίου.
Κινητήριος δύναμη αποτελεί ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.500άρης Dynamic Force, ισχύος 125 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. και με 153 Nm ροπής στις 4.800-5.000 σ.α.λ. Το τράβηγμά από τις πολύ χαμηλές στροφές δίνει την εντύπωση ότι υπάρχει turbo, επιταχύνοντας άνετα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.) το ελαφρύ αμάξωμα των 1.040 κιλών. Μόνο σε ανηφορικά τμήματα φανερώνει ότι δεν έχει τη ροπή των υπερτροφοδοτούμενων μοτέρ και χρειάζεται κατέβασμα ταχυτήτων. Μοναδική παραφωνία είναι ο κάπως αυξημένος θόρυβος. Όσον αφορά την κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 6,8 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 από 122 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Το αποδοτικό μηχανικό σύνολο των 1.490 κ.εκ. συνδυάζεται με τη νέα και πιο άκαμπτη πλατφόρμα TNGA, καθώς και με σχετικά σφιχτές αναρτήσεις. Το ταίριασμα αυτό ισορροπεί μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης, χαρίζοντας στο Yaris μια ευχάριστη αίσθηση, συν του ότι είναι εύκολο στην οδήγηση και στους χειρισμούς γενικότερα.
Η νεανική εικόνα του νέου Yaris εξωτερικά με τα πολλά φουσκώματα, συνοδεύεται από ένα μοντέρνο εσωτερικό, όπου συνεχίζονται οι καμπύλες στο ταμπλό, με το μαλακό υλικό σε ένα τμήμα του. Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη του συστήματος πολυμέσων, ενώ τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό λειτουργούν προς όφελος της εργονομίας. Οι χώροι των επιβατών επαρκούν για τέσσερα άτομα, χωρίς όμως να ξεπερνούν το μέσο όρο της κατηγορίας, όπως αντίστοιχα ισχύει και για το μικρό πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.