Με τις τιμές αρκετών αυτοκινήτων να έχουν πάρει την ανιούσα, οι καταναλωτές είτε θα αναγκαστούν να δαπανήσουν περισσότερα λεφτά ή να κατέβουν κατηγορία. Πλέον με 15.000 ευρώ μπορεί να επιλέξει κανείς μεταξύ λίγων μικρών αυτοκινήτων, ενώ για μικρομεσαίο θα χρειαστεί να ανεβάσουν τον προϋπολογισμό τους αρκετά ψηλότερα.
Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το ανανεωμένο Fiat Tipo Hatchback, το οποίο παραμένει το πιο προσιτό σε τιμή μικρομεσαίο 5θυρο αυτοκίνητο. Οι τιμές του ξεκινούν από μόλις 15.860 ευρώ, σε συνδυασμό με τον καινούργιο 1.000άρη turbo κινητήρα.
Ξεκινώντας από τον εξοπλισμό, στην αρχική έκδοση Tipo ανήκουν τα εξής: 6 αερόσακοι, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα με USB, DAB & Bluetooth. Όσοι θέλουν περισσότερα, το City Cross στην τιμή των 17.400 ευρώ (με την έκπτωση των 320 ευρώ), είναι ιδανικό. Επιπλέον προσφέρει σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, φώτα LED, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, στιλιζαρισμένες ζάντες 16 ιντσών και χειριστήρια στο τιμόνι.
Παρότι οικονομικό σε τιμή, το Tipo εμφανίζει κομψό σχεδιασμό εξωτερικά, αλλά και «τονισμένες» διαστάσεις. Συγκεκριμένα το πρακτικό χάτσμπακ έχει μήκος 4.368 χλστ., πλάτος 1.792 χλστ., ύψος 1.495 χλστ. και μεταξόνιο 2.638 χλστ.
Περνώντας στο εσωτερικό με την ικανοποιητική ποιότητα, το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι οι άνετοι χώροι. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται πολύ ευρύχωρα, όπως και οι φιλοξενούμενοι στο πίσω κάθισμα. Εκεί το ωφέλιμο πλάτος είναι αρκετό, καθώς επίσης ο αέρας για το κεφάλι και τα πόδια, ικανοποιώντας και τους ψηλούς. Μεγάλο με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 440 λίτρων.
Κρυφό καλό «χαρτί» του φρεσκαρισμένου Fiat Tipo, αποτελεί ο νέος 3κύλινδρος turbo κινητήρας του 1.0 λτ. Το μηχανικό αυτό σύνολο αντικατέστησε τον παλαίμαχο 1.400άρη Fire και είναι πιο αποδοτικό και αισθητά καλύτερο συνολικά. Το σύγχρονο μοτέρ αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 190 Nm στις μόλις 1.500 σ.α.λ. Στην πράξη δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη, χάρη και τη θετική απόκριση από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα εμφανίζει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, δίχως να μεταφέρει στην καμπίνα κραδασμούς ή δονήσεις. Η Fiat ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ., τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές C02 125 γρ./χλμ. Η δύναμη στους εμπρός τροχούς περνάει μέσω ενός εύχρηστου 5τάχυτου κιβωτίου με θετικό κούμπωμα.